Ondeugend bokkend paardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bieketjuh

Ondeugend bokkend paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 12:11

Hoi

Al een jaar heb ik een jonge merrie van 5 jaar.
Het is in de stal een karakterpaardje, maar in het rijden neemt ze alles erg goed op.
Ik zal zeggen, dat deed ze toch altijd heel goed. Niet bokken, steigeren of dergelijke.
Tot voor kort dat ze het in haar hoofd kreeg om bij het opstappen beginnen te bokken in het wilde weg.
Ik weet niet hoe het zou kunnen komen, ik werk haar niet minder of meer dan normaal. Ze krijgt ook geen andere voeding.

Enige raad hoe ik hier het best op reageer?

Groetjes Bieke

Priscilla_90

Re: Ondeugend bokkend paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:15

misschien past het zadel niet helemaal lekker meer , of iets wat scheef in dr rug zit , of dr tanden heb je daar al wel is aangedacht?

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:19

Laat haar een keer goed nakijken. Idd zadel, tanden, rug etc. Misschien zit er een wervel wat scheef wat bijv. door rollen etc komt.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:56

Ik heb dat 1 keer keer eerder een paard zien doen en daar bleek na héél veel onderzoek iets heel erg fout te zitten. Dit is geen normaal staakgedrag. Laat haar inderdaad eens helemaal nakijken en neem toch ook de voeding even mee hierin.

Febe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:39

Ik zou ook het zadel na laten kijken maar het kan ook maar zo dat ze een beetje brutaler word? Misschien eerst even longeren voor je op gaat stappen?

Bieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 09:07

Bedankt voor de reacties, maar haar zadel past perfect. Haar tanden laat ik zeker eens controleren en haar rug ook.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:09

Het zou pubergedrag kunnen zijn, maar ik zou inderdaad eerst alle medische oorzaken proberen uit te sluiten. :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:23

Inderdaad, laat haar even goed nakijken om alles uit te sluiten, voordat je concludeert dat het pubergedrag is. Aangezien ze groeit, kan het zadel ook ietwat te klein geworden zijn (als je een zadel met boom hebt, met een boomloos zadel heb je dit probleem vrijwel niet).

Annebla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:17

Bieketjuh schreef:
Bedankt voor de reacties, maar haar zadel past perfect. Haar tanden laat ik zeker eens controleren en haar rug ook.

Heb je dat door degene laten nakijken die je het zadel heeft verkocht of door een onafhankelijk persoon met goede referenties?
Sommige winkels o.i.d. zeggen dat het perfect ligt, terwijl dat niet zo is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:18

Het kan zijn dat ze een pijnlijke spier oid in haar rug heeft.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:15

Het is heel raar dat ze OPEENS zo deed met opstappen. Zou toch eerst het medische uitsluiten voor ik zou denken aan pubertijd of dergelijke...