Al een jaar heb ik een jonge merrie van 5 jaar. Het is in de stal een karakterpaardje, maar in het rijden neemt ze alles erg goed op. Ik zal zeggen, dat deed ze toch altijd heel goed. Niet bokken, steigeren of dergelijke. Tot voor kort dat ze het in haar hoofd kreeg om bij het opstappen beginnen te bokken in het wilde weg. Ik weet niet hoe het zou kunnen komen, ik werk haar niet minder of meer dan normaal. Ze krijgt ook geen andere voeding.
Ik heb dat 1 keer keer eerder een paard zien doen en daar bleek na héél veel onderzoek iets heel erg fout te zitten. Dit is geen normaal staakgedrag. Laat haar inderdaad eens helemaal nakijken en neem toch ook de voeding even mee hierin.
Bedankt voor de reacties, maar haar zadel past perfect. Haar tanden laat ik zeker eens controleren en haar rug ook.
_Pasja_
Geplaatst: 30-04-10 09:09
Het zou pubergedrag kunnen zijn, maar ik zou inderdaad eerst alle medische oorzaken proberen uit te sluiten.
Jorinda
Geplaatst: 01-05-10 14:23
Inderdaad, laat haar even goed nakijken om alles uit te sluiten, voordat je concludeert dat het pubergedrag is. Aangezien ze groeit, kan het zadel ook ietwat te klein geworden zijn (als je een zadel met boom hebt, met een boomloos zadel heb je dit probleem vrijwel niet).
Annebla
Geplaatst: 18-05-10 10:17
Bieketjuh schreef:
Bedankt voor de reacties, maar haar zadel past perfect. Haar tanden laat ik zeker eens controleren en haar rug ook.
Heb je dat door degene laten nakijken die je het zadel heeft verkocht of door een onafhankelijk persoon met goede referenties? Sommige winkels o.i.d. zeggen dat het perfect ligt, terwijl dat niet zo is.