Niveau: B. We zijn wel L1 startgerechtigd maar voorlopig verschijnt ze niet in de wedstrijdring.
Waar zijn we mee bezig:
- Voorwaarts rijden, aan het been --> been geven = reactie
- Vlug houden in het achterbeen
- Nageeflijkheid
Problemen:
- Zita is lang jong geweest. Ze wil graag leren maar kreeg het niet allemaal goed verwerkt in het verleden. Hierdoor sluit Zita zich soms af en is het onmogelijk tot haar door te dringen. Dit begint echter goed te gaan en ik krijg het idee dat ze er plezier in heeft.
- Eigen willetje soms
- Mijn houding is erg slecht: ellebogen moet ik meer langs mij houden ipv voor mij, voor mij kijken, recht zitten, ... . Ik vind ook mijn balans nog niet helemaal op Zita, vooral in de galop niet. Mijn beugels mogen zeker een gaatje of 2 langer.
Extra:
Er zijn GEEN foto's gemaak van het losrijden. Dit gebeurt aan een lang teugeltje.
1. Wat ronder instellen

2. Weinig actief drafje

3.

4. Hals wat op lengte laten komen

5. Fijner plaatje. Actief met een mooie ruimte in het voorbeen.

6.

7. Weer even iets ronder maken. Ellebogen

8. Idem vorige foto. Wel fijn over de benen.

9.

10. Mooi plaatje. Zit alleen vreselijk naar achter in het zadel.

11. Fijn actief

12. Pasje verruimen

13. En weer terugnemen

14. Uiteraard kan Zita ook galopperen. Kom te veel uit het zadel. Moet zelfs na 3 jaar nog erg wennen aan haar galop.

15. Weinig sprong

Graag opbouwende kritiek en tips zodat ik er van kan leren. Plaatje is helemaal niet perfect maar we doen ons best.
Brand los maar hou het vriendelijk!
Ik heb het gevoel dat op de stukken waar je haar ronder instelt, ze een stuk fijner loopt. Let erop dat jij niet strak wordt. De foto's van het verruimen en terugnemen vind ik een heel fijn beeld geven, paard is actief van achter en heeft daar een fijne aanleuning.
De tips geef je inderdaad zelf al, let goed op je armen en op je zit, verder vind ik het er fijn uit zien.. zit vast een hoop beweging in! Veel succes en plezier met dit leuke beestje! 
(of is ze al binnen??)