Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
*laat binnenkort maar haar oren uitspuiten ofzo
*
galley schreef:Mijn teugels heb ik altijd in een verend contact. Mijn instructrice zij ltijd dat je 100 gram in je handen moet hebben, bij mijn fjord was dat meer, bij mijn verzorgquarter minder. In theorie hoef je alleen constant de mond te voelen.
Bij het verzamelen zal je toch moeten drijven, je zal een balans moeten vinden tussen inhouden en door laten lopen. Dat is even lastig.
Janine1990 schreef:Door te blijven spelen word het paard over het algemeen onrustig in de aanleuning. Alleen aanwijzingen geven indien nodig.
Hill_R schreef:Janine1990 schreef:Door te blijven spelen word het paard over het algemeen onrustig in de aanleuning. Alleen aanwijzingen geven indien nodig.
Ietwat onduidelijke post van mij, bedoel niet dat ik constant met haar mond bezig ben, ik bedoel dat ik speel in de mond wanneer ik haar aandacht verlies zegmaar.
.pindy77 schreef:Met deze tips kan ik denk ik wel uit de voeten. Ik ga straks vrijrijden en gewoon op mijn manier qua teugels. Dat zwaarder maken daar moet ik echt in gaan oefenen. Heb sowieso een les centered riding geboekt, las hier ergens, dat als je paard aan teugels trekt dat het niet de bedoeling is dat je naar voren wordt gelanceerd en dat kan verholpen worden door te oefenen met kantelen van je bekken. Dus ga daar ook op letten.
Dank voor jullie snelle reacties!

. Maar goed, het gaat beter. Ik vermoed ook waarom ze jeuk heeft. Sinds de vorige les neem ik voor de les haar neusgaten af met een vochtige (niet supernatte) spons en wellicht dat met het rijden ze sneller jeuk/loopneus heeft. Volgende week even kijken hoe ze reageert als ik alleen na het rijden haar neus afneem.
, want na 16 jaar niet gereden te hebben ben ik echt veel vergeten!
dus goed been eraan houden...