woensdag 5 mei werd er bij ons op stal een oefenparcours en een onderlinge dressuurwedstrijd georganiseerd. Ik rijd Winskey nu ongeveer driekwart jaar en vanaf Januari ben ik haar officieel gaan starten. Ik ben nu L1 + 2 met haar en heb haar tijdens de onderlinge dressuur L2 gestart. Was voor haar de eerste keer outdoor dus het ging nog niet helemaal zoals het moest, maar was aardig tevreden!
Winskey heeft gauw de neiging haar achterhand naar binnen te plaatsen, dit is al een heel stuk verbeterd, maar zo af en toe doet ze dit nog steeds. Tijdens het wijken heeft ze dan ook gauw de neiging om haar achterhand vóór te plaatsen. Ook moet ze meer bergop en meer op het achterbeen worden geplaats, dit is iets wat ze zelf ontzettend moeilijk vindt en waar we hard mee bezig zijn. Ook mag ze nog wel iets ronder in haar hals voor mijn gevoel, maar op de foto's vond ik dit dan weer heel erg meevallen.
Ik rijd zelden op het dressuurzadel, iets wat ik écht vaker moet gaan doen.. dus mijn beugels mogen echt nog wel een paar gaten langer.
Ook moet ik rechtop zitten en m'n hoofd niet zo kantelen.. heel erg, maar ik ben er mee bezig!
Commentaar is van harte welkom!
kijk en geniet van deze zwarte schoonheid
1. D'r mooie koppie

2. Losrijden stap

3. drafje

4. rechtrichten!

5. verruimen

6.

7.

Dat waren ze!

het is inderdaad lastig, maar ook die van mij begint Gelukkig! ook al steeds rechter te lopen, vaak als ze iets moeilijk vind dan zet ze hem weer naar binnen.. ben nog niet niet lid van het stravinskey topic. Ik zal er eens even een kijkje gaan nemen!