Misty L1 dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Misty L1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 12:39

In september heb ik mijn laatste wedstrijd gehad, 2 dagen later was Misty in één keer kreupel door een onbekende reden waardoor ze een half jaar stil heeft gestaan. De DA zei dat ze zich gewoon had verstapt maar ik kan niet geloven dat dit een half jaar duurt maargoed, vanaf maart zijn we het weer aan het opbouwen en we zijn nu weer zover dat we meer wedstrijdgericht kunnen rijden.

Ik ben met Misty nu L1+2. De bedoeling is dat we in juni weer gaan starten zodat we nog wat puntjes binnen kunnen halen en dan heb ik 1 augustus mijn laatste wedstrijd omdat ik dan moet stoppen ivm school.
De problemen die we op het moment hebben is vooral mijn houding, ik heb erg moeite met het stil houden van mijn benen en kapstokjes. Verder moet mevrouw gewoon weer goed voorwaarts worden en van haar stijfheid afkomen, maar dat is gewoon een kwestie van veel trainen.

Nou hierbij de foto's, ze staan niet op volgorde en van het losrijden zijn geen foto's gemaakt.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Zelfs met ogen dicht loopt ze wel
Afbeelding

6. Handen laag :o
Afbeelding

En hier nog 2 fototjes van onze laatste wedstrijd

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

NoraLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:55

Twee kleine tips: Handen rechtop en voor je uit kijken ; )
Wel leuk paard!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:34

Leuk paard!
Zoals je zelf al zegt je tenen. Heb ik ook last van! :(
En misschien in galop wat meer op je kont gaan zitten? (foto 4) :=

MariekeS_

Re: Misty L1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:28

*\o/*

Toppers! Wat super dat jullie nu weer fanatiek aan de slag kunnen! Plaatjes zien er lekker zomers uit en Misty loopt wel fijn zo te zien! :))
Jou houding is inderdaad nog niet helemaal perfect, let op je tenen en je handhouding (nog erg onstabiel lijkt het...de ene keer hoog, dan weer laag, breed, ongelijk etc) maar verder ziet het er wel netjes uit :)

5 juni Kootwijk? Dan mogen we eindelijk tegen elkaar! :D :=

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:29

Hi
volgens mij heb je hakken aardig naar binnen gedraaid, waardoor je met de sporen wellicht wat teveel in Misty's buik. Ik ben zelf onlangs weer eens gewezen op hetzelfde probleem door mijn instructrice... :-)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:07

Marieke, nja opzich is mijn handhouding niet onstabiel maar ik hou ze expres soms lager en breed zoals bij foto 6 om d'r lager te laten lopen.

En andere Marieke ja dat klopt wel, ik heb heel snel last van mijn enkels waardoor het alleen maar moeilijker is om afteleren := Maargoed ik ben er mee bezig.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:14

ERUG leuk paard en ERUG leuke amazone!
Die handen vergeef ik je hoor, paard loopt lekker ontspannen en dan is zo'n brede lage hand ook niets erg.
Natuurlijk moet je wel uitkijken dat het er niet in sluipt dat je het blijft doen, zeker niet in je proef.
Maar leuk om eens een keer een paard te zien die de hand opzoekt en ook de lengte krijgt in de hals van de ruiter!
Jullie komen er wel!

_SEUS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:23

hoihoi! Wat een mooie ruimen gangen zeg! Want ik steeds hoor van mijn instructeur is dat ik mijn benen (en dan kijken naar de voet) in een lijn moet hebben met mijn schouders, bij de ribben dus, zodat je haar achterbeen erbij zet. Voor de rest probeer zoveel mogelijk te zitten in je zadel (vooral in de galop), en ja zoals je zelf al zegt, hakken in het zand drukken!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 10:35

Wauw wat een leuke complimenten :o.
Aerdenhout1; Ja dat breedzetten moet ik inderdaad wel mee oppassen met de proeven die neiging heb ik wel soms.
_SEUS; Daar moet ik opletten inderdaad, benen lang maken, stilhouden en hakken naar beneden. Maargoed soms makkelijker gezegd dan gedaan helaas. :=

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:16

Daar hebben we mijn meisje <3
Ben blij dat jullie weer lekker kunnen rijden, dat afwachten was echt bagger..
Je weet gelukkig zelf al waar je op moet letten ;)

Probeer anders voor jezelf gewoon constant te herhalen van Voeten, Handen ofzo.. Dat je om de zoveel tijd ff denkt van Oh ja, daar moet ik weer ff aan werken, dat hielp bij mij wel altijd.. En het zonder beugels rijden zal inderdaad ook wel effect gaan hebben gok ik.. Dan moet je in ieder geval je benen lang maken en stiller houden, dat scheelt al een hoop.. (gaan je laarzen dan niet afzakken, gezien de losglippende ritsen bij jou altijd? :+ )

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 12:37

Ja ik ben er ook behoorlijk blij mee haha. Eindelijk m'n poown back :)
Haha we zullen het zo zien, ga gewoon heel erg op mijn houding letten. (en hopen dat ik d'r niet afrol :=)