Buiten drama!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GoGo

Buiten drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 20:59

Ik heb een probleem,
mijn paard een 10 jarige kwpn die ik nu ongeveer 10 maanden heb wil buiten nog wel eens gek doen.
Als ik alleen ga gaat het meestal erg goed, hij schrikt echt nergens van en is braaf.
Ga ik in een groep en blijf stappen gaat het ook prima.
Maar als ik met een ander paard naar buiten ga komt het probleem, in stap niets aan de hand maar als we gaan draven en hij loopt achter begint hij als een gek te bokken en lig ik en keer op keer af.
Gister was dit weer het geval en brak ik mijn arm.
Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit kan oplossen, want ik vind het ook niets om altijd maar alleen naar buiten te gaan.

veersche

Re: Buiten drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:26

Als eerste in een groep rijden??? De meeste paarden hebben een voorkeur voor waar ze willen lopen in een groep...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:27

Twee vrij simpele oplossingen:
1. Niet achterblijven en dit pas later heel rustig uitbouwen.
2. Betere ruiter erop zetten die dit gedrag af kan straffen.

Beterschap met je gebroken arm!

GoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:28

Jaa maar het is een een klein paardje en als ik met grote paarden ga moeten zij allemaal dan aanpassen aan zijn tempo

GoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:29

Sonja: Niemand zit hem uit, zijn al veel mensen buiten vanaf gevallen. Dus een betere ruiter weet ik even niet En met achterblijven bedoel ik dat ik achteraan draaf dus niet dat de andere verder gaan en ik blijf staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:35

Wat doet 'ie dan precies? Kop tussen de voorbenen en bokken? Of juist kop in de lucht en dan rennen?
Ik geloof niet zo in "niemand zit 'm uit", maar misschien ken ik daar te goede ruiters voor :D (eeehhhh ff voor het beeld, ik ben het zelf niet := )

GoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:36

Hij doet ze kop tussen ze benen ja en dan bokken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:37

Kwestie dus van op tijd hoofd omhoog houden en vooruit schoppen zodat 'ie die kans niet krijgt :)

GoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:40

Haha ja ging dat maar, heb het echt geprobeerd maar hij is watervlug en supersterk dan.
En tja ik vind het ook beetje eng om iemand anders er op te laten stel ze vallen hard, dat vergeef ik mezelf nooit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:40

Pro voor inhuren, ben je daar vanaf. Heb je meteen geen ge-emmer met aansprakelijkheid.

GoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:44

Ja misschien doet ik dat wel.
Verder is hij wel echt heel braaf met gewoon rijden namelijk

GoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:45

Weet jij een goeie toevallig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:47

Bij jou in de buurt?
Jan van Berendonk uit Nieuw Vennep zou mijn eerste reactie zijn, maar ik weet niet of die zulke klusjes nog aanneemt. Je kan het altijd even proberen, en anders heeft hij misschien wel weer een goede tip voor je. Zit op bokt onder de naam Westernwranglers oid.

GoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 22:08

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:59

Mijn paard heeft dit ook heel erg gehad. Inderdaad uitzitten, hoofd omhoog houden en voorwaats houden. Achterop rijden kost nog steeds wel enigszins protest, maar het bokken is er uit. Ik zou inderdaad ook hulp zoeken hiervoor als je zelf al meerdere keren gevallen bent. Ik ben nu wat ouder en wijzer en zou nu zelf ook hulp zoeken, ben namelijk zelf wel eens met de ambulance afgevoerd toen ik de bokken net niet meer uitzat.

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:09

oh de mijne doet juist hetzelfde alleen doet hij bij het draven constant de oren naar achter en ik voel hem geirriteerd zijn.
Voor of midden doet hij het niet.

Maar als de eerste in galop gaat, staakt hij steekt zelfs en kop tussen de benen en bokken als een gek... In galop krijg ik hem dus niet voorruit en van moment dat iemand te kortbij komt begint hij te bokken als een gek en gaat gene meter meer voorruit

supergirl68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:46

Ik zou ook wel willen weten hoe je dit een paar af kan leren! De mijne doet het nl. ook maar nu ik hier de antwoorden lees, zou dat heel goed kunnen zijn omdat hij voorop wil! Daar heb ik nooit zo over nagedacht. Ik baal er wel flink van want dat bokken is erg irritant. Ik probeer hem er ook voor te straffen maar ik heb niet het idee dat dit helpt. Heeft iemand nog tips voor mij over iets anders, hij is ineens sinds dit voorjaar, bang voor vrachtauto's? Dit was vorig jaar niet zo. Moet ik hier boos om worden, of juist niet? Nu probeer ik het door rustig te blijven, praten met hem, maar echt over gaat het niet. Ik vind het wel vervelend want ik heb het idee dat hij het steeds erger doet, en mij misschien wel in de maling neemt? En dat terwijl ik zelf zo van buitenrijden hou....