Weer springen met Angel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Weer springen met Angel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 11:33

Gisteren weer gesprongen met Angel. Na haar periode van ziekte zijn we dit weer langzaam aan het opbouwen.
Dit was de 2e keer springen nadat Angel ziek is geweest. In totaal was dit de 5e keer dat wij sprongen.

Ons vorige springtopic: [RT-HAW] Springen met Angel!
Hierin werd vooral de tip meegegeven, dat ik mijn beugels té kort had. Deze keer heb ik mijn beugels iets langer gelaten.

Angel is een tinkermerrie van 8 jaar oud. Ik rijd haar nu ongeveer 2 jaar.
Meestal gaan we samen heerlijk het bos in, lekker racen en lekker ontspannen!
Heel soms pakken we dressuur mee, en soms dus ook een sprongentje

Angel en ik vinden het allebei heel leuk om te springen, maar ook nog wel lastig! We doen het gewoon voor ons plezier, niet om er echt verder mee te komen ofzo!

Mijn eigen commentaar:
- Af en toe teugels meer meegeven (meestal doe ik dit wel, maar als de sprong niet helemaal gaat zoals ik hem zag aankomen, wil dit er nog wel eens bij inschieten)
- Houding (voeten)

Ik heb natuurlijk ook ingereden, zowel stap, draf als galop aan beide kanten. Daarna heb ik eerst balkjes gedraafd en kleine sprongetjes gemaakt.

1. Hier moet ik bijvoorbeeld meer teugel meegeven!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Ook hebben we nog eventjes een paar sprongentjes gemaakt zonder zadel. Dit was de eerste keer dat we dit deden! Het waren lage sprongentjes en het ging nog niet super, maar we hebben wel veel lol gehad!

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Een reactie zou heel leuk zijn :D Ook tips zijn welkom, want wij willen natuurlijk leren :j Commentaar graag wel onderbouwd, anders weet ik niet hoe dit komt/wat ik eraan kan doen enzo! *D

noortjeeee1

Re: Weer springen met Angel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:56

ziet er leuk uit!
alleen zou ik als je de sprong ingaat je je handen nog wat meer naar voren doen of de teugels wat korterpakken zodat je goed mee kan gaan met de mond van je pony!
En denk aan je hakken uit te duwen voor meer evenwicht als je terug komt van de sprong. :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 17:42

Dankjewel voor je reactie :D Ik moet inderdaad meer meegeven, hier probeer ik op te letten!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 19:31

@noortjeeee1: Met mijn hakken heb ik trouwens inderdaad ook een probleem! Wordt hierdoor mijn evenwicht verstoord? Heb je tips hoe ik mijn hakken beter kan uittrappen? Ik ga inderdaad namelijk op mijn tenen staan, om meer teugel mee te geven (??)

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:56

Had gister precies hetzelfde tijdens de springles en mijn instructeur adviseerde om mijn beugels korter te doen. Dan leg je de benen ook beter om je paard heen. (Heb liever ool langerebeugels.)

Klaasje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:47

Ik heb ook dat probleem met mijn hakken, en mij is ook gezegt om de beugels korter te doen, dit helpt echt!
Dus ik geef je die tip ook!

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:59

Mijn tip: Wees niet te extreem met het naar voren zitten. Je moet de rug ontlasten, maar niet het gewicht verleggen naar de hals; de truc is dus om jezelf in balans te houden en je pony niet in de wegte zitten. Je hangt nu een beetje met je handen op de hals. En eh... ruimte geven aan de voorkant is iets heel anders dan de teugels maar gewoon helemaal los gooien ;)

maar ze springt in ieder geval wel netjes, en volgens mij hebben jullie er allebei veel plezier aan! :)

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:15

Je paard vind het wel leuk geloof ik, lekker zijn oortjes naar voren! Pas wel op met je hand dat je deze mee geeft.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 07:42

Ziet er leuk uit!
Teugels mogen wel wat meer op contact, sommige foto's is dit te weinig en sommige foto's is dit wel goed! ;)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 15:32

Dankjulliewel!
We hebben allebei inderdaad veel lol in het springen! Als we de springstelling opzetten, gaan Angels oren meteen naar voren toe!

Over de tip van beugels korter; ik had in mijn vorige topic juist de tip gekregen om mijn beugels wat langer te doen :P vandaar!

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:21

Er zijn altijd wel min en plus punten, paarden en mensen zijn alletwee geen machines dus niet alles kan perfect. Ik vind dat je 't voor een 'oppakles' heel goed hebt gedaan. Voorderest ga ik met het commentaar mee!

Michellee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:23

Je kijkt heel vrolijk, leuk om te zien dat jullie zo blij zijn met elkaar :D het ziet er ook heel erg leuk uit!!!