Door binnenbeen vallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Door binnenbeen vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:23

Ik rijd nu op de manege sinds een aantal weken een redelijk groot paard. Ik vind hem opzich heerlijk rijden, alleen het probleem is dat het gewoon lijkt alsof ik niet genoeg kracht in mijn benen heb om hem écht goed naar m'n binnenbeen te laten luisteren op de voltes enzo. Ik heb nu m'n zweepje achter m'n kuit erbij, maar ik vind dat verre van de ideale manier eigenlijk. Ik merk dus gewoon sowieso dat ik weinig kracht heb in mijn benen, en ik krijg snel kramp in mijn benen. Hij is verder wel goed aan het been en voorwaarts, alleen die voltes vormen dus vooral een probleem, daar valt 'ie door m'n binnenbeen.. Balansprobleem dus denk ik? Hoe kan ik dat het beste oplossen? (tis dus wel een manegepaard, ik rijd hem 1 x per week)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:46

Gebrokenlijntjes (5m) in galop zijn een goede balans oefening. En een tikje geven op de volte achter je kuit en dat op vangen met je buitenteugel. En dat heeeeeeel vaak oefenen. Maar niet in een les 100x natuurlijk :+

Anoniem

Re: Door binnenbeen vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:47

Dat laatste kan ik wel proberen! 't Eerste helaas niet. We rijden met 12 in een bak dus dan kan ik niet even vrolijk gebroken lijntjes gaan rijden. :)) Dankjewel!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:57

Je zou het eventueel aan de instructrice kunnen vragen. of jullie t kunnen oefenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:58

Ja, we doen het ook wel eens hoor. :) Maar niet elke les.

Boukelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:21

Schouderbinnenwaarts op de lange zijdes rijden :D

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:41

binnenhoefslag rijden is ook een prima manier om te oefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:39

Thanks! Dat laatste doen we de laatste tijd wel vaker. Of iig, 5 meter na A of C afwenden en rechtuit rijden. :)

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:46

Veel stelling rijden, beide kanten op, en dit later uitbreiden naar schoudervoor/schouderbinnen, en gewoon het probleem aangaan! In het begin is het zwaar natuurlijk, ik weet het van mijn vroegere manegelessen op de grote paarden, maar met een zweepje en contact aan de buitenteugel moet het toch wel lukken. Vergeet niet om wél de stelling te behouden. Succes. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:49

Okee, dankje! Hij zit ook op links erg vast heb ik het idee. Hij springt linksom ook standaard verkeerd aan als je niet héél erg stelling naar binnen neemt, en hij houdt altijd zijn hoofd een stukje naar rechts. Ik doe ook regelmatig even stelling naar binnen nemen op de hoefslag, maar hij blijft erg vast zitten op die kant.

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:57

Omdat het een manegepaard is en je er maar 1x in de week op rijdt is het denk ik wel moeilijk om dit te verhelpen. Wat ik nu met mijn verzorgpaard doe (bij mij valt ze ook erg naar binnen) is heel veel voltes oefenen en inderdaad op de binnenhoefslag rijden en haar met mijn binnenbeen op de hoefslag 'duwen'.
Succes ;)!