Sennedy B (v. Kennedy) weer back on track @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Sennedy B (v. Kennedy) weer back on track @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:14

...................... En wel springen, dressuur en longeren! :D

Na een hele poos aan het tobben geweest met Sam zijn Chronische Asmatische Bronchitis zijn we eindelijk weer helemaal 'back on track'. We móeten alles weer met hem doen van de kliniek, dus dat betekent vollop beweging! :) We zijn al een aantal weken aan de slag, en een aantal dagen geleden wat mooie kiekjes gescoord (had toevallig camera + pa binnen handbereik!! :)) ) Wil deze foto's dus graag met jullie delen! :D Kijk en geniet voor zover dat kan:

Dressuur:

een klein beetje stijfjes nog, we waren nog niet zo heel lang bezig :)
Afbeelding

zijn mooie hoofdje :+: ietwat afgeleid maar wel mooi zijn koppie zo!
Afbeelding

hier was ik net met mijn teugels aan het 'schakelen' dit doe ik redelijk vaak omdat hij het moeilijk vind om van een korte halshouding naar een lange halshouding over te schakelen, dit oefen ik ook in mijn les :) moet wel opletten dat ik zo langzamerhand niet voorover koprol op zo'n moment :')
Afbeelding

galopje :+: opzig een mooie foto, hij werd hier wel net heet vandaar dat ik een beetje achterop zit! wel een lekker achterhandje :))
Afbeelding

neusje een beetje naar voren laten zakken :)
Afbeelding

weer iets oppakken :)
Afbeelding

stilstaan, fijn plaatje, lekker ontspannen, ben ik blij mee! :)
Afbeelding

Springen:

(foto's komen uit de filmpjes)

draven:
Afbeelding

hihi, jammer dat ie zo wazig is, vind hem wel leuk! :)
Afbeelding

oxer!!!!!!
Afbeelding

mijn teugel hangt in een boog ja :D dit omdat ik met een langere teugel moet springen omdat ie anders doordraait! maar moet hier even een andere oplossing voor vinden denk ik haha :')
Afbeelding

vind ik een mooi plaatje :)
Afbeelding

1.18 M. een nieuw record! :D en we zijn al aardig over onze 'oxerangst' heen :))
Afbeelding

Longeren:

stappen (we waren hier al een tijdje bezig uiteraard :) )
Afbeelding

rond, ontspannen en losjes door het lijf, zo zie ik hem het allerliefste :)
Afbeelding

draven, iets hoger in de hals, maar ach :)
http://i39.tinypic.com/2rraosz.jpg

:wave: bedankt voor het kijken, wees een beetje lief voor ons, we houden van opbouwend commentaar :D
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 17-05-10 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

fanboy

Re: Sennedy B (v. Kennedy) weer back on track @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:28

Mooie foto's hoor!
Alleen als je springt leun je wel erg veel voorover voor mijn smaak, heb je hier zelf al nagekeken? :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:40

dankjewel!
ja klopt, dat is een afwijking van mij :Y) was die er vergeten erbij te zetten :) volgens m'n instructrise is het goed, liever teveel dan te weinig. :) maar dit verschilt ook qua ruiter/instructeur :j
fanboy schreef:
Mooie foto's hoor!
Alleen als je springt leun je wel erg veel voorover voor mijn smaak, heb je hier zelf al nagekeken? :)

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:44

Ik mis een beetje de boog in je armen, het ziet er nu nogal stroefjes uit (kan ook momentopname zijn).
Ook vind ik je wel érg ver naar voor zitten bij het springen..

Succes met je paard ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:58

Je ligt tijdens de sprong op je paard alsof je 1.50M springt. Dat is niet nodig. Meer teurg zitten. Zo kun je hem namelijk uit balans halen.

Verder arme naast je lichaam houden tijdens de dressuur. En handen lijken soms wat hoog. En op je "schakel" foto? lijk je je handen vast te zetten

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:05

met dat eerste ben ik het niet helemaal met je eens, ik heb dit namelijk heel anders geleerd maar goed dat verschilt per persoon.

dat klopt armen naast elkaar houden ga ik aan werken!

de rest ook bedankt voor de reactie's! :)
Anoniem schreef:
Je ligt tijdens de sprong op je paard alsof je 1.50M springt. Dat is niet nodig. Meer teurg zitten. Zo kun je hem namelijk uit balans halen.

Verder arme naast je lichaam houden tijdens de dressuur. En handen lijken soms wat hoog. En op je "schakel" foto? lijk je je handen vast te zetten

ZaZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 07:31

Mooi. Het ver voorover leunen tijdens springen is al genoemd maar viel mij idd ook op.
Wat bedoel je met 'schakelen met de teugels'? Sorry, maar ik ken dit begrip niet. Betekent dit 'ineens' veel langere teugels geven waardoor het paard voorover kan vallen als het nogal in je teugels hing?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 19:11

met schakelen bedoel ik eerst met een korte halshouding zoals het eigenlijk hoort, en daarna rond en laag (voorw. neerw.) beetje rekken en strekken oefenen dus, is goed voor hem en hij heeft hier moeite mee! wel gaat het steeds beter :j
ZaZoe schreef:
Mooi. Het ver voorover leunen tijdens springen is al genoemd maar viel mij idd ook op.
Wat bedoel je met 'schakelen met de teugels'? Sorry, maar ik ken dit begrip niet. Betekent dit 'ineens' veel langere teugels geven waardoor het paard voorover kan vallen als het nogal in je teugels hing?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 08:59

was het altijd wel ja :j maar soms issie er ook zo lastig mee!

Joketjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:42

Probeer bij de dressuur een knikje in je armen te houden.. en bij het springen moet je iets minder op je paard gaan liggen :)

ZaZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:11

oooh, thanx! Heb dit vanochtend tijdens een buitenrit ook eens met mijn oude arabiertje geprobeerd. Die werd daar niet echt vrolijk van - wel errrug heet :D Kan me wel voorstellen dat dit goed is om te oefenen. Thanx voor de toelichting!

NicoleHorses schreef:
met schakelen bedoel ik eerst met een korte halshouding zoals het eigenlijk hoort, en daarna rond en laag (voorw. neerw.) beetje rekken en strekken oefenen dus, is goed voor hem en hij heeft hier moeite mee! wel gaat het steeds beter :j
ZaZoe schreef: