Bijrijdpony Tadesse en ik gaan steeds beter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shinedown

Bijrijdpony Tadesse en ik gaan steeds beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 18:39

Halloo,

Tadesse is een 10 jarige merrie waar zowiezo draver in zit en wss nog wat welsh en arabier. Ze is vaak best gespannen en mijn doel is dus ontspannenheid. Verder is ze op ongeveer Bnivo, wijken zit er ook al een beetje in.

Het rijden vandaag ging goed. De foto's zijn steeds genomen in de linkerkant van de bak, dat kwam omdat ik de bak deelde met iemand die aan het longeren was.
Vandaag hebben we wat meer actiever proberen te rijden, wat goed is gelukt. De vorige keer werd ze namelijk wat 'slomer' toen ze nageeflijk kwam. Ons volgende doel is overgangen nageeflijk rijden en dat ik eens wat blijer ga kijken, want nu trek ik echt een grafkop :').
Ik heb vandaag ook op de hoogte van mijn handen gelet, en ze staan gelukkig al wat hoger. Verder moet ik eens wat meer gaan ontspannen en soms wat rechter zitten.

Het zijn helaas maar weinig foto's, maar de batterijen hadden kuren.
Galopfoto's waren niet helemaal goed gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

Hier miste ze net weer de activiteit
Afbeelding

Kwam weer terug. Ik moet alleen mijn teugels korter maken en niet mijn handen buigen om contact te houden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een foto van het springen van afgelopen week ook. Voor het aparte topic klik hier :
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=193&t=1286684

Afbeelding

En nog een vid daarvan.
Weet niet of die foto en filmpje van springen hier mag staan, aangezien er een apart springdeel is, dan hoor ik het graag en haal ik het wel weg :).

Tips en commentaar zijn welkom ^^.

Ester

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:43

Ik vind jullie echt een heel leuk team samen, en volgens mij gaat het al steeds beter! :D
Als enige tip zou ik zo doorblijven gaan en samen een goede band krijgen en misschien iets meer rechtop te gaan zitten ;)
Verder leuke combi!

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:44

Ik heb tot nu toe al een aantal topics van je gezien en vind dat jullie lekker aan het werk zijn! Vind het er fijn uit zien, wel vind ik dat ze nog iets actiever mag, maardat had je zelf ook al neer gezet. Als ze wat actiever is zou ik haar nog wat ronder willen zien.. Maar eerst lekker actief maken en dan komt het ronde misschien een beetje van zelf!

Succes verder ben benieuwd naar verdere foto's :D

ShauniBef

Re: Bijrijdpony Tadesse en ik gaan steeds beter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:44

Denk aan je handen! Je moet ze rechtop houden!
Probeer op je kont te zitten ipv van op je doos, Je bekken iets kantelen dus!

Ze mag idd wat ronder worden, Veel voltes, overgangen en schijnovergangen maken, worden ze lekker los van en dan zal ze zeker weten zakken met dat koppie!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 18:31

Okay dankje voor de tips :)!.
Ga er morgen weer heen, dus dan ff uitproberen.

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:39

Heel erg netjes! :) Maar ligt het nou aan mij of zitten je beugels iets korter dan hoort? Kan ook aan mij liggen hoor!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:42

Ziet er netjes uit! Je trekt alleen je rug wat hol, probeer dus inderdaad je bekken wat te kantelen :)

amberi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:59

Ik vind het er erg netjes uitzien! Jullie zijn een leuk team.

Je zit is erg netjes! Probeer alleen iets meer te ontspannen, vooral in je onder rug. Het helpt om goed op je ademhaling te letten, adem rustig door je buik. probeer je bekken wat te kantelen naar achter waardoor je meer op je zitbeenknobbels komt te zitten. Als je jezelf beter kan ontspannen, gaat je pony ook steeds makkelijker ontspannen.

Sprongetje ziet er goed uit! :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:06

complimenten, ik vind dat je heel goed bezig bent. Je hebt een vriendelijke hand, dat geeft een heel prettig beeld. je ziet dat dit paardje heel gauw zou kunnen neigen naar achter de teugel kruipen maar je laat het niet gebeuren en houdt de ontspanning erin.

Inderdaad soms een iets gespannen houding van jezelf maar gelukkig zoek je geen steun in de mond. Ga zo door!