Galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leey

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:42

hallo mensen ik ben net nieuw op bokt ik vind het nog wel lastig haha
maar goed is iemand die goede verstand heeft van de galop !

het zit namelijk zo ik hebt mijn halfinger 4 jaar ik heb dr zelf niet ingereeden ! maar ze kan de galop niet zo goed
De normalle galop die een paard doet is rustig en op de hoeflag netjes de volte en dat soort dingen en mooi rond en beweegt mooi met zn lichaam mee maar de mijne doet dit

De bochten af snijden hoofd beetjeh naar buiten best wel een snel thempo houd het lichaam beetjeh stijf maar het gekke is ik rijd nu op moment in het weiland heeft de vorm van een bak maar ze staat zo wat naast het bos en daar is een groote ronde zandvlakte en nu ben ik met haar daar wezen rijden en daar doet ze de galop wel mooi rustig netjjes en afentoe gaat ze zelf wat ronder weet iemand wat ik meschien wat er aan de hand is ? en wat ik kan doen zo dat calixa (mijn pony ) ook in het weiland nettjes de galop doet

groetjes kimberley :D

Anoniem

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:43

Dat komt omdat ze haar balans nog niet zo goed heeft gevonden. Het is namelijk heel wat voor een paard om opeens iemand op zijn rug mee te nemen :) Geduld hebben dus ;)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:46

Ik denk dat je gewoon iemand er na moet laten kijken (met lessen).

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:51

ga je op die zandvlakte rechtuit? het kan zijn dat de bochten nog moeilijk zijn, een paard wat uit balans raakt kan daardoor harder gaan lopen. als je veel oefeningen doet waardoor ze soepeler in haar lijf wordt aan beide kanten dan zal het wel beter worden. longeren zonder ruiter erop kan ook helpen.

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:53

hoii

Nee het is een ronde vlakte het is wel wat zwaader zand

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:56

die balans tip is ook een goede ik denk zelf dat ik mij zelf stijver hou in het weiland dan waneer ik op die zand vlakte rijd ik ben namelijk bang dat me paard uitglijd waneer ik galopeer in het gras :$

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:15

WD --> RT

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:54

Het kan heel goed zijn dat je zelf wat gespannen bent op het gras. Anders ga je de galop vooral op het zand oefenen en als je dan op het gras rijdt neem je een paar pasje galop mee en dan weer terugnemen. En dan de stukjes galop steeds langer maken.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:25

Jonge paarden vinden het vaak moeilijk om de galop vol te houden. Ze gaan dan graag hard omdat dat makkelijker is, dit is normaal. Probeer hem stukjes een beetje op te vangen en ga er maar vanuit dat het wat tijd zal kosten voor hij netjes en rustig een volte galoppeert. Blijft hij wel netjes in galop zonder in draf te vallen? Dat is dan al best wel braaf van hem.
Handig dat je die zandvlakte hebt om af en toe op te oefenen.

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 20:53

Maar kan je dit een paard van 12 nog wel aan leeren ? om rustig te galoperen

Oreokoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:58

Natuurlijk kan dat :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:05

Ja hoor, dat kan wel. Denk maar aan dravers die op latere leeftijd omgeschoold worden. Die galopperen in het begin ook graag hard omdat ze het moeilijk vinden.
Af en toe een stukje proberen op te vangen, en dan weer terug naar het tempo dat hij makkelijker vindt. Valt hij terug in draf als je hem op wilt vangen, of dramt ie gewoon door om harder te galopperen?
Probeer wat stelling naar binnen te vragen bij voltes en in de hoeken. Gewicht op je binnenzitbeenknobbel, binnenhand van de hals (opzij) , druk je binnenbeen aan en kijk waar je naartoe gaat. +:)+

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:09

nou ze blijft op zich wel goed door galoperen ! =)zo lang ik geen stelling van haar vraag Maar waneer het op aan komt dat ik stelling aan haar vraag en haar in de volte zet word het voor haar moelijker en dan lukt het wel heel even een halfe volte en dan lukt het haar niet meer =( en heel afentoe dan struikelt ze ook nog =(

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:19

Iedereen alvast heel erg bedankt voor jullie tips is ga er zekker weten aan werken =)=) =) :)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:07

gewoon de tijd nemen ieder paard heeft wel iets wat hij moeilijk vind en die van jou heeft dat met de galop

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 13:38

heeej iedereeen :):):):)

ik heb goed nieuws jeeeeeeeeeejjjjjj Me pony kan het :):):)

ik ben zo blij :) met dank aan jullie en een vriendin die mij geholpen heeft :):):)

ik bou het gewoon nog rustig op :):

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:19

Wat fijn. Hoe is dat zo in 1 keer gekomen dan?

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 15:31

ik denk dat ik meer ontspannen ben geworden en ik ben in een groter weiland gaan rijden waar ze meer ruimte had en toen lukte het :) en er had ff iemand op gereeden en die was iets strenger en toen heeft zij het mij ook gezegt en toen deed ik wat strenger en toen ging ze ook nog eens mooier lopen op de rechter hand :) ook zlef in de galop

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:35

Nou helemaal super!

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:03

Atalanta schreef:
ga je op die zandvlakte rechtuit? het kan zijn dat de bochten nog moeilijk zijn, een paard wat uit balans raakt kan daardoor harder gaan lopen. als je veel oefeningen doet waardoor ze soepeler in haar lijf wordt aan beide kanten dan zal het wel beter worden. longeren zonder ruiter erop kan ook helpen.

Hier ben ik het mee eens hoor :)

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:04

Haha, ik lees nu pas dat het is gelukt :P
Nou, gelukkig maar! :D
Nog veel plezier he :D

Xx mij <3

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 18:05

dankje wel :):):):)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:07

Het komt inderdaad gewoon omdat hij nog erg jong is.Gewoon geduld mee hebben.

schuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:14

buitenteugel eraan houden samen met je binnenbeen. Wrs vind je haf het nog erg moeilijk.