Beenligging/beweging, wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noukjuhh

Beenligging/beweging, wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:20

Ik heb een kort vraagje.

Wat vinden jullie van mij beenligging en het bewegen van mijn onderbenen? Ik vind zelf namelijk dat ik ze de laatste tijd meer ga bewegen. Ook hoorde ik via mijn begeleider, dat andere mensen mijn onderbenen te onrustig vinden.
Ik heb het hierover gehad met mijn instructie, maar zij vond het helemaal niet storend.

Lichtrijden
http://www.youtube.com/watch?v=CHonN_4cY-4

Doorzitten
http://www.youtube.com/watch?v=QiNr30js25E

En als je het te storend/onrustig vind, heb je dan misschien ideeen hoe ik dit kan oplossen.

Bij het doorzitten lijkt het trouwens alsof ik mijn paard continu prik met mijn sporen, maar dit is niet zo het geval. Dit heeft te maken met de mijn aangeleerde manier van drijven (toen was ik nog een stuk kleiner en nu trek ik alsware mijn benen op :o )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:29

Ik vind je benen stil genoeg liggen. Het zijn voornamelijk je voeten die klapperen. Je bent (net als ik overigens) heel flexibel in je enkels. Ik heb het het ergst met mijn rechtervoet. Als mijn paard 100% goed loopt (meestal tijdens de les het geval) dan heb ik het niet. Ik trek toch, al is het maar heel miniem mijn rechterbeen iets op en houdt iets te veel vast (klemmen-idee, maar niet zo erg als het klinkt) met mijn bovenbenen waardoor ik mijn benen minder stil kan houden. Mijn instructrice wijst me daarop en dan lukt het dus mijn been/voet stiller te houden (helemaal stil kan niet, want je met wel verende enkels houden!). Rijd ik voor mezelf dan denk ik er te weinig aan en blijf ik te veel vasthouden met mijn bovenbeen.