Dit was onze laatste M1 wedstrijd vorig jaar juni. Daarna ben ik nog twee keer gestart in de M2 met 2 winstpunten als resultaat en daarna heeft mijn paard iets gedaan (wat weet ik niet) waardoor hij er drie maanden uit is geweest met een rugblessure. Pas eind september kon ik hem weer wat oppakken en pas begin december was hij weer vol in training en toen ging het sneeuwen... waardoor we pas eind februari weer verder konden. Vanavond hebben we onze eerste wedstrijd weer en ik moet zeggen, hij loopt fijner dan ooit!
Kleine opmerking bij mijn hoofd
Vlak voor deze proeven (tijdens he losrijden) hadden we een akkefietje op het terrein met een losgebroken hengst, mensen die onder het paard terecht waren gekomen en ambulances op het inrijveld. Allemaal niet bevorderlijk voor mijn gemoedstoestand, met dank aan mijn fantastisch brave ruin (gelukkig!) toch nog twee winstpuntwaardige proeven gereden (182 en 189). Mijn paard is een nu 15 jarige ruin van Janosh P (v.Ramiro) x Amulet en we zijn dus inmiddels M2+2 en hopen deze zomer door te kunnen stomen, ijs en weder dienende uiteraard!
Mijn aandachtspunten: handen, hoofd en rechtop zitten (met losrijden zit ik soms wat naar voren in het lichtrijden en tijdens de middendraf ga ik weer naar achteren zitten)

Losrijden

Zonder hoofd

Galopje links

Verruimen

Mijn hoofd

Verruimen in de proef. Lukt al een stuk goed minder na alle spanning

Uitgestrekte stap

In de achteruit (komt hier te diep, dat probleem hebben we inmiddels niet meer)

Galopje

Een sprong verder een te sterke ophouding (vermoed dat we hier richting middengalop gaan)

Inzet volte

Close up in de linkergalop

Klaar!
Bedankt voor het kijken!

) wat beter weer is