De informatie:
Niveau: Sinds kort het M2
Waar we mee bezig zijn:
- De nageeflijkheid
- Oprichten vanuit de schoft en het op het achterbeen houden
- Reactie op het been blijft een aandachtspunt
Problemen:
- Mijn houding is om te
: Ik ben er mij van bewust dat mijn beugels een gaatje of 2 langer moeten. Zit vreselijk ongemakkelijk maar zie aan de hand van de foto's dat het echt nodig is. Hierdoor zit ik ook te ver naar achter in het zadel. - Buiten mijn houdig is het grootste probleem dat Worette nét niet helemaal nageeft. Waneer ze dit wel doet, zie je dat meteen terug in haar beweging. Mijn handen staan op advies van mijn lesgever tijdens de training lager maar niet vast.
Extra:
Er zijn GEEN foto's gemaakt van het losrijden. Dit gebeurt voorwaarts neerwaarts zodat ze fijn over de rug loopt.
1. Kantelt iets met het hoofd

2. Wat ronder instellen

3. Handen iets te hoog. Moment van schakelen.

4. Knappe kop

5. Galopje. Mag hier meer sprong maken.

6. Net voor de bocht in galop. Wat stelling gevraagd.

7. Zitten

8. Diagonaal achterwaarts

9.

10.

11. Even wat verkorten in de hals

12. Met dit beeld ben ik vrij tevreden. Hier komt ze wat meer omhoog vanuit de schoft. De achterhand wordt er goed onder geplaatst.

13. Schakelen en daarbij het achterbeen goed actief houden

14. Teugels wat korter aan het maken. Tevreden met dit beeld. Vrij mooi in oprichting voor een paard wat vrij horizontaal gebouwd is.

15. Fijn actief in het achterbeen

Het zijn heel wat foto's op de rechterhand zie ik net. We rijden uiteraard ook linksom
In training neem ik mijn oefeningen er niet zo vaak bij en blijf ik vooral aan de basis werken.
Brand maar los maar hou het vriendelijk. Ik plaats de foto's om te leren, niet om afgebroken te worden zonder te zeggen hoe het dan wél moet.

Heb ik zelf namelijk ook!