Deus is een 6.5 jarige ruin, al in mijn bezit sinds zijn 6 maand, en onder het zadel vanaf zijn 4 jaar.
Ons niveau is dus B.
Na een 5tal winterwedstrijden mochten we het kampioenschap meerijden, waar we 6de werden. Hierdoor had ik genoeg punten om een klasse hoger te gaan: B2. Ik was blij over te gaan, al is de concurrentie wel een pak sterker dan in de B1.
Gisteren was ons 'debuut' in deze B2.
Werkpunten zijn er genoeg: Deus was vroeger erg lui, nu is het al een stuk beter, maar hij negeert af en toe nog wel eens mijn been. Bovendien is hij rap afgeleid en kijkt hij liever wat rond dan echt te werken. Zelf zit ik vaak een beetje overal, mijn benen en handen zouden een stuk stiller mogen.
De wedstrijd vond ik ok, voor een eerste keer was ik zeker tevreden.
Ik heb wat 'foutjes' gemaakt (slordig gereden); ik was de weg af en toe eens kwijt
(had nog maar 1x tussen kegeltjes gereden: moeilijk
). Daardoor was ik soms wat te 'laat', wat je soms ook ziet aan mijn handen, die nogal open gaan in een poging om hem nog net iets sneller van de hoefslag te krijgen 
Deus had het ook wat lastig met de bodem, waardoor ik erg moest duwen in galop, aangezien hij er op de rechte stukken makkelijk uit zou vallen.
Uiteindelijk waren we 6de van de 14, toch beter dan verwacht, dus ik was heel blij.
De foto's, met dank aan Yoicka
:

Richting halsstrekken:

Galopje

Afwenden op middenlijn en lekker rondkijken

Gedaan