Mijn paard maakt met de achterbenen wisseltjes in galop, waardoor hij uiteraard helemaal niet in balans loopt.
Op de rechterhand heeft hij er nog veel meer last van dan op de linkse, dan wisselt hij soms om de 3 passen ..
Vooraan blijft hij gewoon netjes lopen, maar achteraan lijkt het alsof hij geen controle heeft over zijn benen
!Aan de longe heeft hij dit ook, hoewel dat al verbetert is met veel oefenen; telkens weer opnieuw laten aanspringen totdat hij juist zit en dat lijkt dan wel te werken voor hem. Uiteraard ga ik les nemen, maar ik vroeg me nu toch al af WAAROM hij dat zou doen? En WAT ik kan doen om hem te helpen? Ik heb stille benen (mijn zit vraagt wel nog werk
) en maak dus helemaal geen aanstalten om een wissel te vragen - zou ook niet kunnen omdat hij de rechtergalop helemaal nog niet in de benen heeft. Een vriendin van me heeft al wel eens een galopwissel gevraagd, maar dat kende hij blijkbaar nog niet, dus het is -denk ik- niet aangeleerd. Overigens laat ik hem altijd op een cirkel aanspringen en vertrèkt hij gewoonlijk wel goed, maar dan loopt het fout. Op rechte stukken wisselt hij vaker dan op een cirkel, maar daar doet hij het ook!
Graag hulp!

.
Zijn er trouwens tips om de overgang galop - draf makkelijker / soepeler te laten verlopen ? Dat maakt bij hem echt plots zo'n groot verschil dat ik met een plof neerkom, wat uiteraard nefast is voor zijn rug. Misschien proberen te verzamelen eerst ? Maar da's wel wat moeilijk voor ons gezien het al een prestatie op zich is als hij netjes blijft galopperen ..