wedstrijd M1 met haf beppie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elizahbep

wedstrijd M1 met haf beppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:22

Hay,

Na een iets wat lange zomerstop zijn beppie en ik sinds ongeveer 4 maanden weer intensief aan het trainen voor de wedstrijden.
We zijn er een tijdje uitgeweest omdat bep vorige zomer naar de wei is gegaan en in die periode geen wedstrijden gereden hebben.
Dit beviel mij zo goed dat we heel de winter lekker creabea aan het rondsturen zijn geweest, lekker buiten rond crossen.
Begin van dit jaar kreeg ik de dressuur kriebels weer te pakken en zijn we weer begonnen met lessen.
Dit verliep helaas niet zo soepel als ik gehoopt had en ik had het gevoel alsof we weer van voren af aan moesten beginnen.
Stukje bij beetje zijn we weer bij ons oude niveau gekomen en gaat het nu beter dan voorheen.
Twee weken geleden hadden Beppie en ik onze 2e Wedstrijd in het M1. De eerste was niet zo'n succes,
het inrijden was erg chaotische en tussen de 2 proeven zat bijna een uur en bep had er totaal geen zin in.
De 2e keer ging het al een stuk beter en waren de punten 180 en 172, we hebben er dus 1 puntje bij.
We zijn op dit moment M1 + 1 .
Waar we op dit moment me bezig zijn is het opgericht lopen, dit vind beppie erg lastig omdat zij graag lang en laag loopt.
Ook zijn we bezig met de afwerking van de schouderbinnenwaarts en het begin van de travers.
Waar we op dit moment tegen aanlopen is de linkergalop en voltes 10 meter in galop, ook de stelling en buiging op de rechter hand gaat soms een beetje moeizaam.

overige info:
naam: beppie
leeftijd: 7, bijna 8
niveau:M1 + 1
geslacht: merrie

Sinds een week rij ik zonder sporen, dit omdat ik merkte dat ze tijdens de wedstrijden erg in dut omdat ik zonder zweepje rijd, en dan hebben mijn hulpen geen enkel effect meer.
Daarom wil ik tijdens mijn training zonder sporen rijden en tijdens een wedstrijd als het nodig is met.

1. Losrijden.
Afbeelding

2. Groeten.
Afbeelding

3. Wegrijden.
Afbeelding

4. drafje.
Afbeelding

5. Inzet verruimde stap.
Afbeelding

6. volte 10 meter rechts.
Afbeelding

7.SB ( te strenge buitenhand)
Afbeelding

8. Draven.
Afbeelding

9. galop.
Afbeelding

10. Volte 10 meter in galop
Afbeelding

11. Volte 10 meter in galop (hakken uitdrukken)
Afbeelding

12. Rechtsomkeert in galop ( hier valt ze een beetje uitelkaar)
Afbeelding

13.Rechtsomkeert in galop
Afbeelding

14. Inzet SB.
Afbeelding

15.SB.
Afbeelding

Dit was het dan.
Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achterlaten en het liefst natuurlijk opbouwende kritiek.

Groetjes Elizah

x_tico

Re: wedstrijd M1 met haf beppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:29

Ik vind dat je echt een gave haf hebt! Je hebt hem ook heel fijn aan het lopen! Alleen je sb op de linkerhand is geen sb, hij loopt met contra stelling. Probeer je pony meer om je binnenbeen te buigen. Op de rechterhand ziet het er op de 1e foto heel fijn uit, maar op de 2e foto kantelt hij net wat. Probeer daar op te letten! Verder veel succes, want het ziet er heel goed uit!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:31

Leuke Haf, lekker fors :D

Je 1e SB is alleen geen SB ;) De lengtebuiging is die van de travers en je rijdt hem ook nog eens op 4 sporen. Wat had je hier voor een cijfer voor als ik vragen mag? :o
De 2e SB zet je netjes in maar een paar pasjes verder kantelt ze in het hoofd...ik las dat je bezig bent met de afwerking en dit zijn zeker dingetjes om dan op te letten :) (misschien doe je dat al wel :) )

Verder ziet het er netjes uit hoor, ze lijkt actief zat en je zit er netjes op! :) Veel succes nog in het M1

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:47

Ziet er goed uit, alleen die eerste SB idd buigen. Bij de 2e lijkt het alsof je hem veel te veel naar binnen vraagt, vooral de hals. Probeer het iets kleiner te houden en te letten op de kanteling :)

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:52

MariekeS_ schreef:

Je 1e SB is alleen geen SB ;) De lengtebuiging is die van de travers en je rijdt hem ook nog eens op 4 sporen. Wat had je hier voor een cijfer voor als ik vragen mag? :o
De 2e SB zet je netjes in maar een paar pasjes verder kantelt ze in het hoofd...ik las dat je bezig bent met de afwerking en dit zijn zeker dingetjes om dan op te letten :) (misschien doe je dat al wel :) )

Verder ziet het er netjes uit hoor, ze lijkt actief zat en je zit er netjes op! :) Veel succes nog in het M1

Ik vond die schouderbinnenwaarts idd ook net een traver die naar de binnenhoefslag gesteld is. Je hebt de stelling de verkeerde kant op, paard moet stelling naar binnen hebben. En zorg dat ie voor meer op de hoefslag blijft zodat je hem niet op vier sporen hebt.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:58

Wauwww, gave haf! :Y)

Denk om je SB, zoals hierboven al word gezegt.

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:59

MariekeS_ schreef:

idd, nu je het zegt, het lijkt idd op en travers! wat grappig ik had het zelf nog niet eens gezien, wel dat hij niet helemaal ging zoals het moest:P
de cijfers waren 6 voor de sb die op en travers leek en een 7 voor de andere hand.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:00

In de SB zie ik dat je je binnenbeen naar achteren legt om de achterhand naar buiten te zetten. Kan dat kloppen?
In de SB is het juist de bedoeling dat de schouder naar binnen komt en dat het paard daarbij buigt om je binnenbeen. Je binnenbeen hoort dus netjes op de singel te blijven en met je buitenbeen kan je de buiging in het lichaam vragen.
Een goede controle oefening is om je paard vanuit de SB aan te laten springen...dan heb je je buitenbeen dus al achter de singel, binnenbeen erop, en het paard springt aan met een onder de massa tredend achterbeen. Zo kan je het achterbeen ook nog meer trainen :)
Je Haf lijkt nu te weinig te buigen om je binnenbeen, dit is ook wel te zien op foto 4 waar ze nét te weinig buigt voor een hoek ;)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:07

Ik wil even toevoegen dat ik zelf op een fors Hafje rij en eigenlijk tegen precies dezelfde dingen aanloop als jij ;) Vandaar dat ik bovenstaand commentaar lever ;)

Die 6 en 7 vind ik dan vrij soepel eerlijk gezegd :o Heb je mazzel mee gehad ;)

Ik denk trouwens dat je niet zo zeer moet gaan trainen op de oprichting maar meer op de afwerking van alles :)
Letten op je stelling, buiging en aanleuning (kantelen) en lekker actief houden. Een Haflinger zal nooit zo bergopwaarts lopen door het relatief korte voorbeen... Als je je oefeningen super secuur uitvoert zal je veel meer scoren dan als ze ietsje meer in de oprichting komt ;)

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 22:14

MariekeS_ schreef:
In de SB zie ik dat je je binnenbeen naar achteren legt om de achterhand naar buiten te zetten. Kan dat kloppen?
In de SB is het juist de bedoeling dat de schouder naar binnen komt en dat het paard daarbij buigt om je binnenbeen. Je binnenbeen hoort dus netjes op de singel te blijven en met je buitenbeen kan je de buiging in het lichaam vragen.
Een goede controle oefening is om je paard vanuit de SB aan te laten springen...dan heb je je buitenbeen dus al achter de singel, binnenbeen erop, en het paard springt aan met een onder de massa tredend achterbeen. Zo kan je het achterbeen ook nog meer trainen :)
Je Haf lijkt nu te weinig te buigen om je binnenbeen, dit is ook wel te zien op foto 4 waar ze nét te weinig buigt voor een hoek ;)

Wat grappig dat je dat nu zegt, heb vanmiddag les gehad en kreeg daar precies de zelfde oefening op. (sb en dan aanspringen) Ook moest ik idd letten op mijn binnen been, ik weet dat ik hem iets naar achter leg. Het is al een heel stuk minder geworden want eerst zat ik bijna in der flanken te prikken. Ikhoud hier dan ook vaak bewust rekening mee, maar dit wil in nog wel eens vergeten.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:20

Het komt wel goed met jullie zo te horen! :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:23

Dat is ook geen travers hoor, het lijkt meer op de renvers.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:26

xmarliez schreef:
Dat is ook geen travers hoor, het lijkt meer op de renvers.

Ik zei ook dat het leek op travers qua lengtebuiging ;) Je hebt gelijk dat het hier meer renvers is maar de lengtebuiging voor travers en renvers is hetzelfde ;)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:34

Bovenstaand commentaar ben ik het mee eens.
Dat kantelen is een beetje jammer.

Verder: superhaf, heel gaaf en die naam Beppie, helemaal geweldig :D

DELVO_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:02

Wat een mooie haf heb je daar!

Wat me wel opvalt is dat het er vrij gespannen uitziet...

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:36

Hey Elis, wat goed van je zeg!
Wat is beppie toch een lekker ding hé?
rijd bianca ook nog weleens op haar.
nou meid veel succes in de M
groetjes Evelien en Tido

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:16

Hey wij zijn jullie een paar keer tegengekomen op wedstrijd ;)
Je hebt echt een superleuke haf.
Die eerste sb is al gezegd maar ik vind het er super uitzien.
Veel succes verders in het M1.. :D

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:18

wat een heerlijk beest zeg, die naam past er niet echt bij, ik zat echt zoon dikke oude haf te bedenken en dan zie ik zoon mooierd :D

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:12

netjes! ind vind het ook een gekke naam (alhoewel ik niet veel moet zeggen met "woest" als naam :p )

je hebt hem netjes aan het lopen!

_Givenchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:18

Ik heb geen comentaar alleen wat een Lekker beest zeg! <3

_SEUS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:23

Wat een ontzettend gave haflinger heb je zeg!

(rij je hier op de hoge devel?)

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 17:27

DELVO_ schreef:
Wat een mooie haf heb je daar!

Wat me wel opvalt is dat het er vrij gespannen uitziet...

mag ik vragen waar je dan veel spanning ziet?
moet idd toegeven dat op foto 11 en de foto van de eerste sb wel wat spanningen te zien zijn, maar ikzelf vind dit niet extreem.
(dit is overigens niet aanvallend bedoeld hoor, maar ben er wel benieuwd naar)

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 17:32

_SEUS schreef:
Wat een ontzettend gave haflinger heb je zeg!

(rij je hier op de hoge devel?)

ja klopt, op de hoge devel staan we :D

dontido schreef:
Hey Elis, wat goed van je zeg!
Wat is beppie toch een lekker ding hé?
rijd bianca ook nog weleens op haar.
nou meid veel succes in de M
groetjes Evelien en Tido

ja bianc doet bep nog steeds 1 á 2 keer per week.
en bedankt

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:34

Leuke haf,! ik zie een paar keer dat hij alleen in zijn kaak buigt. Probeer op voltes of wendingen echt door zn hele lijf te buigen van start wortel tot oren ;) mag ook iets meer in de oprichting alwel voor de M1 :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 03:21

Wat een stoere haf heb je onder je ** zeg.
Commentaar geef j er zelf al goed bij, maar zou idd erop letten dat hij niet alleen zijn hals buigt. Dat zou zonde zijn.
Succes