amareno op vreemd terrein @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence_

amareno op vreemd terrein @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 12:55

Hier weer een HAW topic van mijn pony amareno.

wat informatie:
We zijn heel hard aan het werken aan de aan leuning, het is echt heel lastig voor hem..
Hier rijd ik met hem op vreemd terrein voor de 2e keer, hij was echt super vervelend want hij luisterde niet echt.. ;(
( of te wel bijna helmaal niet := .)
meneer had de uitgang gevonden dus stond voor het draadje te stijgeren.. :roll: ondanks ging het somige stukken wel lekker,.
en heeft mijn moeder me nog kunnen filmen...

paspoortje: :list:

Naam: Amareno
gelsacht: ruin
afstamming: Oramé (indoctro) x afrikanner
leeftijd: 4 jaar

zelf moet ik het door zitten nog goed onder de knie krijgen en recht op blijven zitten, en mijn hakken laag.. #)
veder mogen jullie oordelen! *D

Ooo ja, 22 mei starten ik en amareno voor het eerst in de B. :):)

Hier de video

SpeedyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:00

Wat is hij nog onstabiel met zijn hoofd, maar dat komt ook vooral omdat die nog zo jong is! ;)
Verder probeer je handen stil te houden.
Voor de rest geef je zelf al het commentaar!
Wel een leuk paardje zeg!

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:01

Ik heb heel erg het idee dat hij in je hand trekt ;) ( op sommige delen van het filmpje val je heel erg naar voren)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:02

Ik zou hem lekker deze zomer nog op het land laten, ik vind hem hier eigenlijk nog niet aan toe. Als je puur naar bouw kijkt vind ik het echt nog een slungel die nog vol in de groei is. Het is absoluut een leuk paardje, met mooie gangen, maar ik zou hem deze zomer nog laten groeien en dan in de herfst weer oppakken.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:05

Wat een leuk beestje :)

Wat mij vooral opvalt is dat hij eigenlijk naar mijn mening net iets te traag is. ik zie jou condstant drijven maar er gebeurt niks. wees eens streng met je been. houd je been stil en drijf alleen als dit nodig is. hij zal dan weer uit zichzelf gaan lopen, want heb het idee dat je hem nog veelste veel aan de gang moet houden ;)

Ook zie ik vooral in het begin van het filmpje dat je handen niet stil zijn, als jij gaat staan met lichtrijden neem je je handen mee naar boven, dat krijg je paardje dus ook door in zijn mond waardoor je geen stille verbinding hebt ;)

meer aan het einde van het filmpje zie ik dat hij erg in je handen zit te hangen en te duiken. dit moetje niet gaan toestaan hoor ;) je mag dan best even een ophouding geven. dan komt hij maar even omhoog, hangen en duiken mag echt niet ;)

Veel plezier nog met hem, tis een leuk beestje :)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 13:05

LauraLala schreef:
Ik heb heel erg het idee dat hij in je hand trekt ;) ( op sommige delen van het filmpje val je heel erg naar voren)

Ja als hij duikt moet ik hem eigenlijk iets meer geven zodat hij niet zo gaan hangen want daarom
duikt hij ook steeds naar benee.. want als ik dat in de galop ook doed doet hij het al een stuk minder..

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 13:08

sharonalover schreef:

Wat mij vooral opvalt is dat hij eigenlijk naar mijn mening net iets te traag is. ik zie jou condstant drijven maar er gebeurt niks. wees eens streng met je been. houd je been stil en drijf alleen als dit nodig is. hij zal dan weer uit zichzelf gaan lopen, want heb het idee dat je hem nog veelste veel aan de gang moet houden ;)

Ook zie ik vooral in het begin van het filmpje dat je handen niet stil zijn, als jij gaat staan met lichtrijden neem je je handen mee naar boven, dat krijg je paardje dus ook door in zijn mond waardoor je geen stille verbinding hebt ;)

meer aan het einde van het filmpje zie ik dat hij erg in je handen zit te hangen en te duiken. dit moetje niet gaan toestaan hoor ;) je mag dan best even een ophouding geven. dan komt hij maar even omhoog, hangen en duiken mag echt niet ;)

Bedankt ik zal er op gaan letten!
normaal rijd ik ook met spoortje maar met een spoortje krijg ik hem niet zo goed de hoeken in maar zonder spoor ook niet.. :P
veder deed hij maar een beetje waar hij zelf zin in had dus hij reageerde voor geen meter ;(

bedankt!

sharonalover

Re: amareno op vreemd terrein @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:11

dan ligt het dus niet aan een spoortje of hij wel of niet goed de hoeken ingaat ;) je moet dan gewoon heel duidelijk zijn en goed sturen.
tis een jong paard en die moet weten wat wel en niet mag. als je hem dit nooit verteld weet hij dit dus ook niet ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 13:12

chocobroodje schreef:
Ik zou hem lekker deze zomer nog op het land laten, ik vind hem hier eigenlijk nog niet aan toe. Als je puur naar bouw kijkt vind ik het echt nog een slungel die nog vol in de groei is. Het is absoluut een leuk paardje, met mooie gangen, maar ik zou hem deze zomer nog laten groeien en dan in de herfst weer oppakken.

Haha nou dan blijft hij altijd een slungel :=

haha nee, grapje maar die bouw heeft hij gewoon hij krijgt nu alleen nog maar meer spieren maar
breder word hij nooit..

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 13:14

sharonalover schreef:
dan ligt het dus niet aan een spoortje of hij wel of niet goed de hoeken ingaat ;) je moet dan gewoon heel duidelijk zijn en goed sturen.
tis een jong paard en die moet weten wat wel en niet mag. als je hem dit nooit verteld weet hij dit dus ook niet ;)

Dat is ook waar.. ik moet ook veel meer optreden hoor ben eigenlijk veelste lief voor hem :=

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:25

Als ik jou was zou ik goede instructie zoeken en daarmee even flink aan de bak gaan.
Een jong paard verder doorrijden dan alleen zadelmak is niet makkelijk.
Het lijkt nu alsof jullie niet overweg kunnen met elkaar,
jij kunt hem niet de begeleiding geven die hij nu nodig heeft.

Hulp = reactie, dus wanneer jij been geeft moet hij naar voor, je moet de rem eraf halen.
Verder je handen stil houden, niet meegaan in het knikken van hem.

Succes met 'm, je hebt een leuk dier en met de juiste begeleiding moet het helemaal goed komen :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:29

lovesFIRE schreef:
sharonalover schreef:

Bedankt ik zal er op gaan letten!
normaal rijd ik ook met spoortje maar met een spoortje krijg ik hem niet zo goed de hoeken in maar zonder spoor ook niet.. :P
veder deed hij maar een beetje waar hij zelf zin in had dus hij reageerde voor geen meter ;(

bedankt!

Spoortje moet je niet gebruiken om hem vooruit te krijgen of de hoek in te krijgen. Denk daarbij om je hand gebruik! Vooral in het begin heeft hij de mond gewoon open. Zag in je profiel ook een filmpje waarbij je de film stillegt, daarbij zie je op die foto dat de achterkant van je zadel omhoog komt. Heb je les? Lijkt me wel verstandig! Heel veel succes, komt vast goed. :)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 13:36

Citaat:
Spoortje moet je niet gebruiken om hem vooruit te krijgen of de hoek in te krijgen. Denk daarbij om je hand gebruik! Vooral in het begin heeft hij de mond gewoon open. Zag in je profiel ook een filmpje waarbij je de film stillegt, daarbij zie je op die foto dat de achterkant van je zadel omhoog komt. Heb je les? Lijkt me wel verstandig! Heel veel succes, komt vast goed. :)
[/quote]

=ja hij doet zijn mond open omdat hij zijn been probeert te happen/bijten/likken..
=ja daarom heb ik nu een goed bontje gekocht.. en het zadel licht nu al beter.
=ja ik heb 3 x in de week les en 1x rijd ik voor me zelf. ;)
oo ja, en hij word 1x in de week door mijn moeder gereden ;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:14

die slowmotion stukjes zijn echt héél erg irritant :o

verder natuurlijk die aanleuning, heb je veel les?
dat lijkt me wel handig namelijk

ah ik zie al, 3 keer per week
suc6 verder dan!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:02

mimeslosydy schreef:
die slowmotion stukjes zijn echt héél erg irritant :o

Ik kan niet met iedereen rekening houden.. :o

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:06

Ik denk dat bijna iedereen die stukjes irritant vind ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:09

sharonalover schreef:
Ik denk dat bijna iedereen die stukjes irritant vind ;)

dat weet ik niet.. ;)

ik vind ze wel handig, kan ik goed zien wat ik aan het doen ben met me handen benen etc.. ;)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:12

Het valt me op dat je soms tegengestelde hulpen geeft; n.l. drijven en tegelijkertijd terugwerken met je handen. Dan kan de pony niet goed reageren op je hulp.
Probeer zo rustig mogelijk te zijn met je handen. Ik denk dat het dan al een stuk beter gaat.
Alle begin is moeilijk.
Leuke pony!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:13

senna21 schreef:
Het valt me op dat je soms tegengestelde hulpen geeft; n.l. drijven en tegelijkertijd terugwerken met je handen. Dan kan de pony niet goed reageren op je hulp.
Probeer zo rustig mogelijk te zijn met je handen. Ik denk dat het dan al een stuk beter gaat.
Alle begin is moeilijk.
Leuke pony!

Bedankt ik ga er aan werken!
ik wil het gauw al te goed doen maar dan krijg je de meeste fouten.. ;(

Boukelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:32

Naar mijn mening hangt hij in de teugels, ipv dat hij nageeft. Dit kun je verminderen door de teugels korter te nemen en hem in je hand te drijven.

Succes! :D
xx

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:40

Leuk paardje..

voor het probleem dat je hem niet in de hoeken krijgt kan je het volgende proberen, ik had het namelijk ook met mijn 4-jarige..
buitenteugel gewoon aanhouden, je binnenhand breng je gewoon omhoog (20-30cm tegenover je andere hand) en dan aanleuning geven met je binnenbeen, je schouder aan de binnenkant van de rijbak naar achteren draaien en ook al je gewicht op dat heupbeen.. (zit je als het ware een beetje scheef en verplaats je je gewicht) lijkt niet veel maar heeft mij enorm geholpen! zo duw je hem als het ware in de hoek met je kont.. in het begin kan het ze iets uit balans brengen, zeker als ze nog zo jong en groen zijn, dus niet té hard overdrijven..

kan het niet deftig uitleggen, maar ik hoop dat je het snapt ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 17:30

veder nog iemand>? :P

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:47

Ik vind dat het wel goed gaat, :D
je moet wel wat strenger worden.
want als je dat niet doet krijg je later alleen maar meer problemen, die nu makkelijk konden worden opgelost.
Succes ermee en ook op 22 mei

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:39

mag ik vragen hoe lang je per keer rijd met hem.
want vind 3x les daar bij zelf nog 1x rijden en je ma 1x keer rijden wel veel voor een 4 jarige.
maar jah :) verder moet je denk ik proberen om de achterhand er een beetje bij te krijgen. het is dan wel een 4jarige. maar hij gebruikt hem heel weinig.

het is wel een super mooi beesie :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:00

pinkie87 volgens mij wordt hij 5 ;)
officieel worden KWPN'ers met een A 1 januari allemaal 5,
aan het bloed (v.Oramé) te zien is het een KWPN'er, dus heeft ts de leeftijd zelf niet goed neergezet.
5 x voor een 5 jarige vind ik overigens heel normaal.

Voor ts zelf:
Je moet echt veeeelllll consequenter worden!!!
Nu is de aanleuning nog makkelijk op te lossen straks niet meer...
hij loopt en doet nu precies wat hij zelf wil en jij lift maar mee!

Je moet dat getrek /duiken naar beneden echt niet toestaan hoor!!!
Teugels 10 cm korter en eraan rijden! Dus van achter naar voor rijden met een stille zit en stille ontspannen hand.
Zo gauw hij trekt/hangt, maak jij een ophouding voor en geeft hem 1x flink been (in 1 handeling en het liefst Vòòr je het voelt aankomen).
En even niet daar benedenin rijden, dat vindt hij wel lekker zo te zien... anders krijg je straks problemen in het L ;-)

Verder ook nog de tip om je onderbenen stil bij de singel te houden,
ze schuiven nu van achter naar voor zodat het wat ongecontroleerd wordt,
ook omdat je aanleuning voor niet in orde is.
Probeer verder ook je bovenlichaan stiller te houden in galop,
niet teveel meedoen met je bovenlichaam in de beweging.

Succes met je paardje!