Hangen in de teugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn_94

Hangen in de teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 16:35

Hallo :D
wat kan je doen aan een pony die tijdens het rijden
aan de teugels hangt? Mijn instructrice zegt actief houden,
maar dat werkt niet altijd :+
Alvast bedankt!

ZusJacobs

Re: Hangen in de teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:55

Zo los houden dat er niks te hangen valt, wel contact blijven houden maar niet de mogelijkheid geven te hangen. Als het heel erg wordt een kleine ophouding maken. Verder idd heel goed bezig houden, heel actief blijven rijden.

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:56

actief maken van achteren, en weer naar je hand laten lopen.
want volgesmij betekend het als ze gaat hangen, dat ze teveel op de voorhand loopt? :o
dus veel overgangen, etc.

veel succes ;)

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:36

Zorg er in ieder geval voor dat je zelf niet gaat hangen. Geef op tijd weer lucht. Beter te vaak, dan te weinig.
Qua oefeningen veel schijnovergangen gaan rijden, zodat hij minder op de voorhand blijft lopen.
Succes!

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 21:17

Bedankt voor de tips!

aurora12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:08

in de teugels hangen betekent vaak dat je paard teveel op voor loopt. als je dan nog aktiever gaat rijden op dat moment dan gaat ie nog meer op voor. dus veel tempowisselingen rijden. succes

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:55

Op het paard waar ik momenteel rijdt op de manege heeft dat ook, ik probeer haar zo actief mogelijk te houden en als ze dat doet, moe tik aansporen, ook veel figuren rijden, en als ze het goed doet, goed belonen :D het word iig al steeds minder *\o/*

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 13:42

aurora12 schreef:
in de teugels hangen betekent vaak dat je paard teveel op voor loopt. als je dan nog aktiever gaat rijden op dat moment dan gaat ie nog meer op voor. dus veel tempowisselingen rijden. succes

ja, ik dacht eerst dat het wel mee viel met op de voorhand lopen,
tot mijn vader eens een keer foto's had gemaakt :+

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:43

Ik heb de tip gekregen om, als ze heel erg hangt, gewoon een keer de teugels los te gooien. Wel op voorbereiden dat het paard struikelt. Bij Ronya werken tempo wisselingen namelijk ook niet. Na een paar keer hoort een paard het niet meer te doen. Zo leert het paard op zijn eigen benen lopen. Of inderdaad, zoals ZusJacobs zegt, zo los rijden, dat er niets te hangen valt.

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 13:59

Ronya schreef:
Ik heb de tip gekregen om, als ze heel erg hangt, gewoon een keer de teugels los te gooien. Wel op voorbereiden dat het paard struikelt. Bij Ronya werken tempo wisselingen namelijk ook niet. Na een paar keer hoort een paard het niet meer te doen. Zo leert het paard op zijn eigen benen lopen. Of inderdaad, zoals ZusJacobs zegt, zo los rijden, dat er niets te hangen valt.

maakt ie er dan niet gewoon misbruik van?
En als je de teugels los gooit, moet je ze dan meteen weer oppakken?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:01

Carlijn_94 schreef:
Ronya schreef:

maakt ie er dan niet gewoon misbruik van?
En als je de teugels los gooit, moet je ze dan meteen weer oppakken?

Als het paard er misbruik van maakt, dan loopt het paard aardig goed op zijn eigen benen denk ik. Ronya maakt er geen misbruik van, maar dat kan natuurlijk bij ieder paard verschillend zijn.
Ja, meteen weer oppakken, anders gaan ze er inderdaad misbruik van maken.

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 14:06

Citaat:
Als het paard er misbruik van maakt, dan loopt het paard aardig goed op zijn eigen benen denk ik. Ronya maakt er geen misbruik van, maar dat kan natuurlijk bij ieder paard verschillend zijn.
Ja, meteen weer oppakken, anders gaan ze er inderdaad misbruik van maken.

okee dankjewel :D