We moeten nog heel veel oefenen en zijn nog niet helemaal een goed team aangezien ze er nog maar een paar weken is. Ze is 8 jaar oud heeft M1 gelopen. Ik rijd voornamelijk pony's en heb een aantal jaren terug wel een paard gereden maar dit is even opnieuw wennen. Helaas heb ik ook nog geen goed zadel. het zadel past haar wel maar is eigenlijk een grote tik te klein voor mij waardoor ik wat naar achterhang. Ook kamp ik met rug problemen.
Ze zit vooral erg vast op links en de been hulpen komen op die kant helemaal niet door! Rechts weer wel! ben vooral nog bezig met uit testen van wat het beste werkt en hoe ik haar moet rijden.. Oja wij hebben haar hoofdstel overgenomen van de oude eigenaren, hier zit een enkel gebroken bit aan. Nu is mijn vraag: ze pakt heel erg vast op links en af en toe gooit ze haar hoofd omhoog. ik heb het idee dat ze het bit niet fijn vind vanwege de werking op het verhemelte. is het verstandig om dan eens een ander bit te proberen?
Hier de foto's van het losrijden. Ze was helaas nog niet lekker los! maar ja dat heb je met losrijden hè! Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie nog tips voor mij hebben.

valt hier iets op de vroohand maar doordat ik nog bezig was met het losrijden wou dit ook nog niet echt (puur even voor de foto een middendraf)

zoals op foto 3. Op een foto zie ik ook dat je boogjes in je teugels hebt, op zich mag je wel een boogje in de binnenteugel hebben, maar geen in de buitenteugel. 
maar goed ik heb ook altijd op grote pony's gereden en dan zijn de gangen van een paard even heel erg wennen, vooral ook de galop is moeilijk uitzitten en dus idd de midden draf