Ik twijvelde nog of ik het hier neer zou zetten, maar toch maar gedaan hoop dat ik er geen spijt van krijg..
Hier zie je zo op de foto's mijn haflinger Ester aan het werk. Ik rij met haar nu M1 dressuur met 13 winstpunten en ik spring in het M met haar. Ze is nu 13 jaar en ik heb haar nu bijna 7 jaar. Ik heb haar gekocht toen was ik 9. Het was een hele lange reis om te komen waar we nu zijn. Zie: [RIJ-ITP] Van helemaal niks tot helemaal mijn GOUD!!
Ester en ik trainen er hard voor en er zijn nog heel veel verbeterpunten. Ik train nu op sowieso M2 niveau. Met trainen neem ik veel oefeningen ook uit het Z mee zoals o.a. De appuyementen en de eenvoudige galopswissel. Verder beheerst ze de Schouderbinnenwaarts&travers al. Met trainen zijn we vaak ook gewoon bezig met de basis, het lang en laag rijden. Ik vind ontspanning erg belangrijk, dit is niet altijd aanwezig. Op de foto's hier zie je vooral haar lopen in de oprichting die ik nu ook aan het trainen ben.
Op deze dag hebben we een paar sprongetjes meegenomen, om haar technieken te verbeter train in ook het schuinspringen om daarna te kunnen wenden, ook het gewone recht springen wordt getraint.
De foto's zijn van ong 1,5 maand geleden.
Hieronder zie je de foto's:

1. lekker ontspannen

2. voor mezelf meer begrenzen met buitenhand, verder fijn beeld.

3. Lekkere galop, ik zit hier uit het zadel, doe ik vaker voor meer ontspanning en dat ze haar rug los kan laten.

4. Lekker stappen, mooi los op de hand.

5. Galop.

6. Inzet appuyement, te veel stelling en ik zit scheef. Het gaat nu al een stuk beter...
7. Haar mooie schuim.. even tussendoor..

8. Mooi ontspannen hoofdje.

9. Dit vind ik de mooiste van de Dressuur! Mooie bergopwaartse galop en heerlijk ontspannen.

10. Met losspringen schuinrijden, mijn houding is op deze foto beetje vreemd...

11. Stijltje, wenden boven hindernis.

12. Stijltje, iets te vroeg.

13. Stijl, dit vond ik de mooiste van het springen!

14. Nog relaxed gelopje.
Graag reacties, maar blijf een beetje lief..
Het regende als een gek die dag trouwens.
Liefs Ryanne

De foto's van de dressuurwedstrijd bij de Bosruiters vond ik ook wel het plaatsen waard hoor