Hetzelfde topic, maar nu HAW; Karel de knappe Knabstrupper!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Hetzelfde topic, maar nu HAW; Karel de knappe Knabstrupper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 13:03

Dit is hetzelfde topic als wat ik op RIJ-ITP heb geplaatst, maar omdat ik toch wel benieuwd ben naar wat meer commentaar post ik hem bij deze op HAW als dat toegestaan is. Ik heb voor de rest niets aan de tekst veranderd.

Drunksheep schreef:
Ik heb al een hele tijd geen foto's meer op Bokt geplaatst omdat ik de negatieve reacties een beetje zat was, maar ik waag toch maar weer eens een poging hihi.

Pathos aus der schützenden Hand - voor vrienden Karel :Y) - is een Knabstrupperruin van 7 jaar oud. Zijn vader is Pergamon aus der schützenden Hand. En já Karel is echt een Knabstrupper en já die bestaan echt zonder spikkels. Karel is zelfs een volledig zuiver gefokte :D

We starten nu M1 en de eerste paar keer ging dat super, en toen opeens hadden we een dipje. Maargoed we zijn weer omhoog geklommen en reden gister weer een winstpuntje [voor punten etc kan je in mijn profiel kijken haha].

Karel begint steeds beter te lopen, hij gaat met meer schwung lopen en wordt steeds beter van achteren. Ik heb het gisteren voor het eerst op een wedstrijd eruit kunnen rijden, maar helaas verloor hij wel veel impuls waardoor de punten alsnog niet hoog uitvielen. Maargoed, ik was iig allang hartstikke trots en daar gaat het meer om dan hoge punten! <3

Ik had alleen wel pech gisteren, de hele rits van mijn laars was kapot gegaan waardoor hij helemaal open stond, dat reed niet echt fijn maar gewoon verder gereden, als het je opvalt; het is idd mijn linkerbeen haha.

Zelf ben ik aan het werk om mijn handen gelijk te houden, dit is al een stuk verbeterd maar kan natuurlijk altijd nog beter. Daarnaast moet ik soms langer met mijn benen zitten en in de galop moet ik meer op mijn kont zitten. Karel moet vooral wat minder lui worden, dus meer impuls, snellere reacties op het been [zonder zweep want met zweep weet hij het dondersgoed := ] En naja, mijn linkerbeen doet op sommige foto's wat raar doordat mijn laars kapot was maargoed, het is niet anders. En mijn spoor zit daardoor ook te hoog...

Afbeelding
Instappen, te diep, maar wel een glanzende spierbundel :D

Afbeelding
Voor me kijken!

Afbeelding
Binnenkomen

Afbeelding
Middendraf denk ik

Afbeelding
Gewoon drafje tussendoor, hakken uitdrukken

Afbeelding
<3

Afbeelding
Volte 10 meter

Afbeelding
Geen idee welke oefening, maar m'n handen & hoofd doen een beetje raar :=

Afbeelding
Middengalop, op m'n kont zitten!

Liefs

Anoniem

Re: Hetzelfde topic, maar nu HAW; Karel de knappe Knabstrupper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:15

Prachtig paard, en heel heel vriendelijke ruiter, met heel fijne zachte handen +:)+

Ik ga alleen even over het paard, dat zitten moet je instructeur maar doen.
Je zegt dat hij niet fijn aan het been is, ik zie dat ook wel iets in de foto's terug. Drijf hem aan, geen reactie = tik, hij móet reageren op jouw been, het mag niet zo zijn dat jij been geeft en hij niets doet, of minimaal. Daar moet je echt consequent in zijn.
Als hij terugvalt in tempo, been + tik, en wel direct, lik op stuk geven. Verder schakelen in de gangen, overgangen rijden, terugrijden en flitsend weer vooruit, maak hem maar een beetje heet.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 13:21

Ik ben daar idd heel veel mee bezig, maar het probleem is dat die pony veeeel te slim is af en toe... *zucht* In de proeven mag ik dus geen zweep en dat weet hij net zo goed als ik. Zodra ik dus geen zweep erbij heb kakt 'ie in. Nu probeer ik het dus idd op de manier van been, been, tik zeg maar dus ik hoop dat het baat heeft. Lastig trainen is het wel, de ene dag heeft hij energie over en de andere dag te weinig. Daarnaast geven we hem nu ook granen erbij voor wat meer energie, omdat ik denk dat 'ie dat ook wel kan gebruiken. Na de winter had 'ie een beetje babyvetjes en weinig training gehad, dus ik hoop dat het de goede kant op gaat haha! Dankjewel in ieder geval :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:23

Je mag wel een spoortje dragen op wedstrijden, en dan maar een keer wat harder inkomen, dan scoor je misschien op deze niet, maar je paard weet dan wel dat hij geen loopje met je hoeft te nemen op de wedstrijd. Ze weten precies wanneer je streng bent en wanneer niet.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 13:25

Ja, maar ik ben een beetje een scheiterd haha, ik hou helemaaaal niet van spoorgebruik. Misschien heb ik zelf ook een schop onder m'n kont nodig haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:33

*schopt Drunksheep onder haar kont*

:D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 13:35

Hihi, dankjewel! Gelukkig heb ik 9 juni pas weer een wedstrijd dus ik heb lekker lang om nog even goed te trainen... :D

Mystique92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:33

Op je profiel staan wel foto's waar je met sporen rijd.
Waarom nu niet meer? dat scheelt wel veel denk ik. Als hij nu niet zo lekker voor het been is..

Mooi paardje!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 14:36

Ik rijd nog steeds met sporen hoor ;), het is een handig hulpmiddel voor de zijgangen voor net dat extra beetje meer. Maar ik vind het erg rot om hem een schop ofzo er mee te geven :=

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:41

kleine hengstjes worden groot <3
jullie zien er super uit (bruin staat je goed ;)) en hij is écht mooi geworden nadia! complimentje ;)

overigens over je spoorgebruik: ik denk (nee ik weet) dat jij daar een goeie instructeur voor hebt, en ik weet ook dat jijzelf een veels te zachtaardige ruiter bent om hem te hard te schoppen oid. die sporen zou ik me dus niet druk om maken.
ik ken kareltje en hij is nou eenmaal eigenwijs en inderdaad slim, en hij mag best wel eens op zn donder als dat nodig is :P

maargoed dat is dan ook mijn enige opmerking, hij mag wat meer van achter komen. hij kán zich zo goed laten zien, maar hij zoals je zelf al zegt wordtie een beetje lui en dan mag je hem best een extra schopje onder zn kont geven ;)

ZaZoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:58

Wat een mooi paard! Zag dat er binnenkort ook een paar van die Knabstruppers (?) naar Zuid-Afrika komen. Ben erg benieuwd, weet zelf eigenlijk té weinig over dit ras maar dat is redelijk off-topic denk ik ;-(
Vind dat je netjes rijd en volgens mij benoem je de belangrijkste leerpunten zelf al. Bewust zijn is de eerste stap, volgens mij komt de rest de komende maanden dan wel. Consequent rijden lijkt me dan - ook voor jezelf - het belangrijkste!

edit: rasnaam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:25

duChambre schreef:
kleine hengstjes worden groot <3
jullie zien er super uit (bruin staat je goed ;)) en hij is écht mooi geworden nadia! complimentje ;)

overigens over je spoorgebruik: ik denk (nee ik weet) dat jij daar een goeie instructeur voor hebt, en ik weet ook dat jijzelf een veels te zachtaardige ruiter bent om hem te hard te schoppen oid. die sporen zou ik me dus niet druk om maken.
ik ken kareltje en hij is nou eenmaal eigenwijs en inderdaad slim, en hij mag best wel eens op zn donder als dat nodig is :P

maargoed dat is dan ook mijn enige opmerking, hij mag wat meer van achter komen. hij kán zich zo goed laten zien, maar hij zoals je zelf al zegt wordtie een beetje lui en dan mag je hem best een extra schopje onder zn kont geven ;)

Dat bedoel ik ;)

Je moet hem ook niet lens trappen met de sporen natuurlijk ;) meer even van: zeg meneer, hier moet je ook gewoon luisteren he :)

Zoiets.

Hurray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:06

Ik vind dat je echt heel netjes rijd.
Knap dat je zo zacht in je handen kan zijn zeg!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:17

Karel :D wauw, die is prachtig geworden zeg!
Ziet er goed uit. En die achterhand? Gewoon trainen!

Hij is enorm veranderd, ik ken hem van 3 jaar geleden meen ik.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:36

Dankjewel iedereen weer voor de lieve berichtjes, en leuk ook dat er mensen zijn die hem als puppy kennen en hem nu weer zien hihi! :D

En over dat ik hem soms een por met mijn spoor kan geven; daar is hij het zelf ook niet mee eens haha. Als hij kon zou die zijn middelvinger opsteken, maar hij bijt er nu vooral naar. Ik moet hem eerst porren zodat 'ie reageert, dan omdat 'ie niet voldoende reageert, en dan omdat 'ie naar mijn been hapt. Ik vind het zelf echt niet voldoende reactie wat ik er mee kweek [of iig niet de goede reactie] en vooral als hij moe/uitgeput is kan ik hem er niet mee alert houden. Ik zal dus echt kéihard moeten trainen voor ik dit voldoende erin krijg... Het is gewoon straight nu; been, spoor, tik. En dat maar herhalen denk ik totdat enkel licht been voldoende is. Het belangrijkste is dat ik dit voldoende er uit kan rijden op wedstrijd!

De achterhand lukt in trainingen nu vooral erg goed, en als ik hem actiever kan houden zal dit denk ik ook wel in orde komen op wedstrijden! Ik ben allang tevreden met de sprongen die we vooruit maken op dit moment hihi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:45

You go girl! Die rechtstreekse, consequente aanpak zal ongetwijfeld vruchten afwerpen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:48

Ik ben er al enkele dagen mee bezig geweest en het is wel lastig om mezelf ook goed eraan te houden hoor, ik geef soms echt te veel been... Maarja, even streng zijn en hopelijk gaat het dan idd zijn vruchten afwerpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:49

Is het ook, consequent zijn is voor veel mensen erg moeilijk, je bent absoluut niet de enige.

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:20

Ik dacht echt dat Knabstruppers altijd spikkels hadden, waardoor ik niet erg gecharmeerd was van het ras, maar dat neem ik allemaal terug, want jou paard is echt een plaatje. :o

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 22:58

Hihi dankjewel :P!

& Yamcha; ik ga iig hard m'n best doen!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:14

Aangezien dubbel topics niet de bedoeling zijn, zet ik hier een slotje. Wanneer je nieuwe foto's hebt, zijn deze uiteraard welkom op HAW.