Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jessy_luna schreef:kijk even in het centrale topic over halt houden de eerste pagina staat best mooi uitgelegd hoe zij haar paard leerde stoppen ik weet even niet meer hoe ze heet
xSannnn schreef:Ik heb het zelfde probleem alleen mijn paard is 4, dus het is iets normaler op die leeftijd, inieder geval mijn instructrice zegt gewoon tegen het schot aan zetten, niet links of rechts omtrekken dat hij inene voor een schot staat, maar met een rechte lijn naar het schot stappen en dan stilstaan.
Ook wil een slof teugel wel eens helpen, dat kost je minder kracht, maar persoonlijk vind ik dat niet zo
(Ik neem aan dat je m ook wel aan de hand meeneemt, dan is bij mij het commando hoooooooooooooooooooo halt (hooo= zachter en vanuit hooo naar halt en halt=halt dus ook echt stil) Jolienn schreef:xSannnn schreef:Ik heb het zelfde probleem alleen mijn paard is 4, dus het is iets normaler op die leeftijd, inieder geval mijn instructrice zegt gewoon tegen het schot aan zetten, niet links of rechts omtrekken dat hij inene voor een schot staat, maar met een rechte lijn naar het schot stappen en dan stilstaan.
Ook wil een slof teugel wel eens helpen, dat kost je minder kracht, maar persoonlijk vind ik dat niet zo
Ga vooral je gang, maar niet miepen als je paard eroverheen springt met alle gevolgen van dien. Heb zo'n hekel aan instructeurs met dit advies he. En het is al vaak genoeg gebeurd, ook over hoge randen.
Je hebt veel geduld en hulp nodig, en leer hem er gelijk een stemcommando bij..(Ik neem aan dat je m ook wel aan de hand meeneemt, dan is bij mij het commando hoooooooooooooooooooo halt (hooo= zachter en vanuit hooo naar halt en halt=halt dus ook echt stil)

en ik heb geleerd om eerst met je zit te werken, maar wanneer het paard niet reageert mag je best een keer aan de handrem komen (teugels) en een keer echt hoooo!
Wanneer je je benen gaat klemmen tijdens de overgang terug zal het paard je niet begrijpen, overigens is been toch altijd het gas? Zorg dat je 1 of 2 keer duidelijk bent met de handrem dus echt een keer doorvragen aan je teugels naar halt, wanneer je dan een keer daarop halt wilt houden of een overgang terug zal het paard reageren op een fijne ophouding van de teugels..
,Jolienn schreef:xSannnn schreef:Ik heb het zelfde probleem alleen mijn paard is 4, dus het is iets normaler op die leeftijd, inieder geval mijn instructrice zegt gewoon tegen het schot aan zetten, niet links of rechts omtrekken dat hij inene voor een schot staat, maar met een rechte lijn naar het schot stappen en dan stilstaan.
Ga vooral je gang, maar niet miepen als je paard eroverheen springt met alle gevolgen van dien. Heb zo'n hekel aan instructeurs met dit advies he. En het is al vaak genoeg gebeurd, ook over hoge randen.
Je hebt veel geduld en hulp nodig, en leer hem er gelijk een stemcommando bij..(Ik neem aan dat je m ook wel aan de hand meeneemt, dan is bij mij het commando hoooooooooooooooooooo halt (hooo= zachter en vanuit hooo naar halt en halt=halt dus ook echt stil)
nathalya schreef:Ik ben op trainingsweek geweest bij academy bartelsen ik heb geleerd om eerst met je zit te werken, maar wanneer het paard niet reageert mag je best een keer aan de handrem komen (teugels) en een keer echt hoooo!
Wanneer je je benen gaat klemmen tijdens de overgang terug zal het paard je niet begrijpen, overigens is been toch altijd het gas? Zorg dat je 1 of 2 keer duidelijk bent met de handrem dus echt een keer doorvragen aan je teugels naar halt, wanneer je dan een keer daarop halt wilt houden of een overgang terug zal het paard reageren op een fijne ophouding van de teugels..
Palouse schreef:De zoekmachine al gebruikt?
Ik denk dat je niet eens moet gaan zitten op een paard dat zo minimaal op jou let dat het tien minuten duurt voordat het eindelijk stilstaat. En dan zeker tegen een schot aan sturen of een slof eraan hangen? Kom op zeg.
Jolienn schreef:Ga vooral je gang, maar niet miepen als je paard eroverheen springt met alle gevolgen van dien. Heb zo'n hekel aan instructeurs met dit advies he. En het is al vaak genoeg gebeurd, ook over hoge randen.

als hij stopt