Heb weer een nieuwe topic.
ik heb zelf een pony waar ik graag aan de teugel wil rijden. Ik kan het wel op een ander paard maar mijn paard moet het volgens mij anders.
Ze heeft een zeer sterke nek en wil niet zo graag naar beneden lopen. Als ze eenmaal naar beneden loopt met haar hoofd loopt ze wel goed maar later in een bocht of op een figuur die ik wil rijden doet ze weer omhoog en wil ze die niet naar beneden doen
. Trekken heeft geen zin dus doe ik het niet. Zagen net zo weinig. Ze is op zich zeer moeilijk daar in maar ik doe pas aan de teugel vragen als ze al wat heeft gereden. Heb al heel vaak geprobeerd met een hulpteugel ofzo maar dan word ze nog sterker dus dat hielp niet echt. Heb wel al een paar keer les gehad ongeveer : 5 jaar dus heb wel wat ervaring , en heb ook al een paar (dresuurlessen , ofja zoiezo waar je perzee aan de teugel moest rijden gedaan) maar heeft nu geen nut op mijn pony want die luisterd er niet naar.
Weet iemand hoe je haar makkelijk maar niet pijnlijk aan de teugel kan rijden en heeft iemand een paar tips hoe ik het dan kan oefenen elke keer als ik rijd en dat is ongeveer 2x per dag in de vakantie. Maar als ik op school zit is het meestal 3x per week ofzo mischien vaker.

nuja goed, even terzake, zorgen dat je paard volledig ontspannen loopt, en les nemen, gebruik anders even de zoekfunctie, er is een centraal topic over