Lorna (faram) @ work (l1+5)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_M

Lorna (faram) @ work (l1+5)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 18:46

Het was alweer lang geleden dat ik een topic had gemaakt, en toevallig kon er vandaag iemand fotos komen maken :7

Momenteel ben ik L1+5 met lorna.
Laatste wedstrijd hebben we gigantisch verprutst(ook letterlijk alles zat tegen) dus die willen we snel vergeten.

Grootste probleem op dit moment zijn toch wel mijn handen, die bewegen te veel en houd ik vaak te hoog(en t is me nu pas goed duidelijk geworden na deze foto's).
Lorna is ook een ontzettend sterk paard in de galop, waarbij ze het liefst helemaal uit een valt, ze is ook erg bewegerig.
Netjes zitten en paard bij elkaar houden is dus ook erg lastig :Y)

Verder laat ik het commetaar aan jullie over :) .

1Afbeelding
Handen gaan hier te ver mee naar voren (boogjes in de teugel)

2Afbeelding
Hals strekken vind ze erg moeilijk, dit proberen we door steeds kleine beetjes te doen te oefenen.

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding
Stap een beetje verruimen, doet ze ook niet erg graag. Ze heeft snel de neiging te veel te willen verzamelen in stap dit probeer ik zo een beetje op te lossen.

9Afbeelding
Hier probeert ze dr neus dr weer beetje bij beetje uit te drukken.

10Afbeelding

11Afbeelding

floorxkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:04

Ziet er mooi uit. +:)+
Klein punt, je hakken wat meer uitdrukken.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:11

Ziet er netjes uit. Op foto 5 heeft ze een krachtig achterbeen! Woo. :D
In de galop lijkt het of ze er moeilijk onder komt met haar achterhand. Waarschijnlijk als die er meer ondertreed valt ze ook minder uit elkaar.
Je handen lijken ook niet op gelijke hoogte te zitten. Bijna op alle foto's heb je je rechterhand hoger.

Veel succes met je wedstijden! :)

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:17

Ik vind dat je het super doet!
Het ziet er heel ontspannen uit (vind ik heel belangrijk)
ruiter en paard hebben samen plezier, ongedwongen.
Ga zo door!

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:42

Hee Steph!

Wat een mooie foto's :P

De punten waar je aan moet werken geef je al zelf aan.
Verder vind ik dat je wel goed vooruit gaat.
De galop is een punt waar je goed aan moet werken, maar wat ook zeker niet makkelijk is. Veel schakelen en proberen haar meer bij elkaar te rijden. Ze wilt soms net teveel van het achterbeen af komen en zo kan ze zich lekker eruit drukken.

Verder vind ik het er erg netjes uitzien! en het komt helemaal goed met jullie ;)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:18

Ziet er goed uit voor het L1!

Je handen vind ik prima zo hoor!

Met halsstrekken moet je gewoon uitschuiven, opvangen met je zit en voorwaarts houden! Dan zal ze vanzelf wel gaan zakken!

xx_Irisje

Re: Lorna (faram) @ work (l1+5)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 07:38

He Stephanie, ben blij dat je het zelf nu ook gezien heb waar ik op mopper: je handen!
Gewoon oefenen, uiteindelijk word het beter :)

Belangrijk is de scherp aan het been houden, zowel in de wendingen als dat ze er voorwaarts op is. Dan kan je ook verder je been houding verbeteren!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:08

Ziet er goed uit Steph!

Wat me wel opvalt is dat je je hakken niet uitdrukt en het ziet eruit alsof je continue met je sporen loopt te prikken zo..
Verder ga ik mee met het bovenstaande commentaar

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 15:01

Ik weet het iris:P.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:01

Lorna ziet er uit als een echt fijn paard, en als ik echt heel eerlijk moet zijn vind ik m fijner onder Leane lopen. Heb van haar ook meerdere topics gezien.
Je moet m meer over haar rug laten lopen, ze drukt haar rug op meerdere foto's weg. Zoals je zegt, hals strekken is een probleem wat eigenlijk helemaal geen probleem zou moeten zijn, dit is de basis en wanneer jij je hand geeft om haar te laten zakken zou ze dit ook moeten doen. Goed aan werken dus, zul je merken dat al je oefeningen beter gaan!
Persoonlijk denk ik ook dat ze neit verzamelt tijdens het verruimen van de stap, maar juist gespannend wordt, dit voelt als verzameling omdat ze dan erg kort wordt in haar stap. Want in een verzamelde stap kunnen paarden best verruimen hoor! gemakkelijkers zelfs! :j Probeer haar eerst uit te schuiven totdat ze hierin ontspant en geef daarna pas been, als ze ontspant! Denk ook dat ze begint te dribbelen in de stap , als je haar gaat verruimen niet? Herken dit probleem bij mijn eigen paard!

Jullie zijn wel een leuke combinatie! succes ermee!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 19:45

het probleem van verzamelen in stap en slecht willen hals strekken heeft ze niet alleen bij mij. Hals strekken heeft ze voor zover ik weet jarenlang al niet willen doen, bij lange teugel heeft ze een beetje de neiging om te denken vrijheid blijheid. En gaat ze rennen n moet je dr weer terug nemen.