Hoe probleem springen oplossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Ladylover

Hoe probleem springen oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:59

Hallo bokkers! :D

Lady ben ik al een tijdje aan het rijden (vanaf Oktober) & er zit al vooruitgang in. *D
Ik wil wat vaker met haar gaan springen en opzich gaat het soms wel goed, maar nu heb ik één klein probleempje. Als ze springt dan valt er elke keer een balk eraf of ze "loopt" als het ware gewoon door de hindernis heen. Balkjes lopen doet ze prima en tilt dan ook gewoon goed haar voetjes op. Ik ben nu al van alles aan het uitproberen om te kijken hoe ze wel haar voeten optilt. Maar ik ben erg benieuwd of jullie wat tips voor me hebben of hoe jullie erover nadenken? Hoe kan ze leren haar benen op te tillen?

Alvast heel erg bedankt & ik hoop op wat nuttige tips! :o
Hieronder staan trouwens wat filmpjes, zodat jullie er een beeld van hebben!

http://s841.photobucket.com/albums/zz33 ... ingen1.flv

http://s841.photobucket.com/albums/zz33 ... ingen2.flv

http://s841.photobucket.com/albums/zz33 ... l50cm4.flv

max_ruiter

Re: Hoe probleem springen oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:03

Wat actiever laten lopen,`meer been voordesprong ;)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:06

Je komt inderdaad veel te langzaam aanrijden.
Actiever op de sprong aanrijden en voor de sprong nog eens aansporen voor extra impuls.

Het is voor een paard ook makkelijke om vanuit een flauwe bocht te springen. Rij eens aan op een volte.

Natalie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:11

rij vooral eerst hele lage kruisjes,, als je ze in draf aanrijdt,, laat haar dan met meer impuls erover gaan,, geef ook net voor de sprong nog beetje extra been,, niet klein beetje,, maar dan bedoel ik tsjak been erin,, op je laatste filmpje gooide ze hem af omdat de voorste balk te dicht op de sprong lag,, en je paardje kon zich daar zeker niet op redde,, het probleem ligt ook in de achterbene,, ze heeft een beetje een hangend achterbeen,, dit kun je oplossen door in het midden van de sprong te gaan springen,, 2de filmpje spring je namelijk iets meer richting de hoge kant,, mijn paardje had dat ook tikte elke balk af met zijn achterbene,, ik gaf haar steeds zodra ze afsprong een tik op haar kont waardoor ze ging leren de achterbene op te tillen na 3 keer begreep ze het,, en tot de dag van vandaag heeft ze geen last meer gehad van hangende achterbene,, en springt ze gewoon haar spronge ;)

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 22:12

max_ruiter schreef:
Wat actiever laten lopen,`meer been voordesprong ;)

Ja daar ben ik ook mee bezig! Bedankt! ;)

x_Ladylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 22:16

Natalie1992 schreef:
rij vooral eerst hele lage kruisjes,, als je ze in draf aanrijdt,, laat haar dan met meer impuls erover gaan,, geef ook net voor de sprong nog beetje extra been,, niet klein beetje,, maar dan bedoel ik tsjak been erin,, op je laatste filmpje gooide ze hem af omdat de voorste balk te dicht op de sprong lag,, en je paardje kon zich daar zeker niet op redde,, het probleem ligt ook in de achterbene,, ze heeft een beetje een hangend achterbeen,, dit kun je oplossen door in het midden van de sprong te gaan springen,, 2de filmpje spring je namelijk iets meer richting de hoge kant,, mijn paardje had dat ook tikte elke balk af met zijn achterbene,, ik gaf haar steeds zodra ze afsprong een tik op haar kont waardoor ze ging leren de achterbene op te tillen na 3 keer begreep ze het,, en tot de dag van vandaag heeft ze geen last meer gehad van hangende achterbene,, en springt ze gewoon haar spronge ;)

Ze heeft inderdaad een hangend achterbeen. Ik ga haar nu ook steeds extra been geven als ze moet afzetten. :D Misschien dat ik eerst een tikje op haar hals probeer, zodat ze wat beter op gaat letten. Ze moet zelf ook nog heel veel leren, omdat ze de galop ook nog niet kan in de bak. Maar bedankt voor je tip!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:57

Akhal_Teke schreef:
Je komt inderdaad veel te langzaam aanrijden.
Actiever op de sprong aanrijden en voor de sprong nog eens aansporen voor extra impuls.

Het is voor een paard ook makkelijke om vanuit een flauwe bocht te springen. Rij eens aan op een volte.

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:45

een paard moet na elke sprong dan ook gaan galloperen.. probeer haar meer actiever te rijden, en leg anders een drafbalk voor de sprong, dat stimuleert haar meer aan te springen