Oudere paarden aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion1990

Oudere paarden aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 10:59

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een jaar de trotse bezitter van Illusion. Een ontzettend lieve schimmel, afkomstig uit Polen van inmiddels 20 jaar. Ik heb hem gekocht, omdat ik een angstige ruiter was geworden door een aantal heftige voorvallen met paarden. Illusion is zo braaf dat ik meteen genezen was van mijn angst. Hij bleek enige tijd later niet helemaal oke te zijn. Zeer slecht op de voorhand. Ik heb hem gestald op een super goede pensionstal met dagelijks 8 uur weidegang, zeer goed voerprogramma en relaxte sfeer. We zijn lessen gaan nemen en nu een jaar later starten we B dressuur op concours. Illusion is ooit M1 geweest. Dat kun je aan alles merken, goed opgeleid, zeer braaf en heerlijk om te rijden nu. Ik vroeg mij af of er meer ruiters en amazones zijn die oudere paarden op een recreatieve manier uitbrengen op wedstrijden. Hoe trainen jullie, hoe vaak rij je per week, welke klasse start je? Ik zou graag ervaringen uit willen wisselen. Ik kan mededelen dat Illusion het geweldig vindt om weer op concours te gaan. Het wassen, vlechten, op het terrein zijn. Het is inmiddels zo'n ander paard dan het onzekere paardje dat ik vorig jaar kocht. Mijn held en ik hoop dat we nog jaaaaren van elkaar kunnen genieten.

Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties.

Nog even vier foto's van mijn held in actie:

Megasprong <3
Afbeelding

Dressuur *D
Afbeelding

Dressuur
Afbeelding

Lekker op de wei
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Illusion1990 op 30-04-10 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

maikebeauty

Re: Oudere paarden aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 11:00

wauw, wat een super mooi paard! :+:

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 11:01

Wat een gaaf dier zeg! :oo

Super dat hij je zo goed over je angst heen helpt! :D

En het ziet er goed uit hoor! :j

Maar als ik het goed begrijp is hij uit Polen gehaald en daarna tot het M1 gereden? :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 11:06

Wat goed dat je gekozen hebt voor dit paard. En fijn dat je nu over je angst heen bent, ik weet nl alles van angst ook door nare ervaringen en heb nu ook een ouder paard(15) gekocht wat ik al kende omdat ik het niet meer aandurfde met een jong en mij onbekend paard. Ik ben helaas nog steeds wel wat bang, wat overigens niet terecht is want mijn paard is hardstikke lief, maar weet nu wel dat ik het met een ander paard niet had gered. Ik rij nu recreatief, geen wedstrijden meer. Ik rij zo'n 2x per week in de bak, longeer een keer en maak een buitenrit.
Ik vind je paard er nog heel mooi uitzien voor zijn 20 jaar!
Geniet van elkaar en heb plezier met elkaar! Dat is toch het belangrijkste. En een paard hebben is zoveel meer dan rijden alleen.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 11:13

Extra toevoeginkje:

Illusion is op zijn 3e uit Polen gekomen voor de slacht. Een meisje heeft hem gekocht en hem tot zijn 10e gereden tot de M1 dressuur. Hij is verkocht en weidepaard geworden. Zes jaar lang. Wel af en toe een beetje rijden. Toen is hij naar een moeder en dochter gegaan. Met de eerste 2 eigenaars heb ik nog contact. Via via heb ik ze opgespoord. Weet dus redelijk over hem. Helaas is hij de laatste anderhalf jaar voordat hij bij mij kwam verpest. Enkel qua rijden hoor. Hij is super verzorgd, maar rijtechnisch waren moeder en dochter niet de sterksten. Tja, een paard rij je zo "kapot". Is niet veel nodig. Maar nu na een jaar is Illusion weer wie hij ooit was, alleen een stukkie ouder. Haha!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:23

mooi paard hoor!
maar is die nou zo ontzettend lang (in de rug) en een beetje schraal of ligt dat aan mij??

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 21:28

@mimeslosydy:

Dank *D Ik ben ook retetrots op hem...

Wat bedoel je met schraal? Hij is natuurlijk al 20 jaar. Een echt toplijf zal hij niet meer krijgen. En gezien ras (een onbekend Pools mixje :-)) is hij niet superatletisch gebouwd. Daarom vind ik hem juist zo leuk. En lang in de rug. Ik vind hem juist een compact mannetje. Is ook maar 1.58m hoog. Zonder ijzers heb ik dus een pony ;-)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:04

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast dien je minstens 5 recente rijfoto's te plaatsen.