Na een iets wat lange zomerstop zijn beppie en ik sinds ongeveer 4 maanden weer intensief aan het trainen voor de wedstrijden.
We zijn er een tijdje uitgeweest omdat bep vorige zomer naar de wei is gegaan en in die periode geen wedstrijden gereden hebben.
Dit beviel mij zo goed dat we heel de winter lekker creabea aan het rondsturen zijn geweest, lekker buiten rond crossen.
Begin van dit jaar kreeg ik de dressuur kriebels weer te pakken en zijn we weer begonnen met lessen.
Dit verliep helaas niet zo soepel als ik gehoopt had en ik had het gevoel alsof we weer van voren af aan moesten beginnen.
Stukje bij beetje zijn we weer bij ons oude niveau gekomen en gaat het nu beter dan voorheen.
Twee weken geleden hadden Beppie en ik onze 2e Wedstrijd in het M1. De eerste was niet zo'n succes,
het inrijden was erg chaotische en tussen de 2 proeven zat bijna een uur en bep had er totaal geen zin in.
De 2e keer ging het al een stuk beter en waren de punten 180 en 172, we hebben er dus 1 puntje bij.
We zijn op dit moment M1 + 1 .
Waar we op dit moment me bezig zijn is het opgericht lopen, dit vind beppie erg lastig omdat zij graag lang en laag loopt.
Ook zijn we bezig met de afwerking van de schouderbinnenwaarts en het begin van de travers.
Waar we op dit moment tegen aanlopen is de linkergalop en voltes 10 meter in galop, ook de stelling en buiging op de rechter hand gaat soms een beetje moeizaam.
overige info:
naam: beppie
leeftijd: 7, bijna 8
niveau:M1 + 1
geslacht: merrie
Sinds een week rij ik zonder sporen, dit omdat ik merkte dat ze tijdens de wedstrijden erg in dut omdat ik zonder zweepje rijd, en dan hebben mijn hulpen geen enkel effect meer.
Daarom wil ik tijdens mijn training zonder sporen rijden en tijdens een wedstrijd als het nodig is met.
1. Losrijden.

2. Groeten.

3. Wegrijden.

4. drafje.

5. Inzet verruimde stap.

6. volte 10 meter rechts.

7.SB ( te strenge buitenhand)

8. Draven.

9. galop.

10. Volte 10 meter in galop

11. Volte 10 meter in galop (hakken uitdrukken)

12. Rechtsomkeert in galop ( hier valt ze een beetje uitelkaar)

13.Rechtsomkeert in galop

14. Inzet SB.

15.SB.

Dit was het dan.
Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achterlaten en het liefst natuurlijk opbouwende kritiek.
Groetjes Elizah
De lengtebuiging is die van de travers en je rijdt hem ook nog eens op 4 sporen. Wat had je hier voor een cijfer voor als ik vragen mag? 
(misschien doe je dat al wel