Worette (Florett As x Ferro) in training (M2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Floress

Worette (Florett As x Ferro) in training (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 12:26

Na lang twijfelen besluit ik toch maar een HAW-topic te openen. Ik ben er mij van bewust dat er héél wat werk is aan mijzelf. Ik zou dan ook graag hebben dat er gereageerd wordt met opbouwende en geen afbrekende kritiek. Het plaatje is helemaal niet perfect. Ik doe mijn best en leer graag bij. Bij het plaatsen van een opmerking dan ook graag tips. Deze zijn van harte welkom!

De informatie:
Niveau: Sinds kort het M2

Waar we mee bezig zijn:
- De nageeflijkheid
- Oprichten vanuit de schoft en het op het achterbeen houden
- Reactie op het been blijft een aandachtspunt

Problemen:
- Mijn houding is om te |( : Ik ben er mij van bewust dat mijn beugels een gaatje of 2 langer moeten. Zit vreselijk ongemakkelijk maar zie aan de hand van de foto's dat het echt nodig is. Hierdoor zit ik ook te ver naar achter in het zadel.
- Buiten mijn houdig is het grootste probleem dat Worette nét niet helemaal nageeft. Waneer ze dit wel doet, zie je dat meteen terug in haar beweging. Mijn handen staan op advies van mijn lesgever tijdens de training lager maar niet vast.

Extra:
Er zijn GEEN foto's gemaakt van het losrijden. Dit gebeurt voorwaarts neerwaarts zodat ze fijn over de rug loopt.

1. Kantelt iets met het hoofd
Afbeelding

2. Wat ronder instellen
Afbeelding

3. Handen iets te hoog. Moment van schakelen.
Afbeelding

4. Knappe kop :o
Afbeelding

5. Galopje. Mag hier meer sprong maken.
Afbeelding

6. Net voor de bocht in galop. Wat stelling gevraagd.
Afbeelding

7. Zitten :(
Afbeelding

8. Diagonaal achterwaarts
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Even wat verkorten in de hals
Afbeelding

12. Met dit beeld ben ik vrij tevreden. Hier komt ze wat meer omhoog vanuit de schoft. De achterhand wordt er goed onder geplaatst.
Afbeelding

13. Schakelen en daarbij het achterbeen goed actief houden
Afbeelding

14. Teugels wat korter aan het maken. Tevreden met dit beeld. Vrij mooi in oprichting voor een paard wat vrij horizontaal gebouwd is.
Afbeelding

15. Fijn actief in het achterbeen
Afbeelding

Het zijn heel wat foto's op de rechterhand zie ik net. We rijden uiteraard ook linksom :D

In training neem ik mijn oefeningen er niet zo vaak bij en blijf ik vooral aan de basis werken.

Brand maar los maar hou het vriendelijk. Ik plaats de foto's om te leren, niet om afgebroken te worden zonder te zeggen hoe het dan wél moet.

Friso_lover

Re: Worette (Florett As x Ferro) in training (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:31

Super mooi paard!
Dat blauw staat hem super leuk.
Over jouw commentaar; het lijkt me niet dat je beugels langer moeten, ze lijken me zo wel goed te zitten. Maar als je denkt dat je langer beter zit moet je dat doen ;) Heb ik zelf namelijk ook!
Op je handen heb ik niet veel te zeggen behalve dat ze op de eerste paar foto's vrij ver uitelkaar zitten. Mag ik misschien vragen waarom je instructrice zegt dat je handen beter laag kunnen?
Ik vind het er verder echt super en heel ontspannen uitzien!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:32

Jeetje, wat een appart paard zeg. Vind 'm erg mooi :D
Foto 10 en 12 geven een fijn beeld vind ik, en op foto 15 zet hij(zij?) mooi actief de achterhand eronder.
Probeer met het schakelen niet teveel met je hand terug te houden, maar dan ook mee te geven naar voren. :)

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 12:54

Bedankt!

Friso_lover: Doordat Worette niet helemaal nageeft en bij momenten erg sterk wordt, wil ik teveel met mijn handen gaan oplossen. Als ik ze hoger houdt dan kan ik iets meer 'kracht' gebruiken. Door ze laag en breed te houden niet. Tevens kan ik dan mijn teugels iets je langer laten want ik heb ook de neiging ze wat kort te nemen. Wat betreft de beugels. Ik vind dat ik te zeer vanachter in het zadel zit en dat lijkt me alleen op te lossen door mijn been langer te maken en/of mijn beugels. Zelf heb ik als ik rij helemaal niet gevoel dat ik kort zit thans.

Wake_up: Dat meegeven heb je gelijk in. Daar wijst mijn instructeur mij ook regelmatis op. Wil ze te zeer bij mij houden ipv een fractie te lossen. Goed dat je me daar op wijst!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:18

Ook hier ziet het er super uit!! En een leuk setje!
Volgende wedstrijd in de buurt zijn we terug aanwezig voor te supporteren en aangezien je dan bijna altijd wint ... ;)

Seg waar is je bakrand/omheining naartoe! (net nu ik eens wou vragen of ik niet met Pedro eens langs mocht komen voor een eerste reisje met doel! (ik kan geen rondjes rond de kerk blijven rijden é)). Ik herkende het daar allemaal niet meer! De bomen zijn ook weg... Ik dacht al dat het bij je nieuwe huis was!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:40

wat leuk! ik rijd ook een merrie van Florett AS, zie ook wel wat overeenkomsten :j

vind dat je haar netjes rijd, goed om te lezen dat je bewust probeert dingen met zo min mogelijk kracht op te lossen.

pas op dat ze bij het achterwaarts niet te diep gaat.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:47

Zo slecht vind ik je houding niet hoor! Na je openingspost gelezen te hebben verwachte ik echt een hele slechte houding, nou dat is het zeker niet ;)
Ik vind het er netjes en vriendelijk uit zien. Heb er niet veel op aan te merken :)
Heel mooi paard ook!

kim89_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:24

Wat een super leuk paard zeg.. echt een mooi exterieur! :D
Ik ben het idd met friso lover eens dat je beugels echt wel goed zitten zo.
Dat je dan ver achterin het zadel zit ligt denk ik aan de grote van het zadel..

Verder loopt hij wel netjes, af en toe een beetje achter de loodlijn maar dat is met wat extra been wel op te lossen!
Ik zou verder veel overgangen rijden zodat hij zich meer gaat dragen op het achterbeen en je dan want minder druk in je hand hebt :o

Veel succes iig :D

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:05

Je hebt dus duidelijk TWEE van die mooie paarden! :)
Ik begrijp niet waarom je begint met zoveel verontschuldigingen, want ik zie een ruiter die haar paarden op een eerlijke manier leuk aan de sjouw heeft. Daarbij mag je best trots zijn op je M2-classificatie.

Je beugels zou ik niet meteen langer doen, wel mag je veel trotser gaan zitten en meer over je paard heenkijken. Op de foto`s waar jij meer naar de grond staart zie je ook je paard meer op de voorhand komen.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:57

Waarom zo negatief over je houding??????? Valt reuze mee hoor!

Je stuurt je paard netjes rond. Als je haar nog iets losser van voor krijgt is het plaatje compleet en dat doe je dmv inderdaad schakelen, overgangen, zelf luchtig houden van voor en in verschilllende houdingen instellen. Je bent je daar volgens mij goed bewust van en al mee bezig, dus gaat helemaal goed komen met jullie.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:11

dit is natuurlijk een flink paard,type bodybuilder en niet echt een paard met een soepel atletisch lijf,de moeilijkheid van zo'n paard is de nageeflijkheid en souplesse in het lichaam.Op de foto's lijken er momenten dat het paard zich sterk maakt. Maar het is ook een sterk gebouwd paard.Dus veel werken aan souplesse..zijgangen rijden en schakelen op een volte zodat je niet teveel met je hand moet remmen in het terug rijden..suc6

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 15:24

Bedankt voor de leuke reacties en tips! Ga er mee aan de slag! Doet trouwens echt goed om te horen.

Liess1: Ze heeft haar lijf voor de dressuur niet helemaal mee nee. Verzamelen kan ze als de beste. Maar de nageeflijkheid is een groot aandachtspunt ja. Ze kan zich ook wel erg sterk maken. Om deze reden staan mijn handen ook laag en breed. Wil anders zelf nog wel eens teveel terug doen.

Kim89_x: Nee hoor, niet de grootte van het zadel, de grootte van mijn achterwerk :o Het zadel is een 18 inch. Past prima zo gauw er weer wat kilo's af zijn en daar werk ik aan.

Marianne: Bedoel je te diep vanvoor? Want heb ook al de opmerking gekregen dat ze te veel gaat zitten.

Wednesday: De omheining is al effe weg! Ja gek hé, zo kaal. Ze gaan daar op 2 plaatsen bouwen. En je mag gerust met Peetje langskomen hoor :D