Stijf in de nek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Stijf in de nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 14:43

Hoi allemaal (:
Ik merk dat Ronya (Fjord, de oudere bouw, dus klein, breed en compact :"D) erg stijf is in haar nek.
Vooral op de rechterhand loopt ze veel met linkerstelling. Heeft iemand hier tips voor?
Ik rijd al zoveel mogelijk voltes waarbij ik stelling vraag, zowel in de draf als in de stap. Dit werkt aardig, maar zodra ik dan weer van de volte af ga, is de stelling ook meteen weer weg.

jasperlover

Re: Stijf in de nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:45

misschien eens de kraker erbij of een ostheopaat?

Mijn zusje haar pony had het ook ze heeft toen de kraker erbij gehad het hielp een stuk alleen moet ze nog wel elke avond buigoefeningen met haar pony doen zodat ze niet weer stijf word.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:14

Dat hij linker stelling aanneemt op de rechterhand is vaak een balans probleem,
Ik zou dan veel op de volte werken , want rechtuit is dan te moeilijk en raakt hij uit balans,
Kijk eens op www.paardenbegrijpen.nl daar staat een hoop info over het rechtrichten/gymmen
Leer zelf ook wat rechtrichten is en ga de theorie ervan leren.

aurora12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:13

bedoel je echt 'de nek' of meer de hals? als je paard heel erg naar buiten kijkt op de volte dan zou het ook kunnen zijn dat ie zich vasthoud in de rug en het naar buiten kijken dient dan om balans te houden of te compenseren zodat ie (waarschijnlijk) de lendenen niet hoeft te belasten.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 14:38

Ik weet niet precies eigenlijk, ik denk eerder dan de hals, nu je het zo zegt. Ze kan zegmaar niet goed met haar hoofd naar achteren kijken, dan draait haar hele lichaam mee.

Febe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:58

Ja, inderdaad een kraker is misschien een idee. Of echt heel overdreven stelling rijden in de stap en veel wijken en voltes groter en kleiner rijden met je been. Wie weet helpt dat! Hoe oud is je paardje eigenlijk?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 15:08

Ze wordt in juni 14. :)

aurora12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:19

Ronya schreef:
Ik weet niet precies eigenlijk, ik denk eerder dan de hals, nu je het zo zegt. Ze kan zegmaar niet goed met haar hoofd naar achteren kijken, dan draait haar hele lichaam mee.

Dat lijkt meer op een fysiek probleem elders in de rug. zou je paard eens na laten kijken