Beauhendowns Rockefeller @ work in champagne setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatt_x

Beauhendowns Rockefeller @ work in champagne setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:25

Nadat hij 1,5 jaar heeft stilgestaan (wegens persoonlijke redenen) heb ik hem sinds 2 weekjes terug onder het zadel. Hij pakt het echt superenthousiast op, vaak ook iets té enthousiast :D Rockefeller is nu 8 jaar, en toen we 2 jaar geleden stopten met wedstrijden reed ik hem op M/Z niveau. Ik vind het helemaal geweldig om eindelijk weer op mn stoere vent te zitten, en ook om erachter te komen dat alle knopjes er nog opzitten :D

Hij is afgelopen week ook verhuist van stal, van een stal waar hij een uurtje per dag alleen naar buiten ging, naar een stal waar hij het grootste deel van de dag (met zijn nieuwe vriendinnetje) in de wei staat, wat we natuurlijk helemaal geweldig vinden! Vandaag ging ik voor het eerst rijden op de nieuwe stal, en daar moesten natuurlijk foto's van gemaakt worden! Hierbij wil ik wel even zeggen dat de foto's niet geweldig zijn, mijn moeder was fotograaf van dienst en ze kan er niks van :)) en de foto's zijn gemaakt met een mobiele telefoon, waardoor de kwaliteit natuurlijk de wensen overlaat. Maar ondanks alles wou ik ze toch graag delen met jullie.

Ik ben er vooral mee bezig om hem lekker los te krijgen en rustig aan terug op te pakken, niets te moeilijk voorlopig. Hij moet van mij wel op zn kont blijven zitten en vooraan goed doorkomen, maar daar hebben we voorlopig geen problemen mee :)
Commentaar is welkom, maar wees lief, we zijn pas net terug aan de slag!

Oja, ik rijd hem op deze foto's niet op stang en trens, maar op een passoabit met dubbele teugels. Ik weet dat ik hier commentaar op ga krijgen, maar ik zeg even vooraf dat ik heel goed weet hoe zo'n bit werkt en hoe ik ermee moet omgaan. Ik had hem ingedaan omdat hij zowiezo al heet is onder het zadel, en ik hem vandaag voor de eerste keer mee naar buiten nam, maar het viel goed mee dus :)

Afbeelding
#1 Al dribbelend instappen, hij had er zin in! (en ik was nog even in de war met mijn teugels)

Afbeelding
#2 Draven

Afbeelding
#3 Afwenden, denk ik. Het lijkt of hij 'omvalt' maar dat ligt aan de foto hoor :)

Afbeelding
#4 Een beetje meer doorlaten..

Afbeelding
#5 :D

Afbeelding
#6 De achterkant!

Afbeelding
#7 En nog een stukje galopperen

Afbeelding
#8 Contragalop (mn been, ik weet het >;) maar wat n lief koppie <3)

Afbeelding
#9 We hadden toch al tenminste 1 fan :D

Afbeelding
#10 En we wouden ook nog even samen met de enge stier op de foto :D

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:29

Wat zal jij je goed voelen, weer op hem rijden. Ik vind het heel leuke fotos, je kunt idd zien dat jullie weer een beetje "op gang" moeten komen, maar het oogt vriendelijk en redelijk ontspannen.
Heel veel plezier met jullie herstart!

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:32

jaaaaaaaa!!! een echte Belgische Wit-Blauwe op de foto!! stoer beest :D. en dan zo'n paard der bij...

bij die laatste contragalopfoto lijkt het of je benen wat naar voor liggen. maar dat kan aan de hoek liggen.

wel mooi dat hij na een jaar stilliggen de oefeningen en het rijden zo goed oppakt. veel succes samen

Tatt_x

Re: Beauhendowns Rockefeller @ work in champagne setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:49

@ Tosadog: Ja inderdaad, ik voel me weer helemaal gelukkig als ik weer op hem zit! En we zijn idd nog een beetje aan het zoeken, maar dat zit wel goed geloof ik, hij is dolenthousiast dus hoe kan het ook anders :D & bedankt!

@ Rhinoooow: Inderdaad een stoer beest, hij heeft de hele tijd geïnteresseerd staan staren terwijl we rondreden, echt grappig :D & dat van mn been viel me ook op, ik denk ook eerder dat het aan de foto ligt maar ik ga er in elk geval volgende keer op letten. Bedankt!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:09

Leuk paardje! Set staat hem goed!
Probeer wel je benen lang te houden, en je tenen naar binnen te draaien.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:46

Goed hoor, na zo'n lange tijd stil gestaan te hebben. Ik zou je als tip mee willen geven om je armen wat meer aan je lichaam te houden. Succes ermee!

nathalya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:56

Ziet er iig super ontspannen uit na zo'n lange tijd geen arbeid! Ga lekker aan de slag!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 17:59

Nell_: Normaal doe ik dat wel hoor, dat zie je ook op de meeste foto's ;) maar met contragalop moet ik daar idd wel op letten! Bedankt!

sharon_quiz: Ja dat viel me ook op! Het is ook zo'n tijd geleden :D Bedankt!

nathalya: Bedankt!

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:35

Het ziet er alweer goed uit. Maar blijf wel aan de stelling en buiging werken. Net even iets losser in de hals. Het plaatje is al mooi!

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:56

Rockerr! <3
Wat ziet hij er goed uit, hij heeft zelfs een buikje! Alleen jammer van zijn staart, what's happened? :oo
Het ziet er nog een klein beetje 'rommelig' uit, maar wat wil je na zo'n pauze met dubbele teugels & een hete hit onder je?!
Nee, vind het er voor Rock zijn doen en naargelang de omstandigheden fijn ontspannen & goed uitzien,
vind het echt helemaal geweldig dat je hem terug opgepakt hebt ! :D
Komt zeker en vast goed met jullie twee!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 19:11

_Loes: Die stelling en buiging komt goed hoor, we zijn het allemaal rustig aan terug aan het oppakken, maar ik verwacht geen problemen op dat vlak, dat was een van onze sterkste punten :D

PKN_: Ja hij ziet er al veel beter uit sinds hij verhuist is van stal! Zijn staart heeft hij helemaal afgeschuurd uit verveling op de vorige stal :'( Maar die kan nu helemaal terug aangroeien nu hij lekker in de wei kan spelen! Ja het ziet er wat rommelig uit, maar het is pas de 3e keer dat ik er weer opzat, dus we hebben gewoon wat rondgetuft, daarmee :D Hij is zó enthousiast, het is echt superfijn rijden met hem :) Bedankt voor je reactie! :D

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:38

Wauw leuke foto's! Zal vast een heerlijk gevoel zijn om eindelijk weer op m te rijden ;) En dat alle knopjes het nog doen haha! Echt leuk!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 18:33

Jizzie: Bedankt! En idd, ik dacht ff wat te gaan klooien maar de knopjes zaten er nog perfect op, echt grappig :D ik was echt verbaasd!

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:16

Ahh wat een mooi paardje heb jij onder je kont zeg whaauuw!! <3
Ziet er goed uit :)

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:22

Dat ziet er hartstikke leuk uit! En wat staat die champagne set hem gaaf :9 Die toeschouwer }:0 :+

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 15:39

praatgraag68: Meestal word het gewoon afgekort tot Rockefeller of Rocker hoor, dus dat is niet zo erg, haha :D en ja dat probeer ik, het lukt al wel beter nu :D

Suzannen: Ohh dankje! Maar tis wel een pony hoor :D

Marilyn_C: Dankje!

cimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:09

Mooi beest :D
Ziet er goed uit.