Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
da's lang!
.
.
Voor een van de eerste keren! 
.Aurora3 schreef:Ik ben het niet helemaal eens met het commentaar hierboven.
In de bak op de foto's zie je ook al duidelijk dat je de neiging hebt om je handen en armen laag te houden en een beetje vast te zetten. Daar moet je echt op gaan letten. Houdt je handen boven de schoft en bij elkaar, nooit naast de schoft.
Met buitenrijden loopt het paard inderdaad ontzettend te dribbelen, dat zou ik gewoon niet pikken. Ik denk niet dat ze echt bang is ofzo, want met galopperen schiet ze ook niet opeens weg. Dat dribbelen is gewoon aangeleerd gedrag. Als ze netjes stapt zoals helemaal in het begin van het filmpje dan ontspan je zo veel mogelijk en ga je met je handen goed mee met het hoofd. Probeer vooral niet aan de teugels te trekken, want dan gaat ze juist dribbelen. Als het paard toch gaat dribbelen zet je haar even met een korte ophouding terug naar heel langzaam, bijna halt houden en ontspan je, beloon je haar kort en stap je weer weg. Maak haar duidelijk dat jij het tempo bepaald en niet zij.
Dus vooral niet gaan lichtrijden, dan bepaalt zij eigenlijk dat jullie gaan 'draven'. Of in elk geval harder dan normaal stappen en jij gaat daarin mee. Dat moet je voorkomen.

en een leuk sjiek beestje heb je