Ga ik hier maar poging wagen, ik weet dat Schoentje en consorten nog rondhangen!
En die kunnen vast ook wel helpen!
Vandaag had ik priveles (dressuur) iemand anders springles (per ongeluk bak dubbel geboekt,
maar met wat goede wil kun je die best delen. )
Dus ik misbruik gemaakt van de situatie (of gebruik?) door ook over de in de bak liggende balken te draven.
Dat deed mijn Tobago braaf, dat had hij laatst ook al een keer gedaan.
Verder heeft hij nog nooit gesprongen en dat bleek
Wat een Dodo, vraag me echt af uit wat voor een ei hij komt
Al dressurend kon ik het niet laten om over kruisje te willen, je moet toch een keer beginnen.
Poging 1, hele ding tegen de vlakte ging van draf in stap, maar gezien de hoogte (lees laagte..) gewoon doorgeduwd.
Mopperende dressuur instructeur
, die zie, ik wil geen hout aanraken. Maar hij zette ding weer overeind. (Die weet ook dat ik wil springen)
Nog paar pogingen gedaan, maar ahum. Tobago snapt het duidelijk nog niet.
Ging steeds of stilstaan of over in stap, dan kan je hem doordrukken en stapt
hij over het kruisje. De bedoeling is uiteraard, dat ie erover gaat springen, zucht.
Tips? Heb maar besloten dat hij van de week een keer vrij gaat springen.
Hopelijk valt het kwartje dan, heb dat al een keer eerder gedaan (lees 30 cm, niet echt spectacel dus)
en toen sprong hij wel.
Heb ik weer, geloof dat Tobago zichzelf dressuur en buitenrij paard vind
Tips??
(En ja, ze geven hier ook springlessen, best leuk, maar niet helemaal op mijn manier.
De meneer die vanmiddag priveles gaf aan andere ruiter, geeft wel in mijn ogen bij mij passende springlessen,
maar heeft geen tijd, voor meer mensen
had ik al eens gevraagd toen Sjol nog niet geblesseerd was.)
, plan is de waterbak,
hij moet het niet alleen leren, maar ook vertrouwen krijgen dat hij (en jullie als combi) dat kunnen...