15 jarige ruin (Janosh P)@laatste wedstrijd in het M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

15 jarige ruin (Janosh P)@laatste wedstrijd in het M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 07:50

Het is een latertje, maar heb de foto's gister pas zelf voor het eerst gezien.

Dit was onze laatste M1 wedstrijd vorig jaar juni. Daarna ben ik nog twee keer gestart in de M2 met 2 winstpunten als resultaat en daarna heeft mijn paard iets gedaan (wat weet ik niet) waardoor hij er drie maanden uit is geweest met een rugblessure. Pas eind september kon ik hem weer wat oppakken en pas begin december was hij weer vol in training en toen ging het sneeuwen... waardoor we pas eind februari weer verder konden. Vanavond hebben we onze eerste wedstrijd weer en ik moet zeggen, hij loopt fijner dan ooit!

Kleine opmerking bij mijn hoofd :+ Vlak voor deze proeven (tijdens he losrijden) hadden we een akkefietje op het terrein met een losgebroken hengst, mensen die onder het paard terecht waren gekomen en ambulances op het inrijveld. Allemaal niet bevorderlijk voor mijn gemoedstoestand, met dank aan mijn fantastisch brave ruin (gelukkig!) toch nog twee winstpuntwaardige proeven gereden (182 en 189).

Mijn paard is een nu 15 jarige ruin van Janosh P (v.Ramiro) x Amulet en we zijn dus inmiddels M2+2 en hopen deze zomer door te kunnen stomen, ijs en weder dienende uiteraard!

Mijn aandachtspunten: handen, hoofd en rechtop zitten (met losrijden zit ik soms wat naar voren in het lichtrijden en tijdens de middendraf ga ik weer naar achteren zitten)

Afbeelding
Losrijden

Afbeelding
Zonder hoofd :D

Afbeelding
Galopje links

Afbeelding
Verruimen

Afbeelding
Mijn hoofd :o

Afbeelding
Verruimen in de proef. Lukt al een stuk goed minder na alle spanning

Afbeelding
Uitgestrekte stap

Afbeelding
In de achteruit (komt hier te diep, dat probleem hebben we inmiddels niet meer)

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
Een sprong verder een te sterke ophouding (vermoed dat we hier richting middengalop gaan)

Afbeelding
Inzet volte

Afbeelding
Close up in de linkergalop

Afbeelding
Klaar!

Bedankt voor het kijken!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:09

daar hebben we natuur :D
mooie foto's en nette punten, ik kan me voorstellen dat het rijden niet echt bepaald prettig ging met die ambulances :j
hij heeft een mooie draf vind ik, dat heb ik zelf op de onderlinge kunnen zien :D
de uitgestrekte stap mag nog wel iets meer getoont worden,maar het kan ook een ongelukkige foto wezen :D
hoe dan ook, die Z debuut gaat zeker wel komen! jullie zijn een super combi +:)+

Moska

Re: 15 jarige ruin (Janosh P)@laatste wedstrijd in het M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 11:02

Haha je had me alweer gespot! Het blijft lastig om geschikte foto's te vinden, de vriendin die deze gemaakt heeft had er die dag meer dan 400, meestal op de ongelukkige momenten. En ook deze foto's zijn een moment opname. Zal me nu klaar maken voor de wedstrijd van vanavond, heb niet zoveel zin meer, het is koud en nat!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:05

ja het is vandaag geen lekker weer :n
hopen dat het morgen (en overmorgen voor mij :')) wat beter weer is :D
haha mijn vader maakt dus ook wel eens fotos maar idd ook altijd op ongelukkige momenten :j
ik speel zelf liever als fotograaf :')

maar veel succes morgen dan, komt vast wel goed ! :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:41

soms lijkt het alsof je handen net iets te ver uit elkaar staan.
ziet er verder leuk uit!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:55

Vind het een sympathiek beeld! Je 'actiepunten' heb je zelf al benoemd :j
Veel succes vanavond! doe je wel even een vlechtje in zijn voorpluk ;)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:07

Ziet er goed uit hoor! En vlechtje id voorpluk doe ik ook niet, vind zn hoofd veel mooier zonder knot :+ En vind de joune er zo ook prima uitzien!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 20:57

Noorwijdenes schreef:
Vind het een sympathiek beeld! Je 'actiepunten' heb je zelf al benoemd :j
Veel succes vanavond! doe je wel even een vlechtje in zijn voorpluk ;)

Nee, geen vlechtje, daar krijgt ie zo'n raar hoofd van, zo kaal. :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 07:46

:)

Hoe is het gegaan??

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 11:20

Veel beter dan ik had durven hopen! Het weer was wat min en hij was erg gespannen bij het losrijden. Maar ja, wat wil je ook, 10 maanden niet op wedstrijd geweest, eerste keer weer buiten op gras en het waaide stevig en het regende. Maar goed, hij voelde aan als een bommetje en was op een gegeven moment zo scherp aan de hulpen dat ik er helemaal onderste boven van was :D . Dat gevoel heb ik nog niet zo heel vaak gehad en moest er dan ook erg aan wennen. Heb echt super fijn gereden en kon heerlijk zitten, maar omdat hij zo heet en scherp was vond ik de proeven slordig, maar de jury was best lief! Had in de eerste proef 180 (nou ja, 182-2, heb blijkbaar door de wind een E met een B verwisseld, heb in de eerste proef alleen niets door gehad, in de tweede proef ging het ook mis, maar dat had ik wel door. De tweede proef was 172. Goede generale voor komende week!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:03

Gefeliciteerd met je wp en vooral met het goede gevoel!! :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:04

gefeliciteerd met je wp :D

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:59

Ziet er netjes uit! ;) Het enige wat ik kan zien zijn idd je handen, hoofd en rug. Nog 1 dingetje (toch! xd): je paard loopt soms een stuk voor of een stuk achter de loodlijn. Probeer dus aan alles te werken, en succes verder! :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 10:23

Zenna_lover schreef:
Ziet er netjes uit! ;) Het enige wat ik kan zien zijn idd je handen, hoofd en rug. Nog 1 dingetje (toch! xd): je paard loopt soms een stuk voor of een stuk achter de loodlijn. Probeer dus aan alles te werken, en succes verder! :D

Mmm vind zelf eigenlijk dat dat reuze meevalt. Met het losrijden loopt hij er iets achter misschien, maar vind ik zelf niet storend, hij blijft contact houden en het is nog maar het losrijden natuurlijk. In de proef vind ik hem zelf eigenlijk netjes op of net voor de loodlijn lopen (behalve dan met achterwaarts, maar zoals aangegeven hebben we daar geen problemen meer mee), met de nek als hoogste punt, zoals het naar mijn idee hoort.

Heb helaas nog geen foto's van de huidige stand van zaken, deze foto's zijn natuurlijk ook al weer bijna een jaar oud en in dat jaar is er veel (niet) gebeurt!

geezzzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:00

Hey Moska!

Ziet er goed uit, maar dat had ik je persoonlijk verteld, en zeker zo kort na het incident met die hengst 10 minuten eerder! :-)

Enneh, toch luxe zoveel foto's? Ideaal zo'n sportstand, gelijk 20 foto's in drie seconden, moet toch wel meerdere leuke momenten tussen hebben gezeten... :o

Groetjes van je fotograaf van vorig jaar! (Ik kom er dit najaar graag nog eens fotogroomen hoor, was gezellig!)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 16:50

geezzzke schreef:
Hey Moska!

Ziet er goed uit, maar dat had ik je persoonlijk verteld, en zeker zo kort na het incident met die hengst 10 minuten eerder! :-)

Enneh, toch luxe zoveel foto's? Ideaal zo'n sportstand, gelijk 20 foto's in drie seconden, moet toch wel meerdere leuke momenten tussen hebben gezeten... :o

Groetjes van je fotograaf van vorig jaar! (Ik kom er dit najaar graag nog eens fotogroomen hoor, was gezellig!)

Idd de keuze was reuze! Maar ondanks dat blijft het moeilijk om het goede moment eruit te pikken. Eigenlijk moet je er gewoon door heen scrollen, dan zie je een filmpje!

Moet je wel een compliment geven: jouw foto's zijn stukken beter dan die van de fotograaf van afgelopen vrijdag!