't Is Deus Z 2dex B2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

't Is Deus Z 2dex B2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 16:27

Na ons vorig topic:
[RT-HAW] 't Is Deus Z voor de eerste x in de B2

Nu onze 2de B2 wedstrijd.

Werkpunten zijn er genoeg: Deus was vroeger erg lui, nu is het al een stuk beter, maar hij negeert af en toe nog wel eens mijn been. Bovendien is hij rap afgeleid en kijkt hij liever wat rond dan echt te werken. Zelf zit ik vaak een beetje overal, mijn benen en handen zouden een stuk stiller mogen.

Verslag van deze wedstrijd:
Inrijden: ik zat er al iets te vroeg op (30-40min op voorhand) en toen is alles nog uitgelopen... Heb er dus zeker een uur opgezeten. (Normaal rij ik een 20tal minuten in). De inrijpiste vond ik heel glad (geen ijzers, dus ook geen kalkoenen), waardoor ik bijna geen galop gedaan heb en heel voorzichtig gereden heb.
Ondanks het lange inrijden was hij in de piste nog erg fris en vooruit, dus ik helemaal blij.
Moeilijkheden tijdens de proef:
-middendraf ging de mist in, ik ree iets te fel, waardoor de aanleuning verloren ging. Bovendien werd er te weinig verschil gezien.
- Hij was soms nogal 'stuurloos', ik voelde zijn achterhand vaak nogal uitzwaaien. Meestal kon ik dit 'opvangen'

Al bij al was ik een stuk blijer dan de vorige wedstrijd, maar de punten en plaats waren helaas lager. nuja, we kunnen nog werken aan vanalles, dus oefenen maar :-)

Ring binnenkomen, spannend :-)
Afbeelding

Afbeelding

Gebroken lijn 5m
Afbeelding

Afbeelding

Mooie foto maar verlies van ontspannen aanleuning, meneer zag iets spannend ;-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Richting halsstrekken
Afbeelding

Halsstrekken
Afbeelding

Terug opnemen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De grap die dag:
Afbeelding
Ik wil/was aan het afgroeten, zet Deus zich dwars op de middellijn, fijn ;) Hier zie je hem net verstappen.

X__Trees

Re: 't Is Deus Z 2dex B2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:31

Ziet er goed uit Alizé, Hij krijgt steeds meer en meer massa.
Foto 9, richting halsstrekken vind ik heel knap!

Ik dacht grap van de dag: Paard zonder hoofd.

Nog veel succes samen!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 16:41

Tnx :-) Ja wel, daar draaide hij hem net om richting paard dat uit de stal kwam ;-)

_SEUS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:44

hoihoi

ziet er hartstikke leuk uit! Lekker ontspannen!
Af en toe heb je een beetje pianohandjes, probeer
ze rechtop te houden, en op sommige foto's mogen ze
wat hoger. Ene geen geld zoeken in de bak;) voor je uit blijven kijken! Succes!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:08

Dit ziet er netjes uit hoor! Ik mis alleen de activiteit enorm. Hij lijkt hierdoor ook erg kort te worden in beweging. Op de foto's in je profiel neemt hij wel meer ruimte.

Ik zie wel een heel nette halshouding voor de B2 en het ziet er ook ontspannen uit ondanks dat je zegt dat hij wat gespannen was.

Bij de middendraf is het belangrijk dat je hem niet overvalt. Rustig opbouwen. Dan is het ook makkelijker je aanleuning te houden. Je houding vind ik best netjes. Je hebt wel je handen niet altijd op dezelfde hoogte.

Oh en nog 1 tip: sokjes knippen. Dat maakt het beeld super netjes dan want voor de rest ziet hij er prima getoilleteerd uit.

Succes nog!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 19:05

Bedankt voor de commentaren!

Hij voelde eigelijk wel vrij actief voor zijn doen, maar mss liep hij minder ruim, beetje door de spanning denk ik dan... Kan in ieder geval :-) Die middendraf moeten we nog aan werken; in de proef wil ik het vaak té snel, waardoor het dan wat misgaat.

Och :D Zijn sokken, ik durf ze niet zo goed afdoen aangezien hij vorig jaar heel erge mok heeft gehad... Mss moet ik beginnen met zijn voetjes wassen en een beetje bijtrimmen :-)

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:13

Ik vind het er zeer netjes uitzien! :) B2 is een heel lastige klasse, want je kunt niet veel laten zien (eigenlijk nog gewoon een B1 proef) en de concurrentie is wel een stuk sterker dan in de B1. Om jezelf dan toch meer te laten opvallen, moet je proberen iets flitsender te rijden. Dus snel aan het been en hem wakker houden. (zag dat je wel lang ingereden hebt, dus ik kan me voorstellen dat dat niet makkelijk is) Ik vind het er verder heel netjes en vriendelijk uitzien. Ook een mooie houding! :)

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:54

Er is toch al duidelijk verbetering ten opzichte van de vorige keer, als ik zo de foto's bekijk. Zijn halshouding is een stuk beter en constanter.
+:)+

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:15

haha heb daar ook gereden het inrijden lag inderdaad superslecht, maar je weet waar je aan moet werken dat is duidelijk!
heb je zondag ook gereden?

fanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:00

Ziet er goed uit alleen je leunt wel ver naar een kant toe op de laatste paar fotos :)

yesrno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:01

Ik kijk ook liever een beetje in het rond dan daadwerkelijk iets te doen haha :D
Leuke foto's hoor, ziet er goed uit!

SunShinyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:11

heehee. < 33
het ziet er heel leuwk uit!
Soms heb je een beedjee pianohandjes. ;$
Trouwens je hebt een leuwk paardjee!

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:28

Netjes hoor, probeer iets minder je rug hol te maken

Truuss