Weten jullie een manier om hem zonder een ruwe manier nageefelijk te laten lopen?
Bvd,
Sophie
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Zelf leren hoe het moet en les nemen om het te leren, dit kun je niet vanaf de pc leren.
Hou er ook rekening mee dat het een jong dier is, begin bij het begin/basis dus de kleuterschool .
Nageeflijk mag zo ie zo nooit ruw gebeuren.
Neem de tijd zou ik zeggen en dan bedoel ik geen maand, maar denk eerder in maanden/jaren.

Quir schreef:Nageeflijkheid is geen doel, maar komt vanzelf als je de pony op de juiste manier gaat rijden.
Wanneer de pony op eigen benen loopt, voorwaarts is, aan het been is, ontspannen is... Dan komt het moment dat de pony gaat nageven vanzelf, echter moet jezelf ook 'nageven' met een harde onrustige hand, zal je pony nooit je hand opzoeken.
Verder is er een centraal topic op dit forum te vinden mbt tot 'problemen met aan de teugel'. Dus ik TeM.
[RT-P] [centraal] Problemen met aan de teugel...
aeolusnr1 schreef:Zo werkt het echt niet hoor.
Een paard dat al een beetje verknoeit is, gaat echt niet uit zichzelf nageeflijk lopen hoor.
Je moet er hem echt wel kunnen op wijzen dat tegentrekken hem niet zo zal bevallen, en dat nageven de enige goede weg is.
Uiteraard moet de ruiter heel correct kunne vragen, en nog veel correcter kunnen en durven toe te geven.