tinker
3,5 / 4 jaar
we zitten nu ong 2-3 maanden bij een pony-club en in het begin was hij wat opstandig, hij heeft een hele snelle draf en daarom kon hij niet zo goed rustig aan doen (dat is nu helemaal over) en hij liep stijf, sprong verkeerd aan in galop (scheef of helemaal verkeerd)
Maar nu ging het de laatste weken super goed, hij had een rustige draf en galop (de juiste) en wilde ook wat ontspanning geven. Maar de laatste les was ie echt niet te houden... hij bleef maar schudden met zijn hoofd in alle gangen, sprong telkens verkeerd aan in galop en bokte als ie zijn zin niet kreeg...
ik wil zo lang mogelijk uistellen het gebruik van hulpteugels enz.. misschien zit hij gewoon nog in zijn leeftijdsfase dat ie alles gaat uitproberen... (dat heeft ie al een keer gedaan, in het bos dat ie er vandoor ging en overal afdraaide)
ik hoop dat jullie me met een oplosssing kunnen helpen, mijn eigen ingeving:
veel in de bak rijden en als ie zn hoofd omhoog gooit handen even vastzetten (1 seconde) en aansporen
Ookal is het voor 1seconde. Hij gooit zijn hoofd omhoog zeg je, hoe hoog is dit dan? Je wilt dit veranderen omdat je niks te zeggen hebt met zo'n hoog hoofd begrijp ik?