Hoe aan de teugel rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura_julia

Hoe aan de teugel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 18:20

Heey bokkers :D
Heb weer een nieuwe topic.
ik heb zelf een pony waar ik graag aan de teugel wil rijden. Ik kan het wel op een ander paard maar mijn paard moet het volgens mij anders.
Ze heeft een zeer sterke nek en wil niet zo graag naar beneden lopen. Als ze eenmaal naar beneden loopt met haar hoofd loopt ze wel goed maar later in een bocht of op een figuur die ik wil rijden doet ze weer omhoog en wil ze die niet naar beneden doen :(. Trekken heeft geen zin dus doe ik het niet. Zagen net zo weinig. Ze is op zich zeer moeilijk daar in maar ik doe pas aan de teugel vragen als ze al wat heeft gereden. Heb al heel vaak geprobeerd met een hulpteugel ofzo maar dan word ze nog sterker dus dat hielp niet echt.
Heb wel al een paar keer les gehad ongeveer : 5 jaar dus heb wel wat ervaring , en heb ook al een paar (dresuurlessen , ofja zoiezo waar je perzee aan de teugel moest rijden gedaan) maar heeft nu geen nut op mijn pony want die luisterd er niet naar.

Weet iemand hoe je haar makkelijk maar niet pijnlijk aan de teugel kan rijden en heeft iemand een paar tips hoe ik het dan kan oefenen elke keer als ik rijd en dat is ongeveer 2x per dag in de vakantie. Maar als ik op school zit is het meestal 3x per week ofzo mischien vaker.

Anoniem

Re: Hoe aan de teugel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:23

les nemen dat is de engiste tip. want als je al niet weet hoe je dit op moet lossen is het zowieso verstandig om les te gaan nemen.

En er is al een centraal topic over

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:24

Aan de teugel rijden komt vanuit de ontspanning. Dus sowieso zorgen dat je paard ontspannen loopt, en de tijd ervoor nemen.

Oreokoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:24

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:26

2 keer per dag rijden ? >;) nuja goed, even terzake, zorgen dat je paard volledig ontspannen loopt, en les nemen, gebruik anders even de zoekfunctie, er is een centraal topic over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:28

normaal 3 x in de week en met de vakantie 2 x per dag?
Volgens mij ben je nog heel jong en heb je totaal nog geen verantwoording.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:30

Een paard naar de ontspanning rijden doe je niet door te zagen of te trekken. Ook doe je dat niet met hulpteugels. Ik zou een goede instructrice zoeken die je met je paardje kan helpen.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:31

volbloedfan schreef:
normaal 3 x in de week en met de vakantie 2 x per dag?
Volgens mij ben je nog heel jong en heb je totaal nog geen verantwoording.

Zo'n gevoel krijg ik ook bij dit verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:33

Idd joliene,
Btje penny geloof ik.

Maar geeft verder niks vind het alleen een heel raar verhaal.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:38

[RT-P] Mijn pony racet , wat kan ik er aan doen?

Als dit topic over dezelfde pony gaat zou ik toch maar goed aan de ontspanning werken. Zo ver ik weet rijd niemand 2 keer per dag. En je zegt dat je wel eens 'een paar keer' les hebt gehad, bij paardrijden blijf je leren, en ik denk dat toch zo'n 90 % van de mensen op bokt een lesgever hebben.
Aan de teugel lopen is ook iets waarmee je je paard helemaal mee kan verpesten in de nekspieren als je niet weet wat je doet aangezien je nog jong bent

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:48

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:04

Leen_ schreef:
2 keer per dag rijden ? >;)

Ja ik zat ook al van... Wow. :))

Maargoed, er is inderdaad een centraal topic van, en anders lekker les gaan nemen. ;)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:30