Wisse liep steeds slechter met rijden en we trokken de conclusie dat, aangezien we het rijtechnisch niet opgelost kregen, er ongetwijfeld iets lichamelijks aan de hand was.
Ik heb vorige week de hoefsmid, tandarts en de fysio/chiropractor langs laten komen.
Wisse had vlijmscherpe kiezen, daar kon al een boel mee verklaard worden.
En zoals we al dachten zat hij op links helemaal vast in zijn halswervels en rug.
Vervolgens eerst gelongeerd en deze week er weer opgestapt, nadat hij twee weken helemaal stil had gestaan.
Gelukkig is Wisse erg braaf en doet hij nooit een stap verkeerd, ondanks zijn leeftijd

Waar we tegenaanliepen was het buigen linksom, wat nu dus een stuk beter gaat.
Wisse had ook moeite met ontspannen, maar we denken dat dit ook een lichamelijke oorzaak had want het gaat nu stukken beter.
Verder is hij nog zoekende met zijn hoofdhouding, zolang hij maar ontspannen loopt en niet opgekropt vind ik het eigenlijk eerst wel prima, maar het gaat nu al beter want hij loopt al met iets meer lengte. Nu nog zijn neusje er iets meer uit en niet meer achter de loodlijn en dan zijn we helemaal blij

Mijn eigen houding stoort me enorm, ik zit niet stil genoeg en mijn handen zijn ook niet onafhankelijk genoeg. Ik rijd met wat langere teugels omdat hij dan wat makkelijker lengte aanneemt, maar dat vind ik wel lastiger rijden omdat ik zo een minder constant contact aanneem en wat wiebelig ben met mijn handen.
Maar.... ik ben erg blij dat Wisse zo te voelen lichamelijk weer lekker voor elkaar is, nu kunnen we rustig aan verder trainen aan de basis. Wise wordt volgende week 4 jaar oud maar we zullen nog voorlopig lekker rustig aan blijven doen
Het lijkt me leuk om hem volgend jaar in de B uit te kunnen brengen, dus zo lang hebben (en nemen) we ook nog zeker de tijd!Voor de geinteresseerden, dit zijn onze vorige topics:
[RT-HAW] Bonte Wisse @ work in de buitenbak
[RT-HAW] 3.5 jarige bonte Wisse @ work (1e keer les, op film)
De foto's zijn stills, sorry voor de kwaliteit

Als je verder naar beneden scrollt vind je filmpjes, die hebben een duidelijker beeld.

Richting halsstrekken
Heel klein pasje verruimen
Drafje linksom
Stukje stappen linksom
Stukje volte links
Drafje rechtsom

Die heb ik ook!