Winskey (Stravinskey X TCN Partout) Outdoor Onderling L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TRB

Winskey (Stravinskey X TCN Partout) Outdoor Onderling L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 22:04

Hallo allemaal,

woensdag 5 mei werd er bij ons op stal een oefenparcours en een onderlinge dressuurwedstrijd georganiseerd. Ik rijd Winskey nu ongeveer driekwart jaar en vanaf Januari ben ik haar officieel gaan starten. Ik ben nu L1 + 2 met haar en heb haar tijdens de onderlinge dressuur L2 gestart. Was voor haar de eerste keer outdoor dus het ging nog niet helemaal zoals het moest, maar was aardig tevreden!

Winskey heeft gauw de neiging haar achterhand naar binnen te plaatsen, dit is al een heel stuk verbeterd, maar zo af en toe doet ze dit nog steeds. Tijdens het wijken heeft ze dan ook gauw de neiging om haar achterhand vóór te plaatsen. Ook moet ze meer bergop en meer op het achterbeen worden geplaats, dit is iets wat ze zelf ontzettend moeilijk vindt en waar we hard mee bezig zijn. Ook mag ze nog wel iets ronder in haar hals voor mijn gevoel, maar op de foto's vond ik dit dan weer heel erg meevallen.

Ik rijd zelden op het dressuurzadel, iets wat ik écht vaker moet gaan doen.. dus mijn beugels mogen echt nog wel een paar gaten langer. :o
Ook moet ik rechtop zitten en m'n hoofd niet zo kantelen.. heel erg, maar ik ben er mee bezig!

Commentaar is van harte welkom!
kijk en geniet van deze zwarte schoonheid :9

1. D'r mooie koppie
Afbeelding

2. Losrijden stap
Afbeelding

3. drafje
Afbeelding

4. rechtrichten!
Afbeelding

5. verruimen
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Dat waren ze!

xMarianne

Re: Winskey (Stravinskey X TCN Partout) Outdoor Onderling L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:11

het ziet er super goed uit! maar probeer wel te voorkomen dat ze haar hoofd niet gaat kantelen, zoals op de foto bij het wijken!
heel veel succes nog!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:20

wat een bloedmooi paard zeg! :oo
Probeer zelf wat mooier rechtop te zitten en het lijkt op een paar foto's alsof ze wat kantelt in het hoofd maar misschien zijn dat gewoon de momentopnames ;)

Heel veel succes op wedstrijden!

TRB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 13:16

bedankt voor de leuke reacties! :D

Ja, aan mijn houding moet ik inderdaad hard werken en van dat kantelen dat klopt ook, vooral tijdens het wijken inderdaad.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:26

Hey Thamar. Dit ziet er goed uit hoor. Je moet alleen nog wel even oefenen met het wijken, maar dat gaat vast helemaal goed komen.
Ik vind je trouwens een stuk mooier zitten op een dressuurzadel. Je zit nu veel netter rechtop :)

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:55

waauw, wat een mooi paard :D
& dat van je beugels vind ik persoonlijk best wel meevallen hoor :)
probeer soms wel op je hakken goed uit te drukken, vooral op tot 6 kun je dat goed zien.
& derest heb je al gehoord. verder erg netjes :D!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:16

Wat leuk weer een Strav :D

Ik heb er zelf ook een en heb dezelde problemen, rechtsom achterhand graag naar binnen plaatsen, Moeite hebbe met bergop te blijven en der achterhand eronder te zetten. Nu is die van mij overbouwd, der nooit helemaal uitgegroeid jammer genoeg. (kijk in mijn onderschrift voor het topic)

Maar super mooi dier!
toch even HAW: Inderdaad probeer trots op je knapperd te zitten :)

Al lid van het Stravinsky topic?
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=392733&hilit=stravinsky

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:48

Damoiseaux2 schreef:

Ik heb er zelf ook een en heb dezelde problemen, rechtsom achterhand graag naar binnen plaatsen, Moeite hebbe met bergop te blijven en der achterhand eronder te zetten. Nu is die van mij overbouwd, der nooit helemaal uitgegroeid jammer genoeg. (kijk in mijn onderschrift voor het topic)

Maar super mooi dier!

Haha grappig dat jullie dat probleem ook hebben. Mijn Stravinsky wil juist linksom zijn achterhand wel eens naar binnen draaien.

Erg leuk paard heb je! En je jasje is ook mooi :D

Omdat het HAW is: zijn hoofd-halshouding oogt nog niet helemaal optimaal tijdens het wijken. Kwestie van gewoon vaak erbij pakken en dan komt het helemaal goed +:)+

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:45

Stephanie_W schreef:
Damoiseaux2 schreef:

Maar super mooi dier!

Haha grappig dat jullie dat probleem ook hebben. Mijn Stravinsky wil juist linksom zijn achterhand wel eens naar binnen draaien.

Erg leuk paard heb je! En je jasje is ook mooi :D

Omdat het HAW is: zijn hoofd-halshouding oogt nog niet helemaal optimaal tijdens het wijken. Kwestie van gewoon vaak erbij pakken en dan komt het helemaal goed +:)+

De mijne duwde linksom zijn schouder helemaal naar buiten :P
Ze is gelukkig rechter aant worden :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:13

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:58

Wauw, net Black Beauty! Dat van die beugels valt naar mijn idee best mee, maar dat moet aan mij liggen?

TRB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 19:58

haha dankjewel allemaal :D
Het is inderdaad een plaatje om te zien, ben ook heus trots op d'r!

@ Damoiseaux2: Wat grappig om te horen dat die van jou dat ook doet, het zal wel in de genen zitten :+ het is inderdaad lastig, maar ook die van mij begint Gelukkig! ook al steeds rechter te lopen, vaak als ze iets moeilijk vind dan zet ze hem weer naar binnen.. ben nog niet niet lid van het stravinskey topic. Ik zal er eens even een kijkje gaan nemen!