Klaar maken voor b1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

15carlijn15

Klaar maken voor b1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 13:31

http://www.youtube.com/watch?v=C4y4CksJ9EI

http://www.youtube.com/watch?v=rfQgpZnD_HU

Hoi

Ik rij picasso, een ruin van 6jaar. Ik wil in augustus starten op de lrv met b1.
Hij is 1m69 groot en afstammeling van Adel 357.

Hij kan wijken, schouder binnenwaarts, is rechtgericht, kan arbedsstap, -draf en -galop. Middenstap, -draf en -galop. Uitgestrekte stap en enkele passen uitgestrekte galop. Hij kan contra galop. Afwenden op de a-c lijn in -galop, volte 15m galoperen (10m is nog iets te klein)

We werke specifiek op de dressuur proef. (Aan de teugel, 4kant halthouden, niet bokken met galop aanspringen, niet over de schouder weglopen in galop) en we werken ook erop dat de achterhand beetje meer onderin komt.

Bij mij werken we vooral op m'n houding. Ik heb de neiging om naar voor te hangen en echt overdreven grote hulpen te geven (vooral in galop been véél te ver achteruit!), ik doe m'n hielen niet naar beneden en heb m'n handen geregeld te hoog :o

Ik rij met een springteugel omdat hij de matcho durf uithangen. Dan begint hij heel hoog te draven, pakt z'n bit vast en bokt.

Gelieve niet alleen te zeggen dit is niet geod, maar ook zo kun je het beter ;)

_Loes

Re: Klaar maken voor b1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:19

Ziet er leuk uit! Ik zou hem nog iets meer laten zakken in zijn als met rijden, voor nog meet ontspanning.

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:11

Leuk paard, maar op het filmpje heb je er een martingaal aan hangen toch? Met wedstrijden mag dit niet he. :)

Edit: Sorry niet goed beginpost gelezen. :o

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:14

het kan zijn dat ik het verkeerd zie, maar ik vind in het eerste filmpje net lijkten of hij in de draf heel erg inkakt zeg maar..
hier zou ik hem liever iets actiever zien lopen (:
voorderest ziet er erg netjes uit.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 20:03

Ambrasoft schreef:
Leuk paard, maar op het filmpje heb je er een martingaal aan hangen toch? Met wedstrijden mag dit niet he. :)

Edit: Sorry niet goed beginpost gelezen. :o

"k rij met een springteugel omdat hij de matcho durf uithangen. Dan begint hij heel hoog te draven, pakt z'n bit vast en bokt."
Dit had ik in m'n inleidingstekst staan ;)

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 20:04

anoukkk. schreef:
het kan zijn dat ik het verkeerd zie, maar ik vind in het eerste filmpje net lijkten of hij in de draf heel erg inkakt zeg maar..
hier zou ik hem liever iets actiever zien lopen (:
voorderest ziet er erg netjes uit.

Dank je. Kzal er de volgende keer op letten :9

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 20:05

_Loes schreef:
Ziet er leuk uit! Ik zou hem nog iets meer laten zakken in zijn als met rijden, voor nog meet ontspanning.

Iets meer teugel geven?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 07:40

Beter op been laten worden,
meer overgangen rijden en niet constant blijven drijven maar als hij niet reageert een schopje.
Voor de rest ziet het er goed uit :D

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 13:25

LisErm94 schreef:
Beter op been laten worden,
meer overgangen rijden en niet constant blijven drijven maar als hij niet reageert een schopje.
Voor de rest ziet het er goed uit :D

Das onbewust dak constat been geef.
Probeer er wel zo goed mogelijk op te lette maar das niet altij even simpel ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:24

Leuk paard! Apart zo met die stippen :D
Wat betreft het been geven en draven ben ik het wel eens met wat hierboven gezegd word. Je moet ook oppassen dat jij niet al het 'werk' doet.
Op het filmpje ga jij actiever lichtrijden in de hoop dat hij ook actiever wordt (zo oogt het tenminste).
Het is de bedoeling dat jij mee kan deinen in de beweging en niet dat je hem 'vooruit' zit.
Ook denk ik niet dat het handig is om met sporen te rijden als je je onderbeen niet stil kunt houden.
Probleem is dat ze vaak dan dood voor het been worden omdat ze 'continue' geprikt worden.
Ik denk dat het het handigst is als je hem eerst vlot voor het been krijgt, dit doe je door veeeel! overgangen te rijden en als hij niet luistert tik!
En dit volhouden tot je hem op kuitdruk kunt rijden, dan kun je je sporen ook weer aan en als hij dan niet luistert kun je dan wat extra met je spoor aanvragen.
Daarnaast vind ik persoonlijk een zweep ook altijd eerlijker omdat je nu eenmaal makkelijker controle houdt over je handen dan over je benen ;)

Verder vind ik dat je hem vriendelijk rijdt!

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 09:52

Selka schreef:
Leuk paard! Apart zo met die stippen :D
Wat betreft het been geven en draven ben ik het wel eens met wat hierboven gezegd word. Je moet ook oppassen dat jij niet al het 'werk' doet.
Op het filmpje ga jij actiever lichtrijden in de hoop dat hij ook actiever wordt (zo oogt het tenminste).
Het is de bedoeling dat jij mee kan deinen in de beweging en niet dat je hem 'vooruit' zit.
Ook denk ik niet dat het handig is om met sporen te rijden als je je onderbeen niet stil kunt houden.
Probleem is dat ze vaak dan dood voor het been worden omdat ze 'continue' geprikt worden.
Ik denk dat het het handigst is als je hem eerst vlot voor het been krijgt, dit doe je door veeeel! overgangen te rijden en als hij niet luistert tik!
En dit volhouden tot je hem op kuitdruk kunt rijden, dan kun je je sporen ook weer aan en als hij dan niet luistert kun je dan wat extra met je spoor aanvragen.
Daarnaast vind ik persoonlijk een zweep ook altijd eerlijker omdat je nu eenmaal makkelijker controle houdt over je handen dan over je benen ;)

Verder vind ik dat je hem vriendelijk rijdt!

Dank je :) Ik prik wel niet constant met m'n spoor ;) Ik geef been zonder m'n spoor, dus gewoon met m'n kuit :)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:00

Vind het er erg netjes uitzien! Je beenligging is nog iets onrustig, probeer daar nog op te letten. Verder vind ik dat hij in draf iets actiever mag. En heb je al eens geoefend zonder hulpteugel? Want helaas mag je daar officieel niet mee starten. Denk dat jullie zo door de B heen vliegen!

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 10:03

noekje schreef:
Vind het er erg netjes uitzien! Je beenligging is nog iets onrustig, probeer daar nog op te letten. Verder vind ik dat hij in draf iets actiever mag. En heb je al eens geoefend zonder hulpteugel? Want helaas mag je daar officieel niet mee starten. Denk dat jullie zo door de B heen vliegen!

Dank je! En nee nog niet geprobeert :( zou ik eigenlijk dringend eens moete proberen ja :)
En ja hij mag idd iets actiever :)

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:52

De ontspanning is er nog iets, en hij mag iets actiever. Als je dat voorelkaar hebt kan je zo de B in.
Succes

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:06

Citaat:
Dank je :) Ik prik wel niet constant met m'n spoor ;) Ik geef been zonder m'n spoor, dus gewoon met m'n kuit :)

Ik bedoelde ook niet dat je dat deed, maar wilde je er alleen voor waarschuwen (sorry voor het ontbreken van een duidelijke omschrijving :+ )

Heb hem nu nog eens bekeken en ik vind hem echt gaaf!! :D

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 10:35

xIsmay schreef:
De ontspanning is er nog iets, en hij mag iets actiever. Als je dat voorelkaar hebt kan je zo de B in.
Succes

dank je :D

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 10:36

Selka schreef:
Citaat:

Ik bedoelde ook niet dat je dat deed, maar wilde je er alleen voor waarschuwen (sorry voor het ontbreken van een duidelijke omschrijving :+ )

Heb hem nu nog eens bekeken en ik vind hem echt gaaf!! :D

geeft niet :) en dank je :)
Het is een halve fries :)