knappe spikkel 2e keer een iets mindere les.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

knappe spikkel 2e keer een iets mindere les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:17

Gister na een vermoeiende dag voor de 2e keer les gehad op Kyana,mijn appaloosamerrie van 6.
mijn vorige topic; [RT-HAW] knappe spikkel na winterstop weer aan het werk

De droom om ooit te starten bestaat nog steeds,maar we hebben een lange weg te gaan :o .
Ik vind het een moeilijke merrie om te rijden en zij vind het ook allemaal erg moeilijk.
Ze is Te gevoelig aan mijn been, dit uit zich in versnellen en een huppeltje maken zodra ik mijn been aanleg voor een hulp.
Ze moet dus wat minder gaan reageren en op mijn tempo gaan lopen zodat ik er meer aan kan rijden.
moeilijk uit te leggen nog.
Voor mij zelf moet ik erg letten op mijn houding,schouders achterover en mijn bovenlichaam recht.
Ik ben zoveel met de voorkant 'bezig'dat ik dus ook met heel mijn bovenlichaam mee ga als zij nageeft. :+
Verder het op mijn gat zitten in de galop en mijn pianohandjes en inknikkende polsen.
Kortom genoeg nog om te leren.
We zijn echt bezig met de basis. ik heb de goede en mindere momenten geplaatst omdat ik erg graag tips wil en wil leren ;)

Afbeelding
eerst rustig instappen

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kyana kan zich erg opkroppen en word dan 'eng in de hals.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog 1 van mijn knappe 5 jarige haf die hier voor de 4e x onder het zadel liep, ik mocht zelf even voelen en na deze week ga ik hem zelf rijden. <3

trustHim

Re: knappe spikkel 2e keer een iets mindere les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:20

leuke paarden hoor en zo te zien heb je voor beiden de massimo trail?

verplichte commentaar :+ blijf je handen dragen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:22

van mijn instructrice moet ik mijn handen breed houden,zodat ze lang en laag kan gaan.
valt niet mee :+

Ik heb idd twee massimo trails, echter die voor de haf is tijdelijk totdat hij wat meer afgevallen is en beter in zijn spieren komt.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:24

ik bedoel ook niet het brede, je zou ze (van mij) wat hoger mogen hebben, ze liggen nu (lijkt op de foto) haast op je bovenbeen.

maar is zowieso lastig commentaar geven op een les, want tja je weet niet wat de lesgever zegt :+

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:26

das waar,maar toch bedankt! ik begrijp idd wat je bedoelt, hopelijk komen we snel op het punt dat dit kan ;-)

melanie_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:27

ik rij ook op een Appaloosa :Y)

ik ving het er lekker ontspanne uit zien :) je laat har lekker door de rug lopen en je foto's vind ik lekker om anar te kijken :D want jij trekt je paard tenminste niet zo in de bek :)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:33

Ik vind het er goed uit zien TK, zie erg veel verbetering met voorgaande rij foto's die ik van jou en Kyana heb gezien.
Kyana ziet er top uit!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:24

leuke foto's Rebecca! ziet er goed en relaxed uit!
Knappe Kyana!

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:32

oeeei leuk beestje!
misschien kun je je handen iets meer dragen jhaa wat andere ook al zeggen ;)
en wat een mooi zadel heeft je haf :o jaloers haha!
mag ik misschien weten wat voor merk het is?
liefss.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:09

TK niet zo steng zijn voor jezelf ik vind het er goed uitzien 8-) zie op veel foto's mooie ontspannen Kyana met oortjes erop mooi oplettend :j

Idd je handen zouden iets dragender mogen, maar je hebt wel bijna altijd mooi je armen tegen je lijf en knikjes in je ellebogen dus zo storend vind ik het nog niet :)

Idd wat je zegt je mag er want trotser op gaan zitten mijn oude instructrice zei altijd "Ik weet dat je je paard ontzettend mooi vindt en de rest vd dag mag je er van mij UREN naar staren, maar nu moet je ff opletten waar je heenrijdt" :D

Probeer verder een constante aanleuning te hebben, goed te zien op stafoto dat contact wegvalt ;) Daar mag je haar denk ik meer vooruit drijven (als ik dat goed zie :o ) maar je schrijft dus al dat dit een moeilijk punt is... toch durven om eraan te rijden ookal reageert ze soms overdreven :) (say kon dat ook zo goed :o maar er gewoon aan blijven rijden hielp echt ;) )
Ik denk dat je met constantere aanleuning de mindere momenten ook beter aan zult voelen komen en dan misschien kunt voorkomen of sneller op kunt lossen :)

Op naar de wedstrijden =:)

en stoer zeg zelf op Balou 8-)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 04:44

bedankt allemaal!

Het zadel is een massimo trail.

grid, je beschrijft idd precies onze knelpuntjes :-)
ik neem je tips mee en ga er aan werken ;-)
en de aanleuning is idd een probleem voor onze beide :+

Sharondkr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:15

Ik zie al bij de eerste foto dat jij je handen ver uit elkaar hebt en naar beneden om waarschijnlijk je pony naar beneden toe te rijden.
In de stap kan dat maar probeer in de draf je handen meer te dragen voor je. Ook dan moet je paard nageeflijk kunnen rijden.

Erg leuk paard.

En bij de laatste foto opmerking:
Dat zadel rijd echt super
heb `m ook :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 21:16

sharon: mijn paard is niet constant nageeflijk, ze vind het moeilijk en kropt dan op. Hier zijn we dus mee aan het werk vandaar het lessen en mijn handhouding zo volgens mijn instuctrice ;-)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:07

Vind het er al leuk uit zien hoor, leuk beestje ook :D
Alleen inderdaad je handen wat hoger het lijkt nu een beetje alsof je alle druk van je lichaam op je handen hebt zeg maar :+

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:11

Vind het er lekker uit zien hoor. Af en toe een beetje uit balans maar dat komt zeker goed. Wat voor veel ruiters werkt die voorover gaan zitten is been iets verder naar voren.

hallo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:36

Mooie pony <3
alleen probeer je handen in een L te dragen ;)
en ik vind het raar dat je lesgever zegt dat je ze laag moet houden, want mijn lesgever zegt dat dan juist pijn doet. Maar zo zou het ook wel kunnen, want ze praat wrs geen onzin :P maar ik doe het ook welles want dan loopt ie sneller nagefelijk:P.
xx

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 12:42

hallo2 het is een paard ;-)
En ik wil zeker mijn paard geen pijn doen,maar denk dat je dat zelf ook wel inziet en begrijpt ;-)
(vakantietijd ;-) )

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:59

Mooi paard. Dit is heel fijn om te zien zo'n paard dat zich durft lang te maken. Denk er om dat je zelf lekker diep in het zadle blijft zitten. Je helt nu wel erg voorover. Als je wat zwaarder zit kun je een dribbeltje uit de achterkant ook veel makkelijker weer richting de mond rijden.

Ik zie niet zo veel verkeerd in je handen in dit stadium. Probeer wel in de gaten te houden dat je teugels niet te lang worden. Breed en laag is prima. Maar je handen mogen daarbij niet verstengelt komen met je benen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:09

Probeer je stelling beter voor elkaar te krijgen.
Zowel op de linker als de rechterhand loopt je paard in lichte contrastelling. Probeer je soms met je buitenteugel op de hoefslag te rijden omdat hij naar binnen valt?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 22:49

veulen: jij ziet het helemaal goed en begrijpt ook wat de bedoeling is krijg ik het idee.
dat mijn paard zich lang durft te maken is een erg fijn compliment want ze kropt graag op en heeft heel snel last van spanning wat zich dan zo uit.
het zitten is idd mijn puntje, ze haalt me erg uit balans door de losvast verbinding,ik mag meer meegeven en vind het moeilijk omdat ik ze al zo lang houd, compenseer het door mee te gaan met mijn bovenlichaam.Vooral in de galop is zitten nog een groot punt voor me :+
Maar veel oefenen baart kunst.
De houding van mijn handen is erg wennen en heb er veel moeite mee,vandaar dat ze af en toe te ver richting bovenbeen gaan en ik het ook weleens helemaal kwijt ben.
Zit vastgeroest aan de normale dressuurhouding met helaas bijbehorende inknikkende polsjes :-)

Aerdenhout: stelling is de volgende stap,bij deze les waren we hier niet mee bezig.eerst constant in tempo leren lopen en bij mij blijven, ik kan met vlagen moeilijk mijn been eraanhouden want dan is ze weg, dit moet ze dus eerst accepteren.
we zijn niet met stelling bezig, dat word onze volgende stap ;-)
ze valt overigens ook niet naar binnen,ze is een houding aan het zoeken met haar hoofd door de spanning die ze opbouwd, het lijkt soms idd of ze in contrastelling loopt,maar wat ik zo zie zijn hier de teugels los bij.
het kan wel idd kloppen dat ik sterker ben in rechts en misschien haar daar onbewust wat meer vast houd?