Lorna @ work (Faram x Visioen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Lorna @ work (Faram x Visioen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 20:21

Na een lange winter van niets kunnen doen, het daarna weer oppakken van het paard, en een kleine week waarin ze niet 100% liep, zijn we nu weer lekker aan het trainen. Ze mag nog wat kilootjes kwijt en de spieren zitten er nog niet helemaal mooi op (zie je vooral aan d'r achterwerk) maar het begint te komen :j

We rijden op B niveau.
Recht zitten is voor mij een probleem :x
We zijn bezig met de ontspanning en de zijgangen (geen foto's van)
Verder kan ze erg traag zijn, vooral in de galop. Ik ben hier ook mee bezig, zodat het plaatje er actiever uit gaat zien.

Madam was erg sterk deze avond, maar uiteindelijk ging ze fijner lopen.

1.
Afbeelding
Instappen

2.
Afbeelding
Draf, sterke binnenhand, wel mooi achterbeengebruik van Lorna, iets waar ik erg trots op ben!

3.
Afbeelding
Draf, fijn moment

4.
Afbeelding
Stap, wat doe ik met m'n handen :x

5.
Afbeelding
Inzet middendraf, wind in de manen

6.
Afbeelding
Iets verder in de middendraf. Bij beide foto's geldt dat de ontspanning nog meer moet komen, maar in vergelijking met oude foto's zijn we al erg verbeterd :j

7.
Afbeelding
Galopje, recht zitten, maar dat achterbeengebruik weer iets waar ik trots op ben.

8.
Afbeelding
Nog een middendrafje, meer ontspannen dan die andere..

9.
Afbeelding
Van hand veranderen, kapstokjes, m'n hoofd :') en haar mooi RWB frontriem :+:

10.
Afbeelding
Nog een galopje linksom

11.
Afbeelding
En nog even crossen :Y)

Mijn houding is bagger, dat weet ik. Verder kijk ik nogal naar beneden, en helaas, ik ben nog geen miljonair :$
Neemt niet weg dat ik trots ben op mijn meissie :+:

edit: Ook al staat het niet op de foto's, er zit copyright op!

Dwyne

Re: Lorna @ work (Faram x Visioen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:02

Ziet er leuk uit, maar denk aan je houding. Rechtop zitten en je handen dragen. Denk dat je beugels ook een gaatje langer kunnen, maar dat kan ook door de foto's komen ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:07

Ik heb haar ook mogen rijden en weet dat ze erg moeilijk te rijden is. Ze wordt erg sterk en idd vooral in de galop. Probeer in de galop ook veel te schakelen, zodat het achterbeen sterker wordt. En houdt haar actief. :+ Maar dat is moeilijk, ik weet het. := Het zweepje in je hand houden werkte iig wel vandaag. En ik zou toch les nemen. :P Maar ik ken het probleem..anders had ik ook wekelijks les gehad. ;)

Maar je weet je eigen punten dus het komt vast helemaal goed. :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 21:08

Bellatrix schreef:
Ik heb haar ook mogen rijden en weet dat ze erg moeilijk te rijden is. Ze wordt erg sterk en idd vooral in de galop. Probeer in de galop ook veel te schakelen, zodat het achterbeen sterker wordt. En houdt haar actief. :+ Maar dat is moeilijk, ik weet het. := Het zweepje in je hand houden werkte iig wel vandaag. En ik zou toch les nemen. :P Maar ik ken het probleem..anders had ik ook wekelijks les gehad. ;)

Maar je weet je eigen punten dus het komt vast helemaal goed. :D

:j Ik was van plan na hemelvaart weer een les te nemen en dan weer 1x in de 2 weken zoals eerder. Maar na die winterstop := Het geld vliegt eruit, en er komt minder binnen..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:25

Lorna! <3

Wat moet ik zeggen, heb er bar weinig verstand en de punten wat mij opvalt ( naar beneden kijken, houding ) zeg je zelf al. :Y)

Wel wil ik even heel stiekem opmerken dat jij een gaaf setje hebt zo! :)

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:43

Kwa houding zijn er nog wat verbeter puntjes zoals je zelf al aangaf, maar voorderest ziet het er goed uit, zeker omdat hij in de winter periode niks gedaan heeft

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:47

Hée, daar hebben we mijn buurpaard:P

Aan je houding mag inderdaad nog wat gewerkt aan worden. Maar dit geef je zelf al aan.
Verder moet je echt op je binnenhand letten, omdat ie soms op de foto teveel lijkt in te werken.
Ze mag soms ook net iets meer op het achterbeen komen en iets meer erdoorheen. Lorna is wat douwerig en dat is dan ook niet zo makkelijk, maar probeer haar echt iets meer over haar rug te laten lopen zonder dat ze de activiteit verliest van achter. Veel schakelen helpt vaak.

Succes!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:16

Ik zou als ik jou was de middendraf nog even weg laten. Je ziet dat hier duidelijk heel veel spanning bij komt kijken..

Pasje verruimen is prima, maar de middendraf zelf nog niet..

Probeer haar af en toe is lekker lang en laag te rijden, hierdoor laat ze haar rug lekker los!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 07:32

He daar hebben we Lorna!

Leane, ik ga hetzelfde zeggen als wat ik van de week tegen Stephanie heb gezegt, rij 10000 8tjes met dat paard, van links naar rechts en weer terug buigen. Volte openen en sluiten. Ze moet namelijk losser in haar lijf worden.
Hierbij opletten dat ze scherp aan het been blijft.

Zelf recht zitten, rechtop en niet inknikken in je linkerheup en de been recht onder je houden, dan kan zij ook makkelijk loslaten..

Het is een hardstikke leuk paard wat zich keurig laat rijden maar soms maakt ze het jullie net moeilijk door stug en sterk te worden, hier door heen buigen wat ik hierboven al aangaf en dan kan je weer fijn verder rijden :)

Shauni, ik zou niet lang en laag rijden met dit paard, een keer om hals te strekken en te ontspannen maar anders loopt ze direct van het achterbeen af en dat achterbeen heeft al de neiging te stuwen inplats van te dragen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:19

beentjes niet afsteken ;) verder mooi paard toont wel enorm lang, zal niet de makelijkste zijn om bij elkaar te rijden

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:15

Ziet er fijn uit leane! je gaat de goeie kant op :j voor de rest ga ik mee met het bovenstaand commentaar. Lekker laag en rond over de rug zetten. Kom je nog eens op Kennedy oefenen? :+:

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 15:16

:j Misschien eens een weekendje overkomen? Dan zal ik kennedy eens aan het werk zetten!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:19

Wat leuk een Faram! Ik heb ook een hele tijd een faram gereden, die zie je toch niet zo heel veel.

Ik herken echt dingen bij je paard. Je paard laat zich onwijs lang worden en is dan stug. Voor je gevoel moet hij echt een meter korter worden zeg maar. Dat kan niet in een keer, wat hierboven al gezegd is, heel scherp maken aan het been, veel werken om de stugheid eruit te krijgen en dan rustig begeleiden naar een wat korter lijf.

Ik zou ook echt niet gaan halsstrekken met dit paard, dat lang worden, dat doet íe al veel te makkelijk. Juist korte stukken aanspannen, even ontspannen en dan weer verder werken.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 15:22

:j Klopt dat halsstrekken erg lastig is. Ik pak wel wat stukjes mee met het inrijden en na het rijden het laatste stukje draf.

Wat leuk dat je ook een Faram hebt gereden!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:38

ik heb zelf een faram staan,een beetje neurootje,maar wel fijn paard met rijden :j ,hij lijkt wel een beetje op jou merrie..

en ja,lekker los over de rug rijden,steeds losser maken dan gaat het steeds beter en makkelijker met schakelen en rijden... :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:52

Heeyheey!
Zal ook maar even hier reageren;).

Op je houding zal ik niet te veel op merken is al genoeg gedaan denk ik:), persoonlijk vind ik jou beenhouding denk ik wel mooier met rechte blokjes. (scheve heb je er steeds verkeerd om in zitten)

Probeer lorna iets meer bij elkaar te rijden, en dan veel tempowisselingen rijden. Ik zie dat ze op sommige foto's vrij lang loopt, het mag iets meer knallen.
Let ook op dat ze dr hoofd niet teveel kantelt. En vergeet je teugels niet op maat te houden.

Als ze iets meer bij elkaar loopt word het strekken vanzelf fijner, want ze kan een stuk meer!. Probeer wat schijnovergangen met dr te rijden, dat kan ook gewoon op volte's daar word ze meestal wel redelijk los van.
Laatst bijgewerkt door Stephanie_M op 11-05-10 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:01

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:15

Ik heb altijd andersom geleerd;).
Ik had laatst overigens een topic die t tegenovergestelde zei. ;)

Zou je de lage kant binnen hebben betekend dat dat je meer druk op de binnenkant van je beugels gaat geven waardoor je benen af kunnen gaan steken.
(druk binnen op beugel je drukt beugel naar buiten)

persoonlijk zou ik gewoon met rechte beugelblokjes rijden;).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 08:38

:n Stephanie, voor de zoveelste keer. Met scheve blokjes moet de hoge kant naar buiten en de lage kant naar binnen. Iedereen in mijn omgeving zegt het, vele topics op bokt zeggen het, ik rijd er het fijnst mee en A&G zijn ook van mening dat ik ze er goed in heb zitten.

In dit topic rijd ik juist met rechte blokjes omdat ik de schuine niet kon vinden, en op bijna alle foto's heb ik het idee dat ik kapstokjes heb. :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:00

Stephanie heeft een punt..

Doe maar eens na op de grond. Als je schuine kant naar buiten doet, kantel je je voet zo dat je been niet op de juiste manier om je paard kan houden.
Schuine kant naar binnen en je been vormt automatisch mooier om het paard heen!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 09:18

En als ik topics door ga spitten op bokt dan zegt het overgrote deel wat ik ook zeg..

Ik heb een tijdje gereden met de schuine kant naar binnen en ik zat verschrikkelijk :x Ben toen maar gaan zoeken op bokt.

Doordat de buitenkant van je voet wordt opgetild, zou je juist een vaste en stille beenligging moeten krijgen. Wat niet wil zeggen dat dat voor iedereen zo is, maar dat is wel de opzet van die dingen.

Als je de hoge kant naar binnen doet draait je kuit van het paard af.. Als je de hoge kant naar buiten hebt dan kantelt je enkel naar binnen en ligt je kuit beter tegen het paard aan..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:20

Schuine beugelblokjes moeten met de hoge kant naar buiten. ;) Anders zit het ook voor geen meter. Doe je ze verkeerd om (dus met de hoge kant naar binnen) dan draait je been weg van je paard en omdat je wat met je benen wijd zit kan het nooit goed voelen voor je knieën, zeker niet als je gaat lichtrijden.
Nadoen op de grond werkt ook niet, op je paard staan je benen niet recht onder je lijf maar zitten ze gespreid.

@Leane: op je houding valt idd wel wat aan te merken, maar dat zeg je zelf ook al. Verder zou ik veel schakelen en veel figuurtjes rijden zodat ze wat losser wordt in haar lijf. :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:24

Bokt heeft nu niet bepaald de waarheid in pacht.
Op het moment dat je de buitenkant van je voet optilt krijg je juist de kapstokjes waar je het over hebt. Je duwt dan je hak naar je paard terwijl je hele been eromheen moet liggen..
Je draait dan je been om het paard inplaats van er van weg.
Zal het vanmiddag eens op de foto zetten, mits ik die ondingen nog heb.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 09:26

:j Afgelopen maandag gereden en veel overgangen en figuren gereden (bijna continue achter elkaar) en dat werkte wel :j
Alleen jammer dat er na verloop van tijd een pauw in het weiland ernaast liep, spanning alom :')
Heb d'r toen goed aan het werk gezet en toen kon ze d'r aandacht weer meer bij mij houden dan bij die pauw :=

Iris ik vind je echt een goede ruiter enzo, maar ik kan het gewoon niet met je eens zijn hierover :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:27

Ik heb het ook helemaal niet over Bokt. Met schuine blokjes, op de goede manier (dus hoge kant buiten) krijg je juist geen kapstokjes. Je hak wordt helemaal niet naar je paard geduwd, ik weet niet hoe jij je voeten houdt maar ik draai mijn tenen niet naar buiten hoor. ;)
Als je ze verkeerd om erin doet belast je je knieën verkeerd, net alsof je O-benen hebt en ook nog op de buitenkant van je voet loopt. :+