been word moe ) naar proberen goed te gaan zitten (aangeslot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marysa123

been word moe ) naar proberen goed te gaan zitten (aangeslot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:23

heey.!! :D
onderwerp: been word moe (en daarna spierpijn) als ik mijn been aangesloten tegen de buik aan hou, en tenen naar binnen drij..!

ik heb een probleem waar ik heel graag een antwoord op zou willen hebben door verschillende mensen. namelijk: als ik rij dan rij ik altijd gewoon ontspannen op een zadeltje. nou hakken laag is voor mij heel gewoon alleen draai ik mijn tenen naar buiten. en doe ik mijn benen naar voren. dat ziet er heeel lelijk uit en is slecht voor mijn rug en mijn zit. ;( als ik mijn tenen naar binnen draai en mijn benen heel bewust naar achter bij de singel leg.( aangesloten tegen de buik) worden mijn benen moe en heb ik de dag ernaar (vreselijke) spierpijn. bij mijn bovenbenen vooral. wie ow wie heeft er tips.??

p.s ik heb een spier en een pees bij mijn leis die vererkt zijn dat is in behandeling . bij mijn benen naar achter leggen (aan geslopten tegen de paarden buik) en mijn tenen naar binnen draaien doet dat wel pijn in mijn lies..

alvast bedankt.!! gr marysa 8-)

__PSM__

Re: been word moe ) naar proberen goed te gaan zitten (aangeslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:10

wanneer je er spierpijn van hebt, doorgaan, je spieren moeten sterker worden en dat gaat gepaard met spierpijn...

Maar pijn in je lies, ik zou haast zeggen dat je misschien een zadel wat jou niet past op je paard hebt liggen, ik heb nu ook een zadel, mijn kont past er prima in, maar ik krijg vreselijke pijn in mijn benen als ik er 3 kwartier op heb gezeten... Misschien heb jij ook zoiets... Gelukkig is het voor mij maar een tijdelijk zadel...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:12

Het belangrijkste is dat je ontspannen zit, dat gaat boven netjes, aangezien je dan spanning overbrengt. Je moet daar je weg in zien te vinden.
Kijk eens of je in de bieb het boek 'Centered Riding' kunt vinden, bij de paardenboeken, en lees over 'blokken bouwen/bouldingblocks'.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:35

__PSM__ schreef:
wanneer je er spierpijn van hebt, doorgaan, je spieren moeten sterker worden en dat gaat gepaard met spierpijn...

Maar pijn in je lies, ik zou haast zeggen dat je misschien een zadel wat jou niet past op je paard hebt liggen.

Idd, volgens mij ook hoor

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:34

het kan zijn dat jouw zadel je in een bepaalde positie "dwingt" en het kan zijn dat dat ervoor zorgt dat je benen naar voren gaan (door de plek van de beugelophanging) je kan kijken of deze goed is als je je benen uit de beugels haalt, je benen ontspannen naar beneden laten hangen en kijken of de beugelriem onder of voor je benen is. is de beugelriem voor je benen dan wordt het lastig om je benen in de juiste positie te houden. Wat wel belangrijk is om goed je bovenbenen te ontspannen en niet te klemmen :o wat pijn kan opleveren..

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:49

Je zegt zelf dat je je onderbenen tegen het paard aandrukt, dat is gewoon fout.
je moet ontspannen op je zadel zitten, je bovenbenen niet knijpen, en je onderbenen zeker niet tegen het paard aanhouden, gewoon losjes en ontspannen.
Uiteraard wel op je houding letten, mooi rechtop en de lijn jouw oor, schouder, bekken, en hiel moet mooi vertikaal zijn.

marysa123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:04

TurdusMerula schreef:
Het belangrijkste is dat je ontspannen zit, dat gaat boven netjes, aangezien je dan spanning overbrengt. Je moet daar je weg in zien te vinden.
Kijk eens of je in de bieb het boek 'Centered Riding' kunt vinden, bij de paardenboeken, en lees over 'blokken bouwen/bouldingblocks'.

ja weet ik... ken het boek en heb er uit leren rijden.. toch is het vervelend als je zo'n pijn krijgt.! :o xx

marysa123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:06

padany schreef:
het kan zijn dat jouw zadel je in een bepaalde positie "dwingt" en het kan zijn dat dat ervoor zorgt dat je benen naar voren gaan (door de plek van de beugelophanging) je kan kijken of deze goed is als je je benen uit de beugels haalt, je benen ontspannen naar beneden laten hangen en kijken of de beugelriem onder of voor je benen is. is de beugelriem voor je benen dan wordt het lastig om je benen in de juiste positie te houden. Wat wel belangrijk is om goed je bovenbenen te ontspannen en niet te klemmen :o wat pijn kan opleveren..

ok dankjewel.! :D rij wel regelmatig zonder beugels.. zit net te bedenken. rij op een iets te kleine pony....dan moet ik verzijnlijk dus mijn benen ook optrekken.. :+ kan het ook zijn.??? marysa