Mistral 2de en 3de @Haren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Mistral 2de en 3de @Haren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 16:41

Heej bokkers,

We hadden gister alweer onze 3de officieele wedstrijd dressuur. De keren hiervoor hebben we leuke punten gereden (189,210,191), maar vandaag verwachte ik er niet zoveel van vanwege de weersomstandigheden.

Het miezerde al de hele ochtend en het inrijterrein was gedeeltelijk echte bagger... Met inrijden was Mistral al behoorlijk opgefokt.. Lekker los in de mond maar rende behoorlijk onder me weg... trok veel naar andere paarden enzz..

Mistral
Ruin
New Forest (Brummerhoeve's Boss X Sulaatiks Fireball)
8 jaar.
B dressuur-springen
Is mijn verzorgpony.

Ring 1: was één grote bagger bende, dat reed echt totaal niet prettig. We glibberden alle kanten uit, de aanleuning was hierdoor wat verstoord, Mistral ging onder me uit lopen doordat het zo zwaar was in die bagger(aangalloperen ging iets te enthousiast, wegrennen enzz), en de stelling was ook moeilijker doordat hij dus niet zo stabiel was als normaal...

Natijd gaf die jury iedereen nog commentaar bij de auto.. dus ik rijd natijd braaf daarheen zegt ze .. "Wil je nog commentaar??" Dus ik zeg "ja tuurlijk je kunt er altijd wel wat mee".. Zegt ze doodleuk.. "OH.. Want ik heb eigenlijk helemaal geen commentaar"... Ik wist echt niet wat ik moest :P

Ik verwachte niet veel van die eerste proef omdat hij voor mijn gevoel gewoon niet goed bevestigd was.

1ste proef:
http://www.youtube.com/watch?v=6qJPZzvBbU0

Ring 2: Was gelukkig een stuk beter.. wel nat maar geen modderpoel.. Hij liep iets beter en rende niet zo onder me uit. De overgangen naar galop waren iets beter gedoseerd en er zat voor mijn gevoel gewoon iets meer rust in..

Ik was dus best tevreden over proef 2..

2de proef:
http://www.youtube.com/watch?v=LlxiqkgVXgo

Resultaat:
Proef 1: 204 punten en een 3de prijs :7
Proef 2: 200 punten en een 2de prijs :Y)

Nu zijn we alweer B+9...

Commentaar is natuurlijk welkom.

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:56

Je gevoel is altijd anders dan het beeld wat anderen zien,
en die twee proeven zien er netjes uit hoor!
Let wel op je voeten, dat je tenen naar binnen wijzen, nou heb je kapstokjes :Y)

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 17:10

dankje...

Ik rijd 6 jaar en heb altijd al kapstokjes gehad :P

Ik werk er hard aan maar m'n voeten leiden gewoon een eigen leven en ik kan ze maar niet de baas worden.... :(

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:11

zo die ring ziet er inderdaad slecht uit zeg!
(alhoewel ik heb weleens erger gehad...)
leuke pony maar ik vind dat ie wel wat meer mag loslaten zegmaar.
ik vind hem nog een beetje strak in de halshouding

Maris__

Re: Mistral 2de en 3de @Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:44

Ziet er fijn uit, die banen zijn niet echt bepaald fijn om in te rijden nee.. jammer!

Denk idd om je voeten ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:05

Zag je toevallig op t verkeerde been lichtrijden, en dat moet je natuurlijk voorkomen.
Maar ziet er zeker niet verkeerd uit voor de B.
Verder mag je ook nog wat meer op je zitbeenknobbels gaan zitten, dan kan je meer met je zit gaan sturen. En dan je handen meer rechtop en stiller. Waarschijnlijk wordt de aanleuning dan ook beter, want die is nogal slordig.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 08:24

bedankt... De bodem was niet ideaal en dat ging o.a. ten koste van de aanleuning....

Vorige keer was ik best tevreden over de aanleuning, maar dit keer is het inderdaad erg onrustig...