Geloof het of niet, en het is best knap...... maar niet gewenst.
Het paard wat ik bijrijd is behoorlijk scheef. Nu gaat dit al steeds beter, alleen in de linkergalop lopen we (soms letterlijk) tegen de problemen aan. Voorop gesteld, ik ben niet de meest handige ruiter in galop, stappen en draven gaan mij beter af, maar ook aan de longe is dit te zien.
Als eerste komt het paard met de achterhand naar binnen, zo sterk dat ze op 4 hoefslagen komt te lopen. Bij het maken van een bocht valt ze over de buitenschouder weg (op het weiland is dit nog beter te zien, geen bakrand en ze valt bijna om). Als je dit corrigeert en de voorhand naar binnen wil zetten, dan gaat de rem er op en spant ze op. Daarnaast komt er enorm veel protest in de vorm van staartzwiepen en raakt ze haar balans kwijt, kukelt naar voren en valt terug in draf.
Lichamelijk is het paard zeer recent nog nagekeken en behandeld door een osteopaat, en het zadel ligt goed (maatzadel). In de training zijn we bezig met de buiging, het rechtrichten en we rijden veel tweede hoefslag, heb wekelijks les. Toch zou ik van jullie graag jullie ideeen willen horen hoe dit probleem rijtechnisch opgelost zou kunnen worden.