Benen afsteken door zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasterina

Benen afsteken door zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 19:23

Hallo bokkers,

In de titel staat mijn vraag al, heeft iemand dit wel eens gehad? Benen afsteken door zadel?
Ik had er vroeger nooit last en had altijd een keurige zit. Alleen onwijze last van me stuitje. Nu met mijn nieuwe hulsebos zadel, waar ik helaas al niet tevreden over ben heb ik er erge last van gekregen. Ik heb er helaas geen goeie foto van omdat er een auteurcopy ding op de foto's zitten. Ik heb toen op een ander hulsebos zadel mogen zitten wat kniewrongen had die maar half waren en niet super dik geloof ik. Toen had ik er geen last van. Toen zei ik dat tegen die man en die vertelde dat die andere man die het zadel had aangemeten daar voor gekozen had omdat in lange benen had. Ik heb ze al eens met een touwtje vast gebonden en het lijkt dan net of er wat in de weg zit bij mijn knie, (wrongen). Nu denk ik eigenlijk het zal tog niet waar zijn? Want het stond wel eens op mijn coupon maar nu ik foto's zie schrik ik wel.. Daarom mijn vraag of mensen dit dus wel eens hebben gehad door een zadel.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

:wave:

__PSM__

Re: Benen afsteken door zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:57

Onlangs heb ik met iemand staan praten en zij vertelde mij dat haar hulsebos zadel er ook voor zorgde dat haar been op een andere plaats ligt dan ze zou willen, ze let er nu heel goed op, en dat zorgt ervoor dat haar been mooi blijft liggen... Het zou dus best kunnen hoor, dat je zadel je been verkeerd legt...

Lisdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:23

Hoi
Een vriendin van mij heeft ook last gehad van dit probleem. Ze heeft ook erg lange benen. Bij haar zadel kwam het door de plaats waar de beugel vast zat en de te dikke kniewrongen. Zodra ze op een ander zadel zat was het probleem weg. Gr

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:31

Denk dat het inderdaad vooral aan je zadel ligt... heb er zelf geen last van, maar heb een kieffer gehad met dikke kniewrongen en die duwt je dan in een bepaalde positie (al dan niet de juiste). bij zo'n zadel is het moeilijk zelf te corrigeren...

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 14:58

bedankt voor de reacties.. ik ga zo eerst rijden en met het andere zadel en gewoon rijden zoals ik anders doe, kan ik nu even mooi testen want morgen komt hulsebos langs!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:38

Ja, heb ik ook last van wanneer ik te dikke inlages gebruik. Ik gebruik momenteel een boomloos zadel, uiteraard met pad, en met dikke inlages zit ik te breed. Heb ze eruit gehaald en nu kan ik mijn benen gewoon goed aanleggen, alleen in tölt heb ik de neiging om mijn voeten wat af te steken. Maar niet mijn hele been. Ik heb lange benen en een breed paard.
Op geen enkel boomzadel heb ik er eigenlijk last van gehad. Denk toch dat het bij jou aan je zadel ligt.

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:44

Ik denk ook dat het best door je zadel zou kunnen komen. En als je eens probeert te rijden met je beugels een gaatje korter? Misschien helpt dat wel;)