ze gooit met haar hoofd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

ze gooit met haar hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 07:22

mijn paard heeft heel lang gesteigerd en is toen een maand in training geweest en ik krijg daar nog steeds privéles en verder les ik ook elke week bij de manege. Maar omdat ze zo steigerde reed ik met een slofteugel omdat het anders te gevaarlijk werd. Nu ik haar zelf verder train gaat het heel erg goed en ze steigert niet meer. Maar met die slofteugel liep ze altijd heel fijn en laag en dan had ik die slof bijna niet vast gewoon helemaal lang en dan liep ze nog zo. Nu rijdt ik zonder slof (waar ik heel blij om ben want ik vind het een rotding) en dan is ze bijna niet naar beneden te krijgen en gooit ze heel erg haar hoofd omhoog. Op sommige stukjes loopt ze wel fijn laag en dan beloon ik haar ook heel erg met mijn stem of door een aaitje te geven. Maar hebben jullie tips zodat ik het wel voor elkaar krijg?

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:32

Mijn paardje gooide ook altijd met haar hoofd, dit deed ze als verzet omdat ze dingen niet snapte. Nu rijden we haar met een martingaal. Doordat jouw paard met een slof heel makkelijk liep, kun je proberen een martingaal erom te hangen. Misschien het idee dat ie iets 'voelt' dat ie daardoor minder gaat gooien met haar hoofd.
Bij mij heeft dit heel goed geholpen, maar het is er nog niet uit. Dat kun je natuurlijk ook niet gelijk verwachten.
Succes!!

mieske

Re: ze gooit met haar hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:35

Hoofd gooien zou ook kunnen komen vanuit pijn, in bijv de rug..
Ik zou het eerst na laten kijken door ostheopaat, alvorens je verder met andere hulp teugels aan de gang gaat.. :)

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:38

ja, dat is inderdaad ook wel weer zo.
Ligt het eventueel niet aan het zadel?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:38

en wat denk je van een tandarts?

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:57

Misschien eens proberen met dubbelle lijnen te longeren, werkt vaak heel goed voor de nageeflijkheid eventueweel elastiek, maar ik vraag me af of je dat wel geschikt vind aangezien je al had aangegeven dat je de slof maar niks vind

Blynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:29

ik hem met mijn pony een tieneman genomen een slof vond ik ook maar niks maar wilde wel graag dat ie een beetj enaar benden liep een martin gaan was geen suc6 bij hem maar die tieneman werkte geweldig en dan zette ik hem gewoon op het 1ste gaatje

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:08