Ik heb een praktijkprobleem, en misschien hebben jullie wel een oplossing
Ik heb een haflinger sinds ongeveer een half jaar heb ik haar redelijk aan de teugel lopen, nog niet constant maar het gaat aardig goed. In stap loopt ze netjes en de hele tijd naar beneden. In draf wordt het iets moeilijk en blijft ze niet altijd beneden. In Galop doet ze het helemaal niet. Ze staakt enorm en zet haar kiezen strak op elkaar. Ze loopt totaal niet lekker in galop heel gespannen.
Ik heb geprobeerd haar aan de teugel te krijgen door losjes te spelen, en ook ben ik wel eens wat harder geweest. Maar beide werkt niet. (Aan de longeerlijn (met bijzet) Doet ze het wel netjes, ook al kan ze daar ook omhoog komen, deed ze in het begin. Trok ze de hele singel mee)
Heb met allerlei hulpteugels gereden, maar ben er niet zo'n fan van.
(kan niet zo goed een verhaal vertellen, maar als je nog vragen heb kun je die natuurlijk vragen.)
Ik heb ook nog wat foto's van alle gangen:
Stap:(oude foto, kon geen andere vinden)

Draf:

Hier komt ze dus weer wat omhoog, maar minder hoog dan in galop.

Galop:(het probleem)

Wie weet welke oefeningen ik kan doen. Of wie heeft misschien een ander oplossing?
Groetjes Sanne
en ja, een paard kan uit balans raken door de ruiter. Nu zie ik bij jou niet direct grove 'fouten' in je houding maar het kan altijd verbeterd worden. Het enige wat ik zie bij jou is wat spanning in je (onder)rug en op de eerste drie foto's zit je wat voorover gebogen met je schouders terwijl je op de laatste foto een te holle rug hebt en dat je je handen daar naar beneden drukt.