Filmpje van Whoopi (Flemmingh x Ferro)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whoopi1

Filmpje van Whoopi (Flemmingh x Ferro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 08:06

Hier eens een filmpje van mijn paard Whoopi (officiele naam Alewo) Op dit filmpje is ze 7 maanden onder het zadel, ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en doorgereden.
Whoopi is in februari 5 jaar geworden, en ze is een afstammeling van Flemmingh x Ferro x Belisar x Uniform)
Dit was in februari.
In galop blijf ik bewust op de binnenhoefslag op 1 zijde, omdat ik haar recht wil rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=g7y3Wgj0od4

Likemaaike

Re: Filmpje van Whoopi (Flemmingh x Ferro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:16

Ik vind hem opzich mooi lopen maar in een iets te overhaast tempo..

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 19:05

Ja dat klopt, ik wil graag dat ze voorwaarts is (wat ze ook is) en dat ik op termijn haar dan kan inkorten en verzamelen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:09

Voorwaarts is goed, maar over haar tempo niet. Je paard kan heel goed actief lopen, maar in een goed tempo, waarbij ze haar passen goed af kan maken. Ik zie jouw paardje af en toe krabbelen, dan kan ze haar passen dus niet afmaken. Ik zou toch een iets rustiger tempo aan proberen te houden! Wel een leuk paard trouwens!

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:27

Op zich wel netjes, voor een paard dat toch nog niet zo heel erg lang onder het zadel is. Denk om ge eigen houding, je zit wat voorover en daardoor lijkt het net alsof je veel druk op je teugels hebt. Maar dat hoeft natuurlijk niet, vind ik erg moeilijk te beoordelen vanaf een filmpje. Verder moet je je hakken uitdrukken en je benen een beetje stiller proberen te houden.
Wel een leuk paardje trouwens! succes ermee!

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 20:13

Ja klopt, mijn houding is zo omdat ik hiervoor een paard van 1.83 had en nu een klein ding onder me heb, want sinds ik haar heb, gebeurd me dat haha. Het tempo is nu inmiddels lager, ze is wat meer gesloten. Dit was 10 februari, het gaat nu beter :D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:54

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast dien je recente rijfoto's/filmpjes te plaatsen op RT-HAW zodat er up to date werktechnische commentaar gegeven kan worden.