Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RamboBink schreef:Als je de gok wilt wagen dan moet je natuurlijk wel zeker van jezelf zijn. Als jij gaat twijfelen en voorzichtig gaat zitten en langzaam de beugel aandoet zal hij zelf ook gaan twijfelen.
Ik zou hem een paar keer met zadel erop longeren, paar keer rustig hangen en kijken hoe hij daarop reageert.
Na een paar keer gaan zitten en rustig een rondje stappen. Dit alles trouwens wel met iemand erbij natuurlijk, die hem vasthoud met stappen.
Proberen een paar keer je been eraan te leggen en kijken hoe hij daarop reageert. Wordt hij rillerig of reageert hij erg op je been dan zal hij het waarschijnlijk nog niet goed kennen.
Ik zou het eerst zelf even rustig uitproberen en kijken hoe hij daarop reageert.
Akhal_Teke schreef:Zadelmak maken heeft enkel met het wennen aan het zadel te maken. Dingen als: dat het paard niet meer schrikt van een stijgbeugel die naar beneden getrokken wordt waardoor de riem tegen het zadel klapt ed.

kimmie88 schreef:Idd gewoon nog een keer proberen. Als het idd al erg lang geleden is, kan hij zich ook onzeker voelen. Zodra jij dan laat merken dat je zelf ook twijfelt, zal het een cirkel blijven. Gewoon doorzetten, lijkt mij het beste, maar neem er aub goede begeleiding bij. Neem lessen ed
!
MonicaG schreef:Anders doe je alsof het de 1e keer is voor hem? Met een persoon erbij, eerst hangen een rondje, dan als hij het accepteert erop zitten en een beetje naar voren leunen voor zijn evenwicht. Als het allemaal goed gaat kun je steeds een stapje verder gaan, kijken of er een stuur en rem op zit, klein stukje draven.
Zo heb ik dit ook gedaan met een vriendin waarmee we een pony hadden waarvan we niet wisten wat ze kende en niet.

SuperSvala schreef:misschien toch naar een pro sturen.
wat is 300 euro?
als hij bang is voor de zweep, en je kunt wel opstappen maar niet voorwaarts, dat lijkt me een trauma.
kun/wil/durf je het zelf op te lossen dan kun je daardoor een prachtige band ontwikkelen.
maar hou je van het leven dan kun je haar beter naar iemand doen die er ervaren in is.
maar als dat iemand is die erop duikt om hem/haar te breken dan zou ik er nog eens over nadenken.
want de kwaliteit in mensen die zich daarvoor aanbieden verschilt nog wel eens
I_Nicky_I schreef:Gewoon rustig aan beginnen denk ik en aankijken hoe hij het oppakt.
Wellicht kom je dan wel een heel end.

) Hij heeft natuurlijk elke dag weidegang en anders een paddock en anders nog een bak waar hij in kan.