wat kan je doen aan een pony die tijdens het rijden
aan de teugels hangt? Mijn instructrice zegt actief houden,
maar dat werkt niet altijd
Alvast bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aurora12 schreef:in de teugels hangen betekent vaak dat je paard teveel op voor loopt. als je dan nog aktiever gaat rijden op dat moment dan gaat ie nog meer op voor. dus veel tempowisselingen rijden. succes
Ronya schreef:Ik heb de tip gekregen om, als ze heel erg hangt, gewoon een keer de teugels los te gooien. Wel op voorbereiden dat het paard struikelt. Bij Ronya werken tempo wisselingen namelijk ook niet. Na een paar keer hoort een paard het niet meer te doen. Zo leert het paard op zijn eigen benen lopen. Of inderdaad, zoals ZusJacobs zegt, zo los rijden, dat er niets te hangen valt.
Carlijn_94 schreef:Ronya schreef:Ik heb de tip gekregen om, als ze heel erg hangt, gewoon een keer de teugels los te gooien. Wel op voorbereiden dat het paard struikelt. Bij Ronya werken tempo wisselingen namelijk ook niet. Na een paar keer hoort een paard het niet meer te doen. Zo leert het paard op zijn eigen benen lopen. Of inderdaad, zoals ZusJacobs zegt, zo los rijden, dat er niets te hangen valt.
maakt ie er dan niet gewoon misbruik van?
En als je de teugels los gooit, moet je ze dan meteen weer oppakken?