Springen bij het aandraven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Hoefslag_

Springen bij het aandraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 20:00

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week mijn nieuwe e-pony (voor informatie kijk in mijn profiel) ;).
Wanneer ik wil aandraven springt hij een beetje, hij zet zich echt af, maar hij gaat
er niet vandoor.
Ook is hij goed voor het been en niet kreupel of zo ;).
Wat betekent dit en wat zou ik hier tegen kunnen doen?

Alvast bedankt! :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:32

Zo’n hupje bij het aandraven maakt een pony vaak om zijn rug te ontlasten.
Probeer hem voor het aandraven lekker laag en met zijn neus naar voren in te stellen. Zorg dat je niet teveel druk op de teugel hebt en het is belangrijk dat hij goed aan het been is. Als dit in orde is, maak je dan niet druk als hij het nog af en toe doet. Jullie moeten nog aan elkaar wennen en hij moet ook nog wat sterker worden. Vaak gaat het na een tijdje over.

Succes en veel plezier! +:)+

_Hoefslag_

Re: Springen bij het aandraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 20:55

Bedankt voor je tip, ik heb er heel veel aan en ik zal dit in mijn eerst volgende training gaan gebruiken ;).
Ik post mijn resultaat hier nog even in het topic :).

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:49

Motje11 schreef:
Zo’n hupje bij het aandraven maakt een pony vaak om zijn rug te ontlasten.
Probeer hem voor het aandraven lekker laag en met zijn neus naar voren in te stellen. Zorg dat je niet teveel druk op de teugel hebt en het is belangrijk dat hij goed aan het been is. Als dit in orde is, maak je dan niet druk als hij het nog af en toe doet. Jullie moeten nog aan elkaar wennen en hij moet ook nog wat sterker worden. Vaak gaat het na een tijdje over.

Succes en veel plezier! +:)+

Klopt,

hier ben ik het mee eens hoor! :j

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:53

ik heb ook nog zo'n paard gekend.
hij heeft dit gewoon uit zichzelf afgeleerd door meer doorgereden te worden in dressuur. Nu zou hij het enkel nog doen met een beginneling op die hem met de neus in de lucht laat lopen, maar zodra je hem aan de teugel vraagt en aandraaft doet hij dit niet meer.

dus gewoon wat dressuuren, zodat hij zich ontspant en dat komt wel goed

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:48

Kan ook zijn dat je iets te onverwachts komt. Proberen voorbereiden kan mischien helpen. Dus eerst links-rechts drijven en dan je bekken kantelen. En als dat niet werkt heel zacht je been aanlegen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:04

Het is juist helemaal niet erg als het paard een hupsje maakt bij het aandraven. Draf is een opwaartse gang en zo'n hupje betekent juist dat het paard actief wegdraaft.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:07

mijne doet het ook nog af en toe. dan had hij even moeite met opstarten. als ik nu mn buitenteugel erbij hou doet hij het niet meer.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 07:28

Mijn bijrijdpaard maakt in draf juist soms (vooral bij het begin) een soort galopsprongetje. Is dit het zelfde? het is nog wel een jong paard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:05

hestejente schreef:
Het is juist helemaal niet erg als het paard een hupsje maakt bij het aandraven. Draf is een opwaartse gang en zo'n hupje betekent juist dat het paard actief wegdraaft.

nope, absoluut niet. Het is juist een teken dat ze niet voorwaarts genoeg zijn, en niet vanuit achter vertrekken. De tips van motje zijn prima, zorg ook dat je stap voldoende voorwaarts is.