Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cheetahfan schreef:Mischien ligt de afstand niet goed?
Of ga je er te haastig overheen?
Drafbalkjes zijn hulpmiddelen om je paard te leren waar hij zijn voeten neer moet zetten, en de afstand te laten inschatten.
Als ze er over heen springt, doet ze dus niet wat jij wil.
Ik zou haar zeker niet gaan straffen, maar even kijken of er mischien iets niet goed ligt?
Of begrijpt je pony je niet goed, heeft ze dit eerder gedaan?
Zo niet kan het ook komen doordat ze gewoon niet beter weet.
Joentje22 schreef:straffen zou ik zeker niet doen.
gewoon blijven oefenen. Misschien een paar keer rustiger gaan en ik weet niet of je in verlichte zit gaat bij het draven over de balkjes maar je kan ook gewoon blijven lichtrijden en dan heeft je pony misschien minder de neiging om te springen.
laat weten hoe het vordert.

CrossHorse schreef:Volgens de regels die ik heb geleerd om de balkjes neer te leggen liggen ze precies goed... Dus denk dat het daar niet aan ligt, en al gaat ze er in het begin overheen ligt het ook goed..
op gegeven moment vindt je pony die middenweg.
Apple schreef:Hoe vaak doe je dan die drafbalkjes als je zegt dat het in het begin wel goed gaat? Kan het zijn dat je ze te vaak doet waardoor zij of verveelt raakt of te opgewonden omdat ze graag wil gaan springen?
Stybba schreef:CrossHorse schreef:Volgens de regels die ik heb geleerd om de balkjes neer te leggen liggen ze precies goed... Dus denk dat het daar niet aan ligt, en al gaat ze er in het begin overheen ligt het ook goed..
Ik weet niet welke regels jij aanhoud? Ieder paard zet zijn benen weer anders neer. Dus het kan goed zijn dat ze net niet uit komt. Een paar centimeter kan net het verschil maken. Ook kan het afhankelijk zijn van je tempo, onbewust kan je misschien wat versnellen of vertragen als je er een paar keer overheen bent gegaan. Laat iemand anders die er verstand van heeft naar kijken als jij eroverheen gaat (vanaf het begin) dan kan die persoon zien waar het probleem ligt.
En ik zit altijd in middendraf, maar ga over in arbeidsdraf, anders springt ze er zeker altijd overheen
..