Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Misschien wat meer aan gehoorzaamheid gaan werken , zorgen dat hij 2 meter achter je blijft lopen , ook als je hem naar de wei,poetsplaats of bak begeleid.
Met zijgangen bedoel ik schoudervoor/binnen en travers. dat haalt hem van de schouder af, tempo wisselingen zou kunnen als hij goed voorwaarts is en daar bedoel ik de achterhand mee, en dat krijg je door middel van zijgangen te gaan gebruiken,
Want als je tempo wisselingen doet en hij valt op de voorhand belast je daar de schouders weer erg mee en dat wil je voorkomen,
Je zou de zijgangen eens aan de hand kunnen doen, dan kun je voelen en zien hoeveel stelling en buiging je aan moet nemen om de achterhand naar het ruitergewicht te krijgen.
Kijk een op de site paardenbegrijpen.nl misschien heb je er wat aan en kun je daarmee een trainings plan bedenken.
Neem gewoon lekker de tijd en werk met rust en geduld en veel in stap.
mandyrakker schreef:Misschien ook eens longeren? dan bvb met een pessoa?
Dat je veel tempowisselingen terug en naar voren rijd. zodat hij ook zijn achterhand meepakt. En het is heel erg goed voor zijn conditie.
1 ding zeg ik wel. zet hem nog niet 7 dagen lang aan het werk. bouw het rustig op en zorg voor afentoe een dagje rust. dan ga je bvb met hem wandelen ofzo.
Als je met hem traint doe dat dan steeds een stukje langer en meer, zo bouwt hij weer contitie op.
Succes met het opbouwen!