Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jasmijn78 schreef:Wij leren het onze paarden door ze over gloeiend heet asfalt te laten lopen in de zomer, snel en praktisch![]()
Nu even zonder gekheid: probeer eerst eens goed de dingen uit de B goed onder de knie te krijgen. En dan, als je heel hard en heel lang je best doet, en ook nog eens gezegend bent met goede begeleiding, een getalenteerd paard en zelf een dosis talent, dan komt de passage vanzelfzelf een keer aan de orde.
jasmijn78 schreef:Wij leren het onze paarden door ze over gloeiend heet asfalt te laten lopen in de zomer, snel en praktisch![]()
Nu even zonder gekheid: probeer eerst eens goed de dingen uit de B goed onder de knie te krijgen. En dan, als je heel hard en heel lang je best doet, en ook nog eens gezegend bent met goede begeleiding, een getalenteerd paard en zelf een dosis talent, dan komt de passage vanzelfzelf een keer aan de orde. Verder zijn er praktisch geen bokkers die zelf echt ervaring hebben met het rijden van een passage, dus vrijwel niemand kan je hier het goede antwoord geven. Ze kunnen hooguit de theorie nakwaken, en dus kan je dan nog het beste zelf een goed boek over dressuur kopen en lezen hoe het moet
maaikedewit schreef:jasmijn78 schreef:Wij leren het onze paarden door ze over gloeiend heet asfalt te laten lopen in de zomer, snel en praktisch![]()
Nu even zonder gekheid: probeer eerst eens goed de dingen uit de B goed onder de knie te krijgen. En dan, als je heel hard en heel lang je best doet, en ook nog eens gezegend bent met goede begeleiding, een getalenteerd paard en zelf een dosis talent, dan komt de passage vanzelfzelf een keer aan de orde. Verder zijn er praktisch geen bokkers die zelf echt ervaring hebben met het rijden van een passage, dus vrijwel niemand kan je hier het goede antwoord geven. Ze kunnen hooguit de theorie nakwaken, en dus kan je dan nog het beste zelf een goed boek over dressuur kopen en lezen hoe het moet
haha, ja een beetje zielig..
oke, zou je het ook niet kunnen als je je paard heel langzaam laat draven?
). Dus blijf gewoon lekker rijden zoals Jasmijn al zegt, goed de oefeningen uit de B goed onder de knie krijgen en dan zie je vanzelf of jij en je paard er ooit klaar voor zijn....Een langzame draf is nu eenmaal geen passage...Als het zo makkelijk was, waren er ook veel meer mensen die hem konden laten zien denk je niet...?
!
Rijerijerije schreef:Maaike: er zijn maar weinig mensen die in hun paardrijcarrière serieus klaar zijn voor de passage: de meesten 'blijven hangen' voordat die oefening aan bod komt in training of tijdens wedstrijden...Het is nu eenmaal een hele moeilijke oefening die je pas kunt als je alles voor elkaar hebt (aanleuning, activiteit en nog meer moeilijke en soms Duitse termen). Dus blijf gewoon lekker rijden zoals Jasmijn al zegt, goed de oefeningen uit de B goed onder de knie krijgen en dan zie je vanzelf of jij en je paard er ooit klaar voor zijn....Een langzame draf is nu eenmaal geen passage...Als het zo makkelijk was, waren er ook veel meer mensen die hem konden laten zien denk je niet...?

aerdenhout1 schreef:Ik denk dat ik niet anders kan als met al het bovenstaande eens zijn...alleen dat laten lopen over hete kolen wil ik aan toe voegen dat dat nog beter gaat als het paard ijzers heeft![]()
![]()
!
Het is sowieso heel moeilijk om uit te leggen aan een B ruiter die de verzameling nog niet kan rijden.
En let wel, daar is natuurlijk niets mis mee, zo zijn we allemaal begonnen in die B!!
aerdenhout1 schreef:Ik denk dat ik niet anders kan als met al het bovenstaande eens zijn...alleen dat laten lopen over hete kolen wil ik aan toe voegen dat dat nog beter gaat als het paard ijzers heeft![]()
![]()
!
Het is sowieso heel moeilijk om uit te leggen aan een B ruiter die de verzameling nog niet kan rijden.
En let wel, daar is natuurlijk niets mis mee, zo zijn we allemaal begonnen in die B!!

upendo schreef:Ik rijd met mijn shetlander de passage, piaffe én hij kan de wissels om de pas.
Mensen, niet zo moeilijk doen hé?!
Serieus: TS, waarom maak je je nu al druk om oefeningen waar je waarschijnlijk nooit aan toe zal komen? Lekker op zijn beloop laten. En er is geen standaard manier, ieder paard is anders.
En daar is ook helemaal niks mis mee hoor, maar dat wordt wel een heel technisch verhaal met een heleboel termen waarvan je echt goed moet weten wat het inhoudt en hoe je dat bereikt, dus dat is sowieso lastig uit te leggen via een verhaaltje...Er komt ook een hele hoop gevoel bij kijken en dat kun je nu eenmaal moeilijk omschrijven. Maar misschien kom je al wel een klein eindje als je eens goed gaat googlen op "skala der ausbildung", staat ook al in de wiki: http://www.bokt.nl/wiki/Skala_der_Ausbildung
upendo schreef:Maar je kunt ondertussen wel GP starten?
Uit de foto's in je profiel blijkt dat niet.
Blijf lekker dooroefenen, maar ga je paard nou niet overvragen met dingen die de eerste lange periode nog onmogelijk is.
Levert alleen maar onnodige stress en geen plezier.
Rijerijerije schreef:Dat snapte ik al hoor, dat je het gewoon uit interesse vroegEn daar is ook helemaal niks mis mee hoor, maar dat wordt wel een heel technisch verhaal met een heleboel termen waarvan je echt goed moet weten wat het inhoudt en hoe je dat bereikt, dus dat is sowieso lastig uit te leggen via een verhaaltje...Er komt ook een hele hoop gevoel bij kijken en dat kun je nu eenmaal moeilijk omschrijven. Maar misschien kom je al wel een klein eindje als je eens goed gaat googlen op "skala der ausbildung", staat ook al in de wiki: http://www.bokt.nl/wiki/Skala_der_Ausbildung
Dit heb je allemaal nodig VOORDAT je een GOEDE passage kan uitvoeren, best lastig dus
Upendo: mensen mogen toch nog wel nieuwsgierig naar iets zijn? Uitvoeren is iets anders, maar ze mag toch wel geïnteresseerd zijn in hoe iets werkt?

Rijerijerije schreef:Dat snapte ik al hoor, dat je het gewoon uit interesse vroegEn daar is ook helemaal niks mis mee hoor, maar dat wordt wel een heel technisch verhaal met een heleboel termen waarvan je echt goed moet weten wat het inhoudt en hoe je dat bereikt, dus dat is sowieso lastig uit te leggen via een verhaaltje...Er komt ook een hele hoop gevoel bij kijken en dat kun je nu eenmaal moeilijk omschrijven. Maar misschien kom je al wel een klein eindje als je eens goed gaat googlen op "skala der ausbildung", staat ook al in de wiki: http://www.bokt.nl/wiki/Skala_der_Ausbildung
Dit heb je allemaal nodig VOORDAT je een GOEDE passage kan uitvoeren, best lastig dus
Upendo: mensen mogen toch nog wel nieuwsgierig naar iets zijn? Uitvoeren is iets anders, maar ze mag toch wel geïnteresseerd zijn in hoe iets werkt?
Volgens mij niet... Dus waar de bovenstaande reacties op slaan, geen idee
Rijerijerije schreef:Upendo: mensen mogen toch nog wel nieuwsgierig naar iets zijn? Uitvoeren is iets anders, maar ze mag toch wel geïnteresseerd zijn in hoe iets werkt?
Zo ben ik altijd leergierig naar de theorie, maar de praktijk ligt nog behoorlijk ver weg daar vandaan.